Τα concept της Nissan, από την ιδέα στην παραγωγή

Το concept είναι ο προάγγελος ενός μοντέλου παραγωγής. Η Nissan μας λέει την ιστορία για έξι ιδέες της που έγιναν πραγματικότητα.

Βρείτε μας στο
2020 nissan concept παραγωγή 2020

Τα cocnept οχήματα που βλέπουμε συνήθως σε κάθε έκθεση αυτοκινήτου είναι και εκείνα που μας… παίρνουν κάθε φορά τα μυαλά. Μια εντυπωσιακή ιδέα υλοποιείται σε πρώτη φάση από έναν κατασκευαστή και υπό την μορφή concept παρουσιάζεται στο κοινό. Ανάλογα και με τις αντιδράσεις του τελευταίου ακολουθεί έπειτα από ένα χρονικό διάστημα και η έκδοση παραγωγής, η οποία πρέπει παράλληλα να εναρμονίζεται με εκατοντάδες παραμέτρους, οι οποίες δεν περιορίζουν του σχεδιαστές κατά τη δημιουργία του concept.

Μερικές φορές βέβαια, η ουσία ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου συνοψίζεται απλά στην εξερεύνηση μιας ιδέας. Μπορεί να αντικατοπτρίζει τον μεγαλεπήβολο σχεδιασμό για έναν μελλοντικό κόσμο, με τεχνολογία που προσιδιάζει περισσότερο στην επιστημονική φαντασία από την πραγματικότητα.

Η Nissan, με την πάροδο των ετών, έχει αναπτύξει μια σειρά από πρωτοποριακά πρωτότυπα μοντέλα που τελικά έκαναν την υπέρβαση και βρέθηκαν ανάμεσά μας, στους δρόμους. Από τα δημοφιλή crossovers έως την πρόσφατη τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων, σας παραθέτουμε μερικά από τα πρωτότυπα της Nissan της τελευταίας δεκαετίας, που έφτασαν τελικά να γίνουν αυτοκίνητα παραγωγής αλλά και μια ματιά στο επόμενο EV crossover, που είναι στον ορίζοντα.

Nissan Xmotion Concept (2018) -Παραγωγή Nissan Rogue (3ης γενιάς 2020)

Το πιο πρόσφατο concept των Ιαπώνων που έγινε πραγματικότητα είναι το Nissan Xmotion, που πήρε σάρκα και οστά, ως το 3ης γενιάς Nissan Rogue. Το concept εμπνεύστηκε από την ιαπωνική κουλτούρα και την παραδοσιακή χειροτεχνία, σε συνδυασμό με το δυτικό στιλ. Στην παραγωγή, το ολοκαίνουργιο Rogue υιοθετεί αυτά τα στοιχεία με ένα σχεδιασμό, έτοιμο για περιπέτεια για όλη την οικογένεια. Ίσως ο πιο ενδιαφέρων μετασχηματισμός ήταν η εξέλιξη των μοναδικών προβολέων του concept, σε δύο ξεχωριστά φωτιστικά σώματα. Και ενώ οι πίσω πόρτες του concept με το ανάποδο άνοιγμα δεν τα κατάφεραν να μπουν στην παραγωγή, οι νέες πίσω πόρτες του Rogue ανοίγουν σχεδόν κατά 90 μοίρες, καθιστώντας εύκολη την πρόσβαση, για τους επιβάτες όλων των ηλικιών.

Nissan Resonance Concept (2013)-Nissan Murano (3ης γενιάς 2014)

Ως concept, το Nissan Resonance μας αποκάλυψε έντονα στιλιστικά χαρακτηριστικά έγιναν ορόσημο στο σχεδιασμό της Nissan, τα επόμενα χρόνια. Η μάσκα V-Motion ξεχώρισε σημαντικά στο πρωτότυπο, όπως και η αισθητική της “αιωρούμενης οροφής” που πλέον έχει περάσει όχι μόνο στα crossovers, αλλά και στα πιο πρόσφατα sedans της Nissan, το Versa και το Sentra. To τρίτης γενιάς Nissan Murano υιοθέτησε τα ουσιαστικά σημεία του concept, μαζί με τους προβολείς μπούμερανγκ και την αιωρούμενη οροφή. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα στην παραγωγή του Murano ήταν το εσωτερικό του, το οποίο αναμφισβήτητα ξεπέρασε τις προσδοκίες που είχε καλλιεργήσει το concept.

Nissan Kicks Concept (2014)-Nissan Kicks (1η γενιά -2016)

Αν και χρειάστηκαν δύο χρόνια για το μοντέλο παραγωγής του Nissan Kicks, αφότου αποκαλύφθηκε το concept στο Σάο Πάολο, το επίπεδο του σχεδιασμού και της λεπτομέρειας που διατηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό και στο μοντέλο παραγωγής, άξιζαν την αναμονή. Τόσο το concept όσο και το μοντέλο παραγωγής μοιράστηκαν ακόμη και παρόμοιους χρωματικούς συνδυασμούς, εμπνευσμένους από τη Βραζιλία. Αν και λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στη Νότια Αμερική, το Nissan Kicks έχει γίνει ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο, με παρουσία σε πολλές άλλες αγορές, βρίσκοντας απήχηση σε αγοραστές αυτοκινήτων που λατρεύουν το μέγεθος, την αξία, τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, τη μεγάλη χρηστικότητα, αλλά και τη δυνατότητα να το εξατομικεύσουν, σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.

Nissan Gripz Concept (2015)-Nissan Juke (2η γενιά -2019)

Όταν το πρώτο Juke κυκλοφόρησε το 2009 πόλωσε το κοινό με τον ρηξικέλευθο σχεδιασμό του. Για να αντιληφθούμε τι μας επεφύλασσε η δεύτερα γενιά του μοντέλου, αρκεί να ρίξουμε μια ματιά στο Nissan Gripz Concept. Το εξωτερικό του πρωτότυπου crossover σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, ενώ το εσωτερικό, εμπνευσμένο από μοτοσικλέτα, αναπτύχθηκε από σχεδιαστές στην Ιαπωνία. Η συνδυασμένη προσπάθεια “ομογενοποιήθηκε” το φθινόπωρο του 2019, όταν το ολοκαίνουργιο Juke έκανε το ντεμπούτο του ταυτόχρονα σε έξι ευρωπαϊκές πόλεις. Ο Ειδικός Τύπος και οι αγοραστές επικρότησαν το νέο στιλ του Juke αλλά και τις προηγμένες τεχνολογίες, από το ProPILOT και το NissanConnect έως το ηχοσύστημα Bose Personal Plus, με τα ενσωματωμένα ηχεία στο προσκέφαλο των μπροστινών καθισμάτων.

Nissan IDS Concept (2015)-Nissan LEAF (2η γενιά -2017)

Ορισμένα πρωτότυπα αυτοκίνητα μπορούν να μας πουν κάτι περισσότερο από αυτό που δείχνουν. Με το IDS Concept οι Ιάπωνες μας έδειξαν ένα διαφορετικό όραμα για το δικό τους “αύριο”. Το LEAF δεύτερης γενιάς έκανε το ντεμπούτο του δύο χρόνια αργότερα, εισήγαγε μια νέα οδηγική εμπειρία με τις τεχνολογίες ProPILOT και e-Pedal, ένα εντελώς νέο στιλ μέσα και έξω, περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, προσαρμοσμένες στην εμπειρία χρήσης ενός EV, καθώς και βελτιωμένη συνδεσιμότητα. Το βραβευμένο σύστημα ProPILOT βοηθά τους οδηγούς να ελέγχουν την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, να διατηρούν το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, ενώ μπορεί να βοηθήσει στο φρενάρισμα, όταν είναι απαραίτητο. Παράλληλα το e-Pedal επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει την επιτάχυνση και την επιβράδυνση μόνο με το πεντάλ γκαζιού, καθιστώντας την οδήγηση λιγότερο αγχωτική.

Nissan Ariya Concept (2019)- Nissan Ariya (2020)

Το πρωτότυπο Ariya ήρθε σε μια εποχή που η Nissan έκρινε ότι ο κόσμος είναι έτοιμος για να κάνει το επόμενο βήμα προς τα εμπρός. Το Ariya concept ανταποκρίνεται σε αυτή τη νέα εποχή, προσπαθώντας να θεμελιώσει εκ νέου την κατηγορία των crossovers, με εντυπωσιακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, κορυφαίες εσωτερικές ανέσεις και μεγάλους χώρους, σε συνδυασμό με επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου. Ακόμη και ένα συμβατικό στοιχείο όπως η παραδοσιακή μπροστινή μάσκα έχει εξελιχθεί σε μια εντυπωσιακή «ασπίδα» για την προστασία σημαντικής τεχνολογίας, που χρησιμοποιείται από το τελευταίας γενιάς σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPILOT.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr