Tα Ford S-Max και Galaxy γίνονται υβριδικά

Full υβριδικές εκδόσεις για τα S-Max και Galaxy αποκάλυψε η Ford με στόχο την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 της ευρωπαϊκής της γκάμας.

Βρείτε μας στο
Ford S-Max Hybrid 2021

Δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να συγκρίνεται σε ευρυχωρία και πρακτικότητα με ένα MPV και παρόλο που η εν λόγω κατηγορία έχει παραγκωνιστεί τα τελευταία χρόνια ελεώ της φρενίτιδας που επικρατεί με τα SUVs, υπάρχουν ακόμη εταιρίες όπως η Ford, που πιστεύουν στην αξία τους. Και καλά κάνουν. Αυτός είναι και ο λόγος που η εταιρία ανανεώνει τα S-Max και Galaxy προσθέτοντας στη γκάμα τους μία full υβριδική έκδοση για το καθένα, η οποία σύμφωνα με την ίδια, μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 10% έναντι του αντίστοιχου μοντέλου με τον EcoBlue κινητήρα πετρελαίου.

Διαβάστε επίσης: Η Ford επενδύει ένα δισ. δολάρια στην Αφρική!

Το νέο full υβριδικό σύνολο που βρίσκεται κάτω από το καπό του ανανεωμένου S-Max αποτελείτε από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, έναν ηλεκτρικό κινητήρα και μια μικρή υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων-λιθίου 1,1 kWh. Το σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 190 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής και φέρνει το S-Max στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 9,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 185 χλμ./ώρα -και στο Galaxy. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω CVT κιβωτίου.

Παράλληλα και σύμφωνα με το πρότυπο WLTP η κατανάλωση ξεκινά από τα 6,4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων από τα 146-147 γρ./χλμ. Το ισχυρό κινητήριο σύνολο δίνει δυνατότητα ρυμούλκησης φορτίου έως 1.750 κιλά στην πενταθέσια διάταξη και 1.560 κιλά στη διαθέσιμη επταθέσια διάταξη. Το υβριδικό S-Max μπορεί να λειτουργήσει και αμιγώς ηλεκτρικά, με το ηλεκτρικό μοτέρ να φροντίζει επίσης για την φόρτιση της μικρής μπαταρίας και κατά την επιβράδυνση.

Η προσφορά ευρυχωρίας και άνεσης είναι τα βαριά όπλα ενός MPV και το S-Max δεν αποτελεί εξαίρεση με το μήκος του να φτάνει τα 4.804 χλστ. και το πλάτος στα 1.916 χλστ.. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να δεχτεί αντικείμενα με μήκος σχεδόν ένα μέτρο και άλλο τόσο σε ύψος, ανάμεσα στους θόλους των τροχών, ενώ με τα καθίσματα στη θέση τους η χωρητικότητα του φτάνει στα 285 λίτρα. Με τα καθίσματα αναδιπλωμένα ο αποθηκευτικός χώρος εκτοξεύεται στα 2.200 λίτρα.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Ford Puma EcoBoost 1.0 125 PS Auto

Τα καθίσματα του οδηγού και συνοδηγού ρυθμίζονται φέρουν 18 διαφορετικές ρυθμίσεις αλλά και πιστοποίηση για τη σχεδίαση τους από τον ορθοπεδικό Aktion Gesunder Rücken e.V. Στην έκδοση Vignale τα καθίσματα είναι μάλιστα θερμαινόμενα αλλά και ψυχόμενα. Οι δύο επόμενες σειρές καθισμάτων φέρουν σημεία isofix για παιδικά καθίσματα και αναδιπλώνονται εύκολα όταν δεν χρειάζονται, ενώ η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοίγει αυτόματα με τη χρήση σχετικού αισθητήρα στον προφυλακτήρα.

Πιστό στις οικογενειακές του υποχρεώσεις το υβριδικό S-Max φέρει wifi Που επιτρέπει την ταυτόχρονη “εξυπηρέτηση” έως και δέκα συσκευών, ενώ μέσω σχετικής εφαρμογής μπορεί και επικοινωνεί με τον κάτοχο τους και δέχεται εντολές και απομακρυσμένα.

Το ίδιο υβριδικό κινητήριο σύνολο των 190 ίππων θα φέρει πλέον και το Galaxy , διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις, Trend, Titanium και V-Line και επταθέσια διάταξη για την καμπίνα του. Σε αυτή την περίπτωση τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10 δευτερόλεπτα, ενώ κατά το πρότυπο WLTP η κατανάλωση ξεκινά από τα 6,4-6,4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 από τα 148-149 γρ./χλμ.

Έναντι του S-Max, το Galaxy πηγαίνει την ευρυχωρία ένα σκαλί ψηλότερα προσφέροντας χώρο για τα κεφάλια των επιβατών της πρώτης και δεύτερης σειράς πάνω από ένα μέτρο, 300 λίτρα χώρο αποσκευών σε επταθέσια διαμόρφωση αλλά και 2.339 λίτρα με τη δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένες.

Τα δύο νέα υβριδικά S-MAX και Galaxy θα ακολουθήσουν άλλα 15 εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα παρουσιάσει φέτος η Ford για τις ευρωπαϊκές αγορές.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr