Κατά καιρούς έχω πραγματοποιήσει κάθε είδους ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο και έχει αποδειχθεί πως το κόστος μεταβάλλεται σημαντικά ανάλογα με τις συνθήκες. Για παράδειγμα, μπορεί να μειωθεί πάρα πολύ αν γίνουν φορτίσεις σε οικιακό δίκτυο (δείτε εδώ αναλυτικά), αλλά και να αυξηθεί αν χρησιμοποιηθούν δημόσιοι σταθμοί φόρτισης.
Δείτε επίσης: Το νέο SUV της Ford στην Ελλάδα – Διαθέσιμο με επιτόκιο 2,99% και 8ετή εγγύηση
Αυτή τη φορά, πίσω από το τιμόνι της Ford Mustang Mach-E με την μεγάλη μπαταρία επιχείρηση μία ολιγοήμερη βόλτα μέχρι την μαγευτική Ορεινή Αρκαδία, γράφοντας χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε “κακούς” επαρχιακούς δρόμους. Όπως πάντα, θα δούμε αναλυτικά (και με στοιχεία) πόσο μας κόστισε το ταξίδι με ένα από τα πιο φιλικά για μεγάλες αποστάσεις ηλεκτρικά οχήματα της αγοράς. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως το συγκεκριμένο μοντέλο μας έχει φτάσει χωρίς κανένα άγχος ακόμα και μέχρι την Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας (εδώ το σχετικό άρθρο).
Αναχώρηση για Βυτίνα με την διάθεση στο 100%… και τη μπαταρία στο 94%!
Το ταξίδι προς την Ορεινή Αρκαδία ξεκίνησε νωρίς το πρωί του Σαββάτου, με την μπαταρία χωρητικότητας 91 kWh της έκδοσης ER (Extended Range) να βρίσκεται στο 94%. Όπως μπορείτε να δείτε στην εικόνα που ακολουθεί, στον ψηφιακό πίνακα οργάνων αναγραφόταν μία αυτονομία της τάξης των 518 χλμ., γεγονός που δημιουργεί μία αισιοδοξία ότι αυτό το ηλεκτρικό μοντέλο μπορεί να ανταπεξέλθει σε μεγάλες διαδρομές! Κάπου εδώ να υπενθυμίσω ότι η πισωκίνητη έκδοση φέρει ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 294 ίππους και 430 Nm ροπής, με αποτέλεσμα να εκτοξεύεται στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δλ. Βγαίνοντας από την κίνηση της πόλης, τα πρώτα χιλιόμετρα ήταν ιδιαίτερα ξεκούραστα, με την Mustang Mach-E να “καταπίνει” χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Σκέψεις για στάση σε ταχυφορτιστή δεν πέρασαν ποτέ από το μυαλό, αφού το αυτοκίνητο βάσει υπολογισμών θα έφτανε πολύ άνετα (πάνω από 50%) στον προορισμό του.
Τρίπολη προς Βυτίνα: Αθόρυβα μέσα στα έλατα!
Αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο, ξεκίνησε η ανηφόρα προς την Ορεινή Αρκαδία και η Ford Mustang “ξεδίπλωσε” τις αρετές της στον επαρχιακό δρόμο. Οι προσπεράσεις με ηλεκτρικό περίπου 300 ίππων γίνονταν ταχύτητα, ανεξάρτητα από την κλίση του δρόμου και τον ενεργοποιημένο κλιματισμό. Αριστερό φλας, γκάζι στο πάτωμα και η διαδικασία ολοκληρωνόταν σε χρόνο dt! Φτάνοντας στον προορισμό, η μπαταρία μειώθηκε από το 94% στο 60%, οπότε υπήρχαν ακόμα περισσότερα από 250 χλμ. για τις διαδρομές στα πανέμορφα χωριά της περιοχής. Ελάτη, Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Χρυσοβίτσι, ήταν μερικές από τις στάσεις της ημέρας.
Δεν χρειάστηκε ταχυφόρτιση
Το κόστος με ηλεκτρικό αυξάνεται αρκετά όταν απαιτείται στάση στον αυτοκινητόδρομο για ταχυφόρτιση. Όταν όμως δεν υπάρχει πίεση χρόνου, το αυτοκίνητο αξίζει να “μπριζωθεί” σε φορτιστή με καλώδιο Type 2. Σε αυτή την περίπτωση, η φόρτιση μπορεί να διαρκεί περισσότερο (δεν με απασχολούσε κάτι τέτοιο), αλλά το κόστος της κιλοβατώρας μειώνεται από τα 0,65 ευρώ στα περίπου 0,40 ευρώ (ενδεικτικές τιμές για δημόσιους σταθμούς φόρτισης των δημοφιλέστερων παρόχων στην Ελλάδα). Ενδεικτικά, σε wallbox 11 kW, στη διάρκεια της νύχτας (περίπου σε 9 ώρες), η μπαταρία μπορεί να γεμίσει από το 0% στο 100%.
Απολογισμός: 500 χλμ. με κόστος….
Η δεύτερη μέρα του ταξιδιού ολοκληρώθηκε με την επιστροφή στην Αττική, όπου το αυτοκίνητο ξανά φορτίστηκε σε δημόσιο σταθμό (χαμηλής ισχύος) ώστε να φτάσει και πάλι στο επίπεδο μπαταρίας που ήταν πριν την αναχώρηση. Όπως θα δείτε στην εικόνα που ακολουθεί, συνολικά διένυσα σχεδόν 500 χλμ. σε αυτοκινητόδρομο και η μέση κατανάλωση κινούμενος κυριολεκτικά σαν να οδηγώ αυτοκίνητο με θερμικό μοτέρ ήταν 18 kWh/100 χλμ. Κάνοντας την πράξη (18 x 0,40 ευρώ) προκύπτει κόστος 7,2 ευρώ ανά 100 χλμ. Η εν λόγω τιμή θα μπορούσε να μειωθεί δραματικά αν το αυτοκίνητο φορτιζόταν σε κάποια πυλωτή. Αλλά σε αυτή την δοκιμή ήθελα να δω πόσο θα κόστιζε το ταξίδι για κάποιον που δεν έχει πρόσβαση σε οικιακή πρίζα. Ακόμα όμως και τα 7,2 ευρώ ανά 100 χλμ. είναι αναμφισβήτητα μία καλή τιμή για ένα SUV ισχύος 300 ίππων που ξεπερνά τους δύο τόνους.
Η τιμή της στην Ελλάδα
Για την απόκτηση της νέας Ford Mustang Mach-E της δοκιμής, με την μεγάλη μπαταρία 91 kWh και την ισχύ 294 ίππων απαιτείται το ποσό των 69.996 ευρώ χωρίς να συνυπολογίζεται το όφελος λόγω επιδότησης “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” και απόσυρσης.