Μία από τις σημαντικότερες εργασίες συντήρησης για κάθε αυτοκίνητο είναι η αντικατάσταση των αναλώσιμων εξαρτημάτων του συστήματος πέδησης, όπως για παράδειγμα τα τακάκια. Η διάρκεια και η χιλιομετρική απόσταση που οδηγούν στην αλλαγή τους σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο οδήγησης, αλλά στην προκειμένη περίπτωση συνέβη κάτι παράδοξο. Ο οδηγός ενός Tesla Model S ισχυρίζεται ότι κατάφερε να διανύσει 400.000 χλμ. με τα εργοστασιακά τακάκια.
Ταμπούρα: Ο «παλαίμαχος» των φρένων… επιστρέφει! (+video)
Πρόκειται για τον Nigel Raynard, ο οποίος από το 2018 είναι ιδιοκτήτης ενός Tesla Model S. Επέλεξε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, όπως δηλώνει στην ιστοσελίδα «The Driven», γιατί διατηρεί επιχείρηση μεταφορών στο αεροδρόμιο της Νότιας Ουαλίας και καθημερινά διανύει πολλά χιλιόμετρα. Αναφέρει, όμως, ότι αυτά που τον ξάφνιασαν θετικά δεν είναι μόνο τα σχόλια των πελατών και τα μειωμένα έξοδα μετακίνησης, αλλά η συντήρηση του αυτοκινήτου.
Πιο συγκεκριμένα, τόνισε ότι κατάφερε να διανύσει 400.000 χλμ. χωρίς να χρειαστούν αντικατάσταση τα τακάκια. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει ασφαλώς το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το οποίο επιβραδύνει το όχημα χωρίς να επιβαρύνει τα φρένα, όπως συμβαίνει στα συμβατικά αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Άλλωστε, έχει υπάρξει κι άλλη παρόμοια περίπτωση, αυτή μίας BMW i3, η οποία κατάφερε να διανύσει 277.000 χλμ. με τα εργοστασιακά τακάκια.
Επιστρέφουμε στον Nigel Raynard και στο Tesla Model S του, ο οποίος δήλωσε επίσης ότι στο διάστημα συμβίωσής του με το ηλεκτρικό μοντέλο δεν υπήρξαν σημαντικές φθορές. Πιο συγκεκριμένα, αντικατέστησε μία κάμερα, τον συμπιεστή του κλιματισμού, εμπρός ημιαξόνια και μία χειρολαβή πόρτας. Όλα αυτά, μαζί με τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης του έχουν κοστίσει λιγότερο από 5.000 δολάρια.
Τέλος, αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι η απόδοση της μπαταρίας έχει μειωθεί κατά περίπου 9-10%, με την αυτονομία να μειώνεται από τα 379 πραγματικά χλμ. στα 343.