Τεχνικό: Τι είναι ο αισθητήρας Λάμδα;

Με τη μετάβαση από το καρμπυρατέρ στην ηλεκτρονική διαχείριση καυσίμου και την είσοδο των καταλυτών, «γεννήθηκε» μία νέα ανάγκη. Αυτή του συνεχούς ελέγχου των καυσαερίων και της ρύθμισης, αντίστοιχα, του μείγματος από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου. «Πρωταγωνιστής» σε αυτή τη διαδικασία είναι ο αισθητήρας Λάμδα.

Διαβάστε ακόμη: Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας;

Υπενθυμίζουμε ότι ένας κινητήρας βενζίνης πρέπει πάντοτε να λειτουργεί σύμφωνα με τη στοιχειομετρική αναλογία. Αυτό σημαίνει ότι για να υπάρχει τέλεια καύση, αέρας και βενζίνης πρέπει να «συμμετέχουν» κατά 14.7:1. Αναλυτικότερα, σε κάθε 14.7 μέρη αέρα, θα πρέπει να αντιστοιχεί ένα μέρος βενζίνης. Έτσι ο κινητήρας και ο καταλύτης θα λειτουργούν αποδοτικά και απροβλημάτιστα.

Διαβάστε εδώ τι πρέπει να προσέχουμε στην μπαταρία αυτοκινήτου τώρα τον χειμώνα

Κάπου εδώ έρχεται ο αισθητήρας Λάμδα, ένα εξάρτημα που τοποθετείται συνήθως αμέσως μετά την πολλαπλή εξαγωγής και πριν από τον καταλύτη. Διαθέτει ένα αισθητήριο που έρχεται σε επαφή με τα καυσαέρια που παράγει ο κινητήρας και τα συγκρίνει με τον ατμοσφαιρικό αέρα. Ανάλογα με τη διαφορά οξυγόνου σε καυσαέρια και περιβάλλον παράγεται μία ηλεκτρική τάση.

Η ένδειξή της κυμαίνεται από 0.1 έως 0.9 Volt. Η πρώτη τιμή αντιστοιχεί σε πολύ φτωχό μείγμα (περίσσεια οξυγόνου), ενώ η δεύτερη σε πολύ πλούσιο. Το σήμα που «διαβάζει» ο εγκέφαλος πρέπει να κυμαίνεται περίπου στο 0.45V, τιμή που αντιστοιχεί στην τέλεια αναλογία του 14.7:1.

Σε κάθε περίπτωση, ο εγκέφαλος του κινητήρα αναλύει το σήμα του αισθητήρα Λάμδα και μεταβάλει την περιεκτικότητα της βενζίνης στο μείγμα. Όταν το σήμα είναι χαμηλό ψεκάζεται περισσότερο καύσιμο και όταν το σήμα είναι υψηλό μειώνεται η παροχή του. Έτσι επιτυγχάνεται μείωση των εκπομπών ρύπων, μείωση της κατανάλωσης, προστασία του καταλύτη, αλλά και αποδοτικότερη λειτουργία του κινητήρα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει