Η ιστορία των pop-up φωτιστικών σωμάτων ξεκίνησε από την δεκαετία του ’30 και μερικά χρόνια αργότερα η “μόδα” διαδόθηκε αρκετά. Ενσωματώθηκε κυρίως σε “sportive” κατασκευές, όπως παράδειγμα το Mazda MX-5, αλλά και σε πιο εξωτικά μοντέλα, όπως η Ferrari Testarossa. Σήμερα, απουσιάζουν από τα σύγχρονα μοντέλα και υπάρχουν σημαντικοί λόγοι που συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Διαβάστε επίσης: Τι απέγινε το “ανάποδα” ανοιγόμενο καπό;
Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν είναι παράνομα, δηλαδή μια εταιρεία μπορεί να τα κατασκευάσει, αλλά τα μειονεκτήματα είναι αρκετά. Επίσης, ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι τα pop-up φώτα διαδόθηκαν αρκετά διότι στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού υπήρξε νόμος που υποχρέωνε τις εταιρείες να τοποθετούν τα φωτιστικά σώματα σε μία εύλογη απόσταση από το οδόστρωμα. Έτσι, τα pop-up φώτα ήταν μία καλή λύση ώστε να διατηρηθεί το χαμηλό ύψος του αμαξώματος στα σπορ αυτοκίνητα.
Σταδιακά, οι προδιαγραφές ασφαλείας για τους πεζούς έκαναν δειλά – δειλά την εμφάνισή τους και ακριβώς εκεί ήρθε η πρώτο εμπόδιο στην “επιβίωση” των συγκεκριμένων φωτιστικών σωμάτων. Οι εταιρείες μπορούσαν να διατηρήσουν τα φώτα, αλλά το κόστος πρόσθετων μηχανισμών ασφαλείας θα αύξανε σημαντικά το κόστος. Αυτός ήταν και ο κυριότερος λόγος που οδήγησε στον αφανισμό τους.
Εννοείται πως, ειδικά στην εποχή μας, όπου καταβάλλεται ιδιαίτερη προσπάθεια για την μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή οπισθέλκουσας, τα pop-up φώτα θα ήταν η τελευταία “μόδα” που θα ήθελαν να επαναφέρουν οι εταιρείες. Συνεπώς, η συγκεκριμένη σχεδιαστική φιλοσοφία ανήκει στο “χρονοντούλαπο της ιστορίας”.