Τι είναι η χωρητικότητα του κινητήρα και πως υπολογίζεται;

Ακούμε συχνά ότι ένας κινητήρας είναι, για παράδειγμα, δίλιτρος. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ας δούμε πως υπολογίζεται η χωρητικότητα ενός μοτέρ...

Είναι το πιο χαρακτηριστικό μέγεθος ενός μοτέρ. Όλοι γνωρίζουμε ποια είναι η χωρητικότητα του κινητήρα μας. Τι σημαίνει, όμως, ότι ένας κινητήρας είναι δίλιτρος ή ότι είναι 1.600 κυβικά εκατοστά; Ας δούμε αναλυτικά πως υπολογίζεται το συγκεκριμένο μέγεθος.

Όπως και στα περισσότερα τεχνικά μας θέματα, ένα παράδειγμα είναι αρκετό για να κατανοήσουμε τη χωρητικότητα. Ας υποθέσουμε, λοιπόν, ότι έχουμε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.600 κυβικών εκατοστών. Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι η χωρητικότητα του κάθε ενός κυλίνδρου είναι 400 κ.εκ.

Για να υπολογίσουμε τον όγκο πρέπει να γνωρίζουμε τη διάμετρο του κυλίνδρου αλλά και το μήκος της διαδρομής του εμβόλου από το άνω νεκρό σημείο (ΑΝΣ) έως το κάτω νεκρό σημείο (ΚΝΣ). Η χωρητικότητα προκύπτει από τον τύπο 0,785 x Διάμετρος στο τετράγωνο x Διαδρομή. Στη συνέχεια απλά πολλαπλασιάζουμε τον αριθμό που βρήκαμε με το πλήθος των κυλίνδρων και προκύπτει η τελική χωρητικότητα του κινητήρα.

Η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη μονάδα μέτρησης της χωρητικότητας ενός κινητήρα είναι τα κυβικά εκατοστά. Βέβαια, κάποιες φορές χρησιμοποιείται και το λίτρο, όπου ισούται με 1.000 κ.εκ. Υπενθυμίζουμε, τέλος, ότι η χωρητικότητα εκφράζει απλά το μέγεθος ενός κινητήρα και τον όγκο του μείγματος που μπορεί να εισέλθει σε αυτόν. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέτρο σύγκρισης της αποδοτικότητας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν......
Τον συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο και πληροφορεί τον "εγκέφαλο" σχετικά με τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Ας δούμε τι είναι ο αισθητήρας MAF......
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναφερθούμε στο βολάν, ένα εξάρτημα που υπάρχει σε κάθε κινητήρα. Ας δούμε πως λειτουργεί και γιατί είναι τόσο απαραίτητο......
Όταν αποκαλύφθηκε η τεχνολογία TwinPower Turbo της βαυαρικής φίρμας, δημιουργήθηκαν παρερμηνείες. Ας δούμε τι είναι και αν έχει σχέση με το twin-turbo......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής