Τι ισχύει με την τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα

Το κόστος της βενζίνης έχει κατρακυλήσει διεθνώς αλλά στην χώρα μας η υποχώρηση δεν είναι τόσο έντονη. Τι συμβαίνει τελικά με την βενζίνη στην χώρα μας;

Βρείτε μας στο

Μπορεί οι διεθνείς τιμές της βενζίνης να έχουν φτάσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα λόγω κορωνοϊού, ο οποίος έχει επιφέρει με τη σειρά του και δραματική μείωση της ζήτησης, οι τιμές στην χώρα μας όμως δεν έχουν αισθητή πτώση, ενώ σε κάποιες περιοχές θα λέγαμε πως παραμένουν σε υψηλά επίπεδα

Δείτε εδώ τις τιμές στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης αλλά και στην Ελλάδα

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Τι φταίει τελικά και έχουμε τόσο ακριβή βενζίνη στην Ελλάδα; Η απάντηση είναι απλή… Φόροι και δασμοί!

Δείτε πόσο χαμηλά έχει πέσει η τιμή της βενζίνης στις Η.Π.Α.

«Το μεγάλο πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει η υψηλή φορολογία. Ο Έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι για κάθε 10 ευρώ που καταβάλλει για βενζίνη τα 6,5 ευρώ (δηλαδή το 65%) είναι φόροι και δασμοί, ενώ μόνο τα 0,6 ευρώ (το 6%) αντιστοιχεί συνολικά στο μικτό περιθώριο των Εταιριών Εμπορίας, των πρατηριούχων και της εφοδιαστικής αλυσίδας», αναφέρει χαρακτηριστικά σε παλαιότερη ανακοίνωση ο ΣΕΕΠΕ.

Εμείς όμως θέλαμε να δούμε και στην πράξη τι ισχύει. Έτσι, πήγαμε σε ένα πρατήριο καυσίμων της Shell (η οποία δίνει αναλυτική απόδειξη του κόστους του καυσίμου) για να δούμε τελικά τι ισχύει.

Έτσι, βάλαμε 10 ευρώ βενζίνη (στρογγυλά για να μην μπλέξουμε με υπολογισμούς) και πήραμε την απόδειξη και την φωτογραφήσαμε όπως βλέπετε και πιο πάνω. Σε αυτήν φαίνεται ξεκάθαρα πως στα 10 ευρώ που πληρώσαμε, τα 6,55 ευρώ είναι φόροι και δασμοί και τα 3,45 ευρώ το κόστος του καυσίμου.

Οι φόροι και δασμοί περιλαμβάνουν:

• Τον ειδικό φόρο κατανάλωσης σε σταθερό ποσό (ανά 1.000 λίτρα): βενζίνη 700 ευρώ, πετρέλαιο κίνησης 410 ευρώ, πετρέλαιο θέρμανσης 280 ευρώ, υγραέριο κίνησης 430 ευρώ, υγραέριο οικιακό 60 ευρώ, υγραέριο βιομηχανίας 120 ευρώ

• ΦΠΑ 24%

• ΔΕΤΕ 0,05%

• Ειδική εισφορά 1,2% (του ν. 3054/2002)

• Τέλος ΡΑΕ 0,20 ευρώ/λίτρο

Αν τώρα βάλουμε σε όλα τα παραπάνω και τα κόστη που έχουν τα πρατήρια καυσίμων (μεταφορά, λειτουργικά έξοδα, εκτελωνισμός, απoθήκευση κλπ.) τότε καταλαβαίνετε πως το περιθώριο κέρδους των πρατηρίων καυσίμων δεν είναι μεγάλο, όπως αναφέρει και ο ΣΕΕΠΕ.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr