Τι κάνουμε στο πορτοκαλί φανάρι; Τι μας λέει ο Κ.Ο.Κ.;

Οι απόψεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα είναι διφορούμενες, ο Κ.Ο.Κ. όμως είναι ξεκάθαρος! Πάμε να δούμε τι ισχύει για το πορτοκαλί φανάρι...
πορτοκαλί φανάρι

Οδηγώντας σε αστικό περιβάλλον, σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει ότι οι οδηγοί αντιδρούν διαφορετικά στη θέα του πορτοκαλί φαναριού. Άλλοι σταματούν, άλλοι επιταχύνουν προκειμένου να μην τους «πιάσει» το κόκκινο. Ποια είναι, όμως, η σωστή πρακτική; Ασφαλώς αυτή που ορίζει με σαφήνεια ο Κ.Ο.Κ. Ώρα, λοιπόν, να δώσουμε ένα τέλος σε μία παρανόηση που έχει αποτελέσει αιτία για πολλά και σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Τι αναφέρει ο Κ.Ο.Κ.
Όπως σε κάθε περίπτωση, έτσι και για το πορτοκαλί φανάρι, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι σαφής. Για την περίπτωση που συναντάμε σταθερό πορτοκαλί φανάρι κυκλικής μορφή, το άρθρο 6 αναφέρει: «Ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, όπως και στο κόκκινο φως, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάνει αυτό με ασφάλεια». Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός πρέπει να βλέπει το πορτοκαλί φανάρι σαν να είναι κόκκινο και να ακινητοποιεί το όχημα χωρίς δεύτερη σκέψη. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση που έχει πλησιάσει τόσο πολύ στο φανάρι όταν ανάψει το πορτοκαλί, με αποτέλεσμα να είναι φύσει αδύνατον να ακινητοποιήσει με ασφάλεια το όχημά του.

Η πιο χρήσιμη συμβουλή
Οι οδηγίες του Κ.Ο.Κ. είναι ξεκάθαρες στην περίπτωση του πορτοκαλί και δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι άλλο ως προς αυτό. Αξίζει να τονίσουμε, όμως, την σημαντικότερη συμβουλή που δεν είναι άλλη από την τήρηση των ορίων ταχύτητας. Σε πολλές περιπτώσεις, η παραβίαση του σηματοδότη γίνεται γιατί ο οδηγός κινείται με τέτοια ταχύτητα που του είναι αδύνατο να ακινητοποιήσει το όχημα μόλις δει πορτοκαλί φανάρι. Οπότε προτιμά να επιταχύνει με σκοπό να περάσει την διασταύρωση πριν το φανάρι γίνει κόκκινο. Συνεπώς, πρέπει πάντα να τηρούμε τα όρια ταχύτητας. Μόνο έτσι ελέγχουμε το αυτοκίνητο και θα μπορέσουμε να το ακινητοποιήσουμε εγκαίρως. Το όριο των 50 χλμ./ώρα στον αστικό ιστό, ή των 70 χλμ./ώρα στις επαρχιακές οδούς δεν έχει «υιοθετηθεί» τυχαία!

Το «μυστικό» του παλλόμενου πορτοκαλί
Σε πολλές περιπτώσεις, μερικά μέτρα πριν τη διασταύρωση με φανάρι, υπάρχει ένα ακόμα φανάρι μόνο με πορτοκαλί φωτεινούς σηματοδότες. Έχει τοποθετηθεί εκεί προκειμένου ο οδηγός να γνωρίζει ότι σύντομα θα συναντήσει κόκκινο φανάρι. Όταν το παλλόμενο φανάρι είναι ενεργοποιημένο σημαίνει ότι πρέπει να μειώσουμε την ταχύτητά μας γιατί σύντομα θα συναντήσουμε κόκκινο φανάρι. Όταν πάλι είναι σβηστό, το φανάρι είναι πράσινο και μπορούμε να περάσουμε ελεύθερα. Τέτοια παλλόμενα πορτοκαλί φανάρια συναντάμε κυρίως πριν από επικίνδυνες διασταυρώσεις, πχ. σε λεωφόρους, αλλά και σε επαρχιακούς δρόμους, όταν για παράδειγμα πλησιάζουμε σε κάποια διάβαση ή φανάρι.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δείτε το επίσημο trailer του 4ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου στις 14:10 στο Star....
Μέσα από τέσσερα στάδια αξιολόγησης θα περνούν πλέον τα αυτοκίνητα! Δείτε τις αλλαγές που έρχονται στις δοκιμές του Euro NCAP από το 2026......
Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου στις 14:10 στο Star....
Φθαρμένα ελαστικά, υπέρβαση ανώτατου ορίου φόρτωσης και άλλες παραβάσεις! Δείτε τον απολογισμό από τους ελέγχους σε φορτηγά......
Δείτε το επίσημο trailer του 2ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 30 Νοεμβρίου στις 14:10 στο Star....
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη