Πριν από τριάντα ολόκληρα χρόνια κανείς δεν περίμενε ότι η ηλεκτροκίνηση θα γνωρίσει τέτοια ανάπτυξη. Ωστόσο, νωρίτερα υπήρξαν πολλές αξιόλογες προσπάθειες κυρίως σε πειραματικό επίπεδο. Μία εξ’ αυτών ήταν η κατασκευή ενός ηλεκτρικού Opel Kadett.
Opel Manta: Το «σαλάχι» συμπληρώνει 50 χρόνια
Η Opel προσπάθησε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο ικανό να ανταποκριθεί σε αστικές μετακινήσεις χωρίς να μειωθεί ο χώρος των επιβατών. Το αποτέλεσμα ήταν ένα πειραματικό Opel Kadett Impuls I. Στην κατασκευή του συνέβαλε ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας RWE, αλλά και η εταιρεία κατασκευής μπαταριών SAFT.
Την κίνηση του Opel Kadett ανέλαβε ένας ηλεκτροκινητήρας που μετέφερε την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η τροφοδοσία του γινόταν μέσω μπαταριών νικελίου-καδμίου, οι οποίες ζύγιζαν 310 κιλά και τοποθετήθηκαν κάτω από το καπό. Ασφαλώς, κανείς δε θα μπορούσε να περιμένει αξιοπρεπείς επιδόσεις από ένα ηλεκτροκίνητο εκείνης της εποχής. Η ισχύς έφτανε τους μόλις 22 ίππους και τα 0-50 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση 10 ολόκληρων δευτερολέπτων.
Lotus Omega: Όταν οι Lotus και Opel συνεργάστηκαν
Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ενώ μπορούσε να ξεπεράσει απροβλημάτιστα ακόμα και ανηφόρες με κλίση 25%. Η αυτονομία άγγιζε περίπου τα 80 χιλιόμετρα και μία πλήρης φόρτιση διαρκούσε περίπου πέντε ώρες.
Το ηλεκτρικό Opel Kadett ήταν εν τέλει ένα πείραμα που πέτυχε, με τη γερμανική φίρμα να αποκτά πολύτιμη τεχνογνωσία και να πετυχαίνει τον αρχικό της στόχο, αφού η χωρητικότητα παρέμεινε σχεδόν στο επίπεδο του αυτοκινήτου παραγωγής. Δικαίως χαρακτηρίζεται, λοιπόν, ως ο πρόγονος του Opel Corsa-e από τη γερμανική φίρμα.