Τι σημαίνει “έκαψε” φλάντζα; Οι πέντε διαφορετικές περιπτώσεις!

Όλοι έχουμε ακούσει αυτή τη φράση! Τώρα όμως θα μάθουμε τις πέντε περιπτώσεις αστοχίας στην φλάντζα κεφαλής, αλλά και τι συμβαίνει στην κάθε περίπτωση...

Η φράση “έκαψε φλάντζα” είναι τόσο διαδεδομένη που εδώ και χρόνια χρησιμοποιείται ακόμα και μεταφορικά. Σε αυτό το κείμενο, βέβαια, θα περιοριστούμε αποκλειστικά στην κυριολεκτική της σημασία. Πάμε να δούμε τι είναι η φλάντζα κεφαλής σε έναν κινητήρα και ποιες είναι οι πέντε περιπτώσεις αστοχίας της.

Τεχνικό: Γιατί υπάρχουν αυτά τα ελατήρια στον δίσκο του συμπλέκτη; (+video)

Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε πως βρίσκεται ανάμεσα στο μπλοκ του κινητήρα και την κεφαλή. Στόχος της είναι να στεγανοποιεί τον κάθε θάλαμο καύσης του κινητήρα, ώστε να μην χάνεται συμπίεση, αλλά και να μην περνά στο εσωτερικό του το λιπαντικό ή το ψυκτικό υγρό του κινητήρα. Με λίγα λόγια, εξασφαλίζει ότι δεν θα έρθουν σε επαφή θάλαμοι καύσης, κύκλωμα λίπανσης και κύκλωμα ψύξης.

φλάντζα κεφαλής

Ο κυριότερος λόγος που δημιουργείται αστοχία στην φλάντζα κεφαλής είναι η υπερθέρμανση του μοτέρ, η οποία καταστρέφει το κατά τα άλλα ανθεκτικό υλικό του συγκεκριμένου εξαρτήματος. Το σημείο στο οποίο θα υπάρξει φθορά επηρεάζει και τις συνέπειες μίας καμένης φλάντζας κεφαλής. Πάμε να δούμε αυτές τις πέντε περιπτώσεις αστοχίας, αλλά και τι συμβαίνει στην κάθε μία.


Από πάνω αριστερά προς κάτω δεξιά, σύμφωνα με την παραπάνω εικόνα, έχουμε τις εξής περιπτώσεις:
-Ανάμεσα στον θάλαμο καύσης και το κύκλωμα ψύξης. Σε αυτή την περίπτωση, ο θάλαμος χάνει συμπίεση, καίγεται λιπαντικό και παρατηρείται υπερθέρμανση του κινητήρα.
-Ανάμεσα σε κύκλωμα ψύξης και περιβάλλον. Σε αυτή την περίπτωση παρατηρούμε διαρροές ψυκτικού υγρού επάνω στον κορμό του κινητήρα και μείωση της στάθμης στο παραφλού.
-Ανάμεσα σε δύο κυλίνδρους. Η καύση του μείγματος δεν γίνεται σωστά και ο κινητήρας δεν λειτουργεί ομαλά.
-Ανάμεσα σε κύκλωμα λιπαντικού και ψυκτικού. Από τις πιο συχνές περιπτώσεις, είναι αυτό που λέμε “περνάει τα νερά στον κινητήρα”. Ανοίγοντας την τάπα πλήρωσης λιπαντικού είναι πιθανό να δούμε αφρώδες λάδι σε μορφή σαπουνάδας.
-Ανάμεσα σε κύκλωμα λιπαντικού και περιβάλλον. Παρατηρούμε διαρροή λαδιού από τον κινητήρα και η στάθμη του λιπαντικού μειώνεται.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν......
Τον συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο και πληροφορεί τον "εγκέφαλο" σχετικά με τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Ας δούμε τι είναι ο αισθητήρας MAF......
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναφερθούμε στο βολάν, ένα εξάρτημα που υπάρχει σε κάθε κινητήρα. Ας δούμε πως λειτουργεί και γιατί είναι τόσο απαραίτητο......
Όταν αποκαλύφθηκε η τεχνολογία TwinPower Turbo της βαυαρικής φίρμας, δημιουργήθηκαν παρερμηνείες. Ας δούμε τι είναι και αν έχει σχέση με το twin-turbo......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει