Τι σημαίνει το “RPM” στον πίνακα οργάνων; Η παρανόηση που γίνεται συχνά!

Όλοι το έχουν δει, λίγοι γνωρίζουν όμως τι ακριβώς εκφράζει! Μάθετε τι κρύβεται πίσω από το "RPM", αλλά και την παρανόηση που ακούμε συχνά...
ροντάρισμα

Όλοι έχουμε δει την ένδειξη “RPM” στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου μας, είτε οδηγούμε αυτοκίνητο, είτε μοτοσυκλέτα, είτε οποιοδήποτε άλλο όχημα με θερμικό μοτέρ. Όλοι ξέρουν ότι σχετίζεται με στροφές του κινητήρα, λίγοι όμως τι πραγματικά εκφράζει. Μάλιστα, υπάρχει και μία παρανόηση γύρω από τις στροφές και την κατανάλωση. Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά.

Το αιώνιο ερώτημα: “Ταχύτητα” ή “νεκρά” στο χειροκίνητο κιβώτιο με το αυτοκίνητο παρκαρισμένο;

Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι το “RPM” παραπέμπει σε “revolutions per minute”, με την ελληνική μετάφραση να είναι στροφές ανά λεπτό (εξ’ ου και το σ.α.λ., η ελληνική συντομογραφία). Παρατηρώντας το στροφόμετρο, θα δείτε τους αριθμούς 1,2,3,4 κτλ. και την ένδειξη x1000, που σημαίνει αντιστοίχως 1.000, 2.000, 3.000 σ.α.λ. κτλ. Διαφορετικά, υπάρχει η απεικόνιση 10, 20, 30 κτλ. με την ένδειξη x100, που αντιστοιχεί επίσης σε 1000, 2000, 3000 σ.α.λ. κτλ.

Στην πραγματικότητα, αυτός ο αριθμός εκφράζει την περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα, ενός εκ των σημαντικότερων εξαρτημάτων του κινητήρα. Όταν, λοιπόν, θα βλέπετε στον πίνακα οργάνων 3.000 σ.α.λ., σημαίνει ότι ο στροφαλοφόρος άξονας μέσα σε ένα λεπτό εκτελεί 3.000 πλήρεις περιστροφές.

Η παρανόηση
Γύρω από τις σ.α.λ. υπάρχει μία λανθασμένη αντίληψη. Θα ακούσετε από πολλούς ότι όσο περισσότερες είναι οι στροφές λειτουργίας ενός κινητήρα, τόσο περισσότερο καίει. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντα, μιας και η κατανάλωση επηρεάζεται και από το φορτίο του κινητήρα, δηλαδή το πόσο πολύ πατάμε το πεντάλ του γκαζιού. Ενδεικτικά, σε μία ανηφορική διαδρομή είναι πολλές φορές προτιμότερο να κινούμαστε με περισσότερες σ.α.λ. (πχ. 3.500 σ.α.λ.) και επιλεγμένη την 3η σχέση, παρά με λιγότερες στροφές (πχ. 2.000 σ.α.λ.), επιλεγμένη την 4η σχέση και το γκάζι στο “πάτωμα”!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι Γερμανοί αναβάθμισαν τον τρίλιτρο V6 κινητήρα τους με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή και προσφέρει τώρα πιο χορταστικές επιδόσεις και καλύτερη οικονομία καυσίμου....

Ίσως ο πιο εμβληματικός κινητήρα της Audi είναι ο πεντακύλινδρος που παρουσίασε για πρώτη φορά το 1976, στο Audi 100 δεύτερης γενιάς, ο οποίος συνδύαζε...

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

parking του αεροδρομίου

Αλλαγές στο Economy parking του αεροδρομίου – 5 ευρώ / ημέρα και μόνο online κράτηση

Leapmotor C10 REEV

Το SUV με αυτονομία σχεδόν 1.000 χλμ. και 215 ίππους – Μείωση τιμής στα 33.900 ευρώ

FIAT Grande Panda

Το φθηνότερο FIAT με αυτόματο κιβώτιο – Αυτοκίνητο της Χρονιάς με 20.800 ευρώ