Tips ασφαλούς οδήγησης για φοιτητές!

Η σχολική χρονιά δεν ξεκινάει μόνο για τους μαθητές, αλλά και για τους φοιτητές. Σε αυτό το κείμενο παραθέτουμε βασικά tips, για ασφαλείς μετακινήσεις από και προς τη σχολή σας!

Βρείτε μας στο


Η φοιτητική ζωή φέρνει πολλές και σημαντικές αλλαγές στη ζωή ενός νέου. Νέο περιβάλλον, νέες γνωριμίες και νέες απαιτήσεις, διαμορφώνουν μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα. Μέσα σε όλα αυτά, οι φοιτητές έχουν να αντιμετωπίσουν νέα δεδομένα και αναφορικά με τις μετακινήσεις τους.

Πολλοί φοιτητές σε όλο τον κόσμο πηγαίνουν στη σχολή τους με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ωστόσο, μόνο λίγοι δεν είναι και εκείνοι που για πρώτη φορά, χρησιμοποιούν δικό τους όχημα. Πρόκειται για μια δύσκολη και ιδιαίτερη σοβαρή διαδικασία, η οποία πρέπει να αντιμετωπίζεται αναλόγως.

Ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος οργανισμός οδικής ασφάλειας της Μ. Βρετανίας, I AM RoadSmart δημοσίευσε μια σειρά από tips, για μεγιστοποίηση της ασφάλειας κατά τις μετακινήσεις των αρχάριων οδηγών, όπως οι φοιτητές.

  • Πριν ξεκινήσουμε τη διαδρομή, ελέγχουμε πως τα πράγματα στο αυτοκίνητο είναι στερεωμένα με ασφάλεια
  • Φροντίζουμε ώστε η ορατότητά μας από το πίσω παρμπρίζ να μην εμποδίζεται από κανένα αντικείμενο και να είναι πλήρης
  • Προτού ξεκινήσουμε τις καθημερινές μετακινήσεις, πρέπει να έχουμε εξοικειωθεί με την κίνηση σε μεγάλους δρόμους ή σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας. Δηλαδή, να έχουμε παρατηρήσει πόσες λωρίδες υπάρχουν, σε ποια σημεία καλούμαστε να αλλάξουμε λωρίδα και πόσο εύκολο (ή δύσκολο) είναι αυτό.
  • Κατά την οδήγηση πρέπει να είμαστε συγκεντρωμένοι και παρατηρητικοί. Να ελέγχουμε τα σήματα κυκλοφορίας και να είμαστε έτοιμοι να αντιδράσουμε, φτάνοντας σε διασταυρώσεις.
  • Ειδικά η είσοδος σε αυτοκινητόδρομο ή λεωφόρο, είναι απαιτητική διαδικασία. Δε χρειάζεται βιασύνη, αλλά αυτοσυγκέντρωση. Για να εισέλθουμε στη λωρίδα κυκλοφορίας του δρόμου, πρέπει να βρούμε την κατάλληλη στιγμή, όταν θα υπάρξει κενό ανάμεσα σε διερχόμενα αυτοκίνητα και να μην “εκβιάσουμε” καταστάσεις.
  • Διατηρούμε πάντοτε αποστάσεις ασφαλείας. Πρέπει να θυμόμαστε πως μπορεί ανά πάσα στιγμή να χρειαστεί να φρενάρουμε απότομα. Σε στεγνό οδόστρωμα, συνίσταται να βρισκόμαστε σε απόσταση περίπου 2 δευτερολέπτων (ή 30 μέτρων αν κινούμαστε με 50 χλμ./ώρα) από το προπορευόμενο όχημα. Σε βρεγμένο οδόστρωμα, συνίσταται να βρισκόμαστε στη διπλάσια απόσταση, για λόγους ασφαλείας.
  • Όταν κινούμαστε με 50 χλμ./ώρα, διανύουμε σχεδόν 15 μέτρα/δευτερόλεπτο (όσο το μήκος 3 αυτοκινήτων). Αυτό σημαίνει πως σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος του προπορευόμενου αυτοκινήτου, η απόσταση ασφαλείας θα εξαφανιστεί. Για αυτό, πρέπει να είμαστε 100% συγκεντρωμένοι και να αντιδρούμε αναλόγως σε οποιαδήποτε κατάσταση.
  • Η κίνηση γίνεται στη δεξιά λωρίδα. Η αριστερή λωρίδα είναι μόνο για προσπέρασμα και μετά από την ολοκλήρωσή του, επιστρέφουμε στην αρχική μας θέση.
  • Δεν αλλάζουμε ποτέ λωρίδα αν δεν ανάψουμε φλας. Επίσης, ελέγχουμε πάντοτε τους καθρέπτες μας για διερχόμενα οχήματα και κυρίως, φροντίζουμε να ελέγξουμε τα τυφλά σημεία του αυτοκινήτου.
  • Εφόσον βρέχει και ο καιρός είναι συννεφιασμένος, είναι χρήσιμο να έχουμε αναμμένα τα φώτα μας και κατά την ημέρα. Κατά την κίνηση με ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα σε βρεγμένο οδόστρωμα, τα αυτοκίνητα αφήνουν σπρέι νερού, που θολώνει το οπτικό πεδίο. Τα φώτα βοηθούν ώστε να δείχνουμε την παρουσία μας στα αυτοκίνητα που κινούνται γύρω μας, αλλά και να ορίζεται ο όγκος του αυτοκινήτου μας
  • Σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος εμπρός, ανάβουμε τα alarm για να δείξουμε πως στα επόμενα οχήματα πως υπάρχει κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.

Προφανώς, ακολουθούμε τα βασικά μέτρα ασφαλείας όπως χρήση ζώνης (ή κράνους στις μοτοσικλέτες) και ελέγχουμε την κατάσταση του οχήματός μας. Τέλος, είναι σημαντικό να μην οδηγούμε με υπερβολική ταχύτητα, να μην απασχολούμαστε με το κινητό μας και βέβαια, να μην οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ.

Οι τελευταίες συμβουλές βέβαια, δεν αφορούν μόνο τους αρχάριους, αλλά κάθε οδηγό στο δρόμο…

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr