Το αυτοκίνητο που ρυθμίζει αυτόματα τη σωστή θέση οδήγησης

Πληκτρολογείς το ύψος σου, η κάμερα "διαβάζει" που βρίσκονται τα μάτια σου και ρυθμίζει σωστά την θέση οδήγησης...
θέση οδήγησης

Εκτός από το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της Mazda το νέο CX-60 φέρει και προηγμένες τεχνολογίες που δεν έχουμε ξαναδεί σε προηγούμενα μοντέλα των Ιαπώνων.

Διαβάστε επίσης: Ασύλληπτο Mazda RX-7 με μοτέρ… έκπληξη! (+video)

Η Mazda φημίζεται για την οδηγοκεντρική προσέγγιση που ακολουθεί στα μοντέλα της και ένα από τα συστήματα που κάνουν το νέο μεγάλο SUV της ιαπωνικής εταιρείας να ξεχωρίζει είναι το προηγμένο σύστημα αναγνώρισης του οδηγού του.

Ο Nobuaki Tabata, Program Manager της ομάδας Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονικής των Ολοκληρωμένων Συστημάτων Ελέγχου της Mazda ανακάλυψε μαζί με την ομάδα του ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν γνωρίζουν πώς να επιτύχουν από μόνοι τους την καλύτερη στάση του σώματος όταν οδηγούν, ενώ σύμφωνα με τις έρευνες που πραγματοποίησαν βρήκαν ότι μόνο το 40% των οδηγών μπορεί να ρυθμίσουν σωστά τη θέση οδήγησης.

Έτσι οι Ιάπωνες προχώρησαν στη δημιουργία του συστήματος αναγνώρισης του οδηγού, το οποίο βασίζει τη λειτουργία του σε μια κάμερα που κοιτάζει προς αυτόν που κάθεται πίσω από το τιμόνι. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να εισάγει στο σύστημα το ύψος του χειροκίνητα με την κάμερα να καταγράφει το ύψος που βρίσκονται τα μάτια του οδηγού.

Διαβάστε επίσης: Ο Σωτήρης Κοντιζάς στο τιμόνι του πρώτου plug-in υβριδικού της Mazda

Έπειτα σύστημα ρυθμίζει αυτόματα το κάθισμα, το τιμόνι αλλά και τους εξωτερικούς καθρέπτες, ενώ καλιμπράρει και το Head Up Display του CX-60. Ο οδηγός μπορεί βέβαια να επέμβει και να προσαρμόσει τη θέση ακόμη περισσότερο στα δικά του μέτρα.

Όταν ο οδηγός κλείνει τη μηχανή και βγάζει τη ζώνη, το κάθισμα και το τιμόνι αυτόματα επιστρέφουν στην αρχική τους θέση, ώστε να τον διευκολύνει να βγει πιο εύκολα από το αυτοκίνητο.

“Υπάρχουν περίπου πάνω από 100 στοιχεία που προσαρμόζονται με βάση τον οδηγό, χρησιμοποιώντας την αναγνώριση προσώπου”, αναφέρει ο Tabata και προσθέτει “Αναπτύξαμε αυτή τη λειτουργία χρησιμοποιώντας μία πληθώρα πληροφοριών. Μόλις η αναγνώριση προσώπου αναγνωρίσει τον οδηγό, το σύστημα με βάση τη φυσική μας εκτίμηση, μπορεί να προτείνει το πώς πρέπει να προσαρμοστεί η θέση του καθίσματος. Είναι σαν να προπονείς τον οδηγό με βάση την εμπειρία του κατασκευαστή”, συμπληρώνει ο Tabata.

Όμως, η τοποθέτηση του καθίσματος στην ιδανική οδική θέση είναι μόνο η αρχή. Υπάρχουν πάνω από 100 στοιχεία του αυτοκινήτου που χρησιμοποιούν το σύστημα αναγνώρισης προσώπου. Άλλα παραδείγματα συμπεριλαμβάνουν την προσαρμογή του ήχου της μουσικής, την ένταση των ειδοποιήσεων ασφάλειας, και το φωτισμό, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν σύμφωνα με το αποθηκευμένο προφίλ του οδηγού.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Υπάρχει εδώ και δεκαετίες, σίγουρα το έχει και το δικό σας αυτοκίνητο! Δείτε στο video πως λειτουργεί το πιο διαδεδομένο αντικλεπτικό σύστημα......
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Ένα από το δέκα δημοφιλέστερα supermini στην Ελλάδα! Δείτε ποιο είναι το best seller της Mazda στο 10μηνο του 2025......
Ο Μάνος Στεφανής βρέθηκε στην πανελλήνια παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού Mazda 6e! Δείτε τις εκδόσεις και τις τιμές του στη χώρα μας......
Ο ΚΟΚ πρέπει να τηρείται πάντα για την ασφάλεια όλων και με τις ποινές να έχουν γίνει πλέον πιο αυστηρές, αυτό το σύστημα θα σε...
Ο Dr. Michael Kruppa, επικεφαλής ανάπτυξης εμπρόσθιου φωτισμού στην Audi, εξηγεί πώς το νέο Audi Q3 φέρνει την έξυπνη τεχνολογία φωτισμού στην compact κατηγορία....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής