To Audi Q5 και ως SQ5 Sportback TDI με 341 ίππους

Έπειτα από το SQ5 TDI η Audi τοποθετεί τον πανίσχυρο diesel κινητήρα της και κάτω από το καπό της έκδοσης με το coupe στιλ και παρουσιάζει το SQ5 Sportback TDI.

Βρείτε μας στο
Audi SQ5 Sportback TDI 2020

Η παρουσίαση του νέου SQ5 Sportback TDI από την γερμανική εταιρία ήταν μάλλον αναμενόμενη στην προσπάθεια που κάνει να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερες προτιμήσεις, έπειτα και από την παρουσίαση του ανανεωμένου Q5 Sportback πριν από δύο περίπου μήνες.

Ο τρίλιτρος V6 κινητήρας πετρελαίου αναβαθμίστηκε και υποστηρίζεται πλέον και από ήπια υβριδικό σύστημα 48 V με το ηλεκτρικό κινητήρα/γεννήτρα να μπορεί να ανακτήσει έως και 8 KW κατά την επιβράδυνση του SQ5 Sportback και να τα αποθηκεύσει στη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Με αυτό το σύστημα το SUV της Audi μπορεί να κάνει coasting (να “ρολάρει” με το μοτέρ εσωτερικής καύσης απενεργοποιημένο) για έως και 40 δευτερόλεπτα μειώνοντας έτσι την κατανάλωση.

Διαβάστε επίσης: Με ισχυρότερο μοτέρ το Audi TTS competition plus

Άλλο ένα θετικό στοιχείο που φέρνει το σύστημα είναι ο ηλεκτρικός κομπρέσορας που αναλαμβάνει να φέρει τη πλήρωση του turbo πιο γρήγορα στα επιθυμητά επίπεδα λειτουργείας στις πολύ χαμηλές στροφές, όταν το SUV εκκινεί από στάση. Άλλες σημαντικές αλλαγές που δέχτηκε ο diesel κινητήρας είναι η αντικατάσταση των αλουμινένιων πιστονιών με ατσάλινα σφυρήλατα, για υψηλότερα επίπεδα αντοχής και αξιοπιστίας χωρίς θυσίες σε βάρος ή απόκριση.

Όπως και στο SQ5 έτσι και εδώ το μοτέρ αποδίδει 341 ίππους και 700 Nm ροπής και τα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 5,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Η κίνηση φτάνει και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου tiptronic 8 σχέσεων.

Διαβάστε επίσης: Επίσημη αποκάλυψη για το νέο Audi Q5 Sportback

Η αυξημένη ισχύς που προσφέρει η κορυφαία έκδοση έναντι των άλλων τιθασεύεται από εμπρός δίσκους με διάμετρο στα 375 χλστ. που συνεργάζονται με δαγκάνες έξι εμβόλων. Τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης αναλαμβάνει να διατηρήσει η ανάρτηση “S”, η οποία πέρα από το διαφορετικό set up, χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 30 χλστ. έναντι του στάνταρ Q5 Sportback, ενώ στον έξτρα εξοπλισμό περιλαμβάνεται και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Διαβάστε επίσης: Πιο “καθαρό” πλέον το σπορ Audi SQ5 TDI των 341 ίππων

Εξωτερικά το κορυφαίο SQ5 Sportback ξεχωρίζει από τη δυναμικότερη σχεδίαση των προφυλακτήρων του με τους μεγάλους αεραγωγούς εμπρός και τα LED φωτιστικά σώματα. Οι Γερμανοί δίνουν παράλληλα την επιλογή για LED Matrix εμπρός προβολείς αλλά και πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας OLED. ανάλογες αλλαγές υπάρχουν και στις επενδύσεις στο εσωτερικό με τρεις διαφορετικές επιλογές για τους ενδιαφερόμενους, τα καθίσματα σπορ καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά ενώ το γράμμα “S” κοσμεί τόσο αυτά όσο και τα μαρσπιέ στις πόρτες.

Το Audi SQ5 Sportback, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρίας στο Μεξικό θα λανσαριστεί εμπορικά το πρώτο μισό του 2021 μαζί με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr