Το… λάθος που μπορεί να σου κοστίσει δεκάδες ευρώ στα διόδια

Το φόρτωμα του αυτοκινήτου για το ταξίδι στο χωριό ή για τις καλοκαιρινές διακοπές κρύβει ένα λάθος που μπορεί να κοστίσει ακριβά στα διόδια... Δες πως να μην την πατήσεις.

Η χρέωση στα διόδια έχει διάφορες κατηγορίες και αυτό είναι κάτι που προφανώς το γνωρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί. Αυτό που αρκετοί δεν γνωρίζουν όμως, είναι πως το ύψος ενός οχήματος διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο ως προς την κατηγοριοποίησή του (και οι άξονες βέβαια). Και το ύψος είναι κάτι που μεταβάλλεται, αν για παράδειγμα προσθέσουμε φορτίο στην οροφή του αυτοκινήτου μας με σχάρα ή βάση ποδηλάτων κλπ.

Έτσι, για παράδειγμα, μπορεί πολύ εύκολα να ξεπεράσουμε τα 2,20 μ. σε ύψος, ειδικά αν έχουμε SUV, κάτι που θα θέσει αυτομάτως το όχημά μας από την κατηγορία 2 στην κατηγορία 3. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Από 3,30 ευρώ στα διόδια Αφιδνών θα πληρώσουμε 8,30 ευρώ! Από 1,40 ευρώ στα Διόδια Μαλακάσας, θα πληρώσουμε 3,60 ευρώ. Στα διόδια Τραγάνας από 3,85 ευρώ θα πληρώσουμε 9,70. Όσον αφορά στα διόδια της Αττικής Οδού (εδώ το όριο είναι στα 2,7 μ. ύψος), από 2,80 ευρώ θα πληρώσουμε 7,10 ευρώ!

Για το λόγο αυτό επικοινωνήσαμε λοιπόν με την Αττική Οδό για να δούμε τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός για να αποφύγει την άδικη αυτή χρέωση, λόγω φορτίου στην οροφή. Φανταστείτε να πληρώνετε πολλαπλάσια χρήματα μόνο και μόνο για ένα ποδήλατο, τοποθετημένο σε όρθια θέση, σε ειδική βάση στην οροφή του αυτοκινήτου σας.

Η απάντηση που είχαμε στο ερώτημά μας ήταν πως “θα πρέπει να γίνεται η διέλευση από λωρίδα με εισπράκτορα. Ακολουθώντας αυτήν την οδηγία εξασφαλίζουμε την ορθή κατηγοριοποίηση του οχήματός μας χωρίς να προσμετράτε στο συνολικό ύψος του οχήματός μας το μεταβλητό ύψος / φορτίο που επηρεάζει και αλλάζει την κατηγοριοποίηση του και αυξάνει αντίστοιχα τη χρέωση του αντιτίμου, κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί σε μια ηλεκτρονική συναλλαγή όπου ένα μηχάνημα δεν μπορεί να κάνει αυτό το διαχωρισμό. Για το λόγο αυτό οι εισπράκτορες δέχονται και όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές ως τρόπο πληρωμής και το αντίτιμο της κάθε συναλλαγής αφαιρείται κανονικά από το υπόλοιπο του συνδρομητικού λογαριασμού”.

Άρα, αν έχουμε φορτίο στην οροφή και ξεπερνάμε τα 2,20 μ. σε ύψος ή τα 2,7 μ. στην Αττική Οδό, τότε πρέπει να περάσουμε από λωρίδα με εισπράκτορα για να εξασφαλίσουμε πως δεν θα χρεωθούμε με παραπάνω κόστος, κάτι που θα γίνει αν επιχειρήσουμε πέρασμα με e-pass, καθώς οι αισθητήρες θα μετρήσουν αυξημένο ύψος οχήματος και εκεί δεν υπάρχει υπάλληλος για να δει τι πραγματικά συμβαίνει…

Δείτε πιο κάτω και την σχετική οδηγία που έχει ανακοινώσει για αυτό το λόγο η Αττική Οδός.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με εξαίρεση τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, αυτός που θα δείτε είναι ο σταθμός με τα ακριβότερα διόδια. Δείτε σε ποιον αυτοκινητόδρομο βρίσκεται!...
Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Οι αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού εφαρμόζονται από την 1η Ιανουαρίου του 2026. Δείτε το νέο πίνακα με τιμές ανά κατηγορία......
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Στην πίστα καρτ SFi Karting Circuit βρέθηκαν τα μέλη της επιτροπής του "Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα", για να πάρουν μια τελευταία γεύση από...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ

μη χρήση κράνους

Η παράβαση που έφερε πάνω από 300.000 ευρώ σε μία εβδομάδα – Τιμωρήθηκαν και συνεπιβάτες