Το μέλλον της Ford στην Ευρώπη είναι 100% ηλεκρτικό

Αμιγώς ηλεκτρική θα είναι η γκάμα της Ford στην Ευρώπη, κάτι που αναμένεται να γίνει πραγματικότητα σε λιγότερο από μια δεκαετία.

Βρείτε μας στο
Ford ηλεκτρικό μέλλον Ευρώπη

Σημαντικά ήταν τα νέα που ανακοίνωσε η Ford αναφορικά με το μέλλον της στην Ευρώπη το οποίο παίρνει το δρόμο του πλήρως εξηλεκτρισμού της γκάμας της μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Ford έως και το 2026 το 100% της γκάμας των ευρωπαϊκών μοντέλων της θα μπορούν να κινηθούν με μηδενικές εκπομπές ρύπων, είτε ως ηλεκτρικά ή ως plug-in υβριδικά, ενώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια και έως το 2030 όλα τα Ford που θα είναι διαθέσιμα στις ευρωπαϊκές αγορές θα είναι 100% ηλεκτρικά.

Παράλληλα, τα επόμενα τρία χρόνια το 100% της γκάμας επαγγελματικών οχημάτων Ford στην Ευρώπη θα μπορούν επίσης να κινούνται με μηδενικές εκπομπές ρύπων, είτε ως ηλεκτρικά, είτε ως plug-in υβριδικά με τους ανθρώπους της εταιρίας να αναμένουν τα δύο τρίτα των πωλήσεων για τα επαγγελματικά τους οχήματα να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μέχρι το 2030.

Διαβάστε επίσης: Ford Puma. Με αυτόματο κιβώτιο και οι ήπια υβριδικές εκδόσεις

Η Ford ετοιμάζεται ήδη γι’ αυτή τη ραγδαία μετάβαση. Θέλοντας να κρατήσει την ηγετική θέση που έχει στην ευρωπαϊκή αγορά στα επαγγελματικά η εταιρία έχει ήδη ξεκινήσει τις επενδύσεις συνολικού ύψους ενός δισ. ευρώ που αφορούν την δημιουργία ενός νέου εργοστασίου για ηλεκτρικά οχήματα στην Κολωνία της Γερμανίας (στην ευρωπαϊκή της έδρα), ενώ αναμένεται να εκμεταλλευτεί πλήρως και τη στρατηγική συνεργασία που έχει με την Volkswagen.

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ηλεκτρικού μετασχηματισμού θα δημιουργηθεί το Ford Cologne Electrification Center όπου θα κατασκευάζονται τα ηλεκτρικά
οχήματα της εταιρείας. Πρόκειται για την πρώτη εγκατάσταση του είδους για τη Ford στην Ευρώπη. Εκεί θα κατασκευαστεί και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Ford για τις ευρωπαϊκές αγορές με την παρουσίαση του να τοποθετείται το 2023.

Συνολικά οι παγκόσμιες επενδύσεις της Ford για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 δισ. ευρώ έως το 2025, ένα ποσό που κυμαίνεται περίπου στο διπλάσιο σε σχέση με αντίστοιχα επενδυτικά προγράμματα που έχει εκτελέσει η εταιρία στο παρελθόν.

Περισσότερες λεπτομέρειες για τα σχέδια εξηλεκτρισμού της Ford και το μετασχηματισμό των εγκαταστάσεων παραγωγής της στην Κολωνία θα ανακοινωθούν τους προσεχείς μήνες.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr