Ως ένα από τα τα μοντέλα που άλλαξαν τα δεδομένα στα μικρομεσαία όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1998, το Ford Focus είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοκινήτου της κατηγορίας που προσπαθεί και πετυχαίνει να ικανοποιήσει τις ορέξεις του οδηγού αλλά και την ανάγκη για ασφαλή και άνετη μετακίνηση μιας τετραμελούς οικογένειας.
Διαβάστε επίσης: Ford Kuga Plug-in Hybrid με 329 ευρώ τον μήνα
Εμπνέοντας περισσή αυτοπεποίθηση και σιγουριά σε όλες τις συνθήκες, αυτό το οδηγικό DNA μεταλαμπαδεύτηκε σε κάθε μια από τις γενιές που ακολούθησαν, αποτελώντας σήμερα έναν από τους βασικούς πόλους έλξης και στη νεότερη εκδοχή του μικρομεσαίου μοντέλου της Ford, το οποίο, έπειτα και από την σχετικά πρόσφατη ανανέωσή του, παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.
Έπειτα και από την ανανέωσή του φρεσκαρισμένο αισθητικά Focus πρόσθεσε νέα συστήματα στην ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού του, τα οποία αυξάνουν την αυτοπεποίθηση και κάνουν παράλληλα την οδήγηση λιγότερο απαιτητική.
Διαβάστε επίσης – Ford: Το νέο σύστημα που σώζει ζωές στην παραγωγή. Δείτε πώς λειτουργεί
Συγκεκριμένα, το νέο Blind Spot Assist επεκτείνει τη λειτουργικότητα του Blind Spot Information System παρακολουθώντας τα τυφλά σημεία του οδηγού για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω. Το σύστημα μπορεί να επέμβει διακριτικά στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση.
Το σύστημα παρακολουθεί τις γειτονικές λωρίδες για οχήματα που ακολουθούν σε απόσταση έως 28 μέτρα, 20 φορές το δευτερόλεπτο, και μπορεί να λειτουργεί σε ταχύτητες από 65 έως και 200 χλμ./ώρα.
Νέο στο Focus είναι και το Blind Spot Information System με Trailer Coverage, που επιτρέπει στον οδηγό να καταχωρήσει το μήκος και το πλάτος του τρέιλερ που επιθυμεί να ρυμουλκήσει μέσω της οθόνης αφής του SYNC 4. Το σύστημα θα προχωρήσει σε αυτόματη διόρθωση, προειδοποιώντας τον οδηγό εάν ένα άλλο όχημα βρίσκεται στο τυφλό σημείο του τρέιλερ που ρυμουλκεί.
Παράλληλα, το νέο Intersection Assist χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα του Focus σε συνδυασμό με το ραντάρ για να παρακολουθεί το δρόμο για επικείμενες συγκρούσεις με επερχόμενα οχήματα σε παράλληλες λωρίδες.
Το σύστημα μπορεί να εφαρμόζει αυτόματα πίεση πέδησης σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα για να αποτρέψει κάποιο ατύχημα ή να μειώσει τις επιπτώσεις του εάν ένας οδηγός τείνει να εισέλθει στην πορεία ενός επερχόμενου οχήματος – όπως σε μία διασταύρωση. Το σύστημα λειτουργεί χωρίς να χρειάζεται διαγραμμίσεις ή εξοπλισμό και τη νύχτα με αναμμένους τους προβολείς.
Επίσης, στο ανανεωμένο Focus διατίθεται το Local Hazard Information που ενημερώνει τον οδηγό για μία επικίνδυνη κατάσταση στο δρόμο, ακόμα και αν το περιστατικό δεν είναι ορατό εξ αιτίας μιας καμπής του δρόμου ή άλλων οχημάτων.
Παράλληλα, προσφέρεται το ενεργό cruise control με Stop & Go, το σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας αλλά και το σύστημα Lane Centring, το οποία συνδυαστικά διευκολύνουν τον οδηγό σε μποτιλιάρισμα.
Το Pre-Collision Assist με Active Braking βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν ή να περιορίζουν τις επιπτώσεις συγκρούσεων με οχήματα, πεζούς και δικυκλιστές, ενώ το Active Park Assist ελέγχει την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, επιτρέποντας πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης κρατώντας πατημένο ένα μπουτόν.
Το νέο Ford Focus διαθέτει επίσης το σύστημα Rear Occupant Alert, που προειδοποιεί τους οδηγούς να μην απομακρύνονται από το αυτοκίνητο χωρίς να ελέγξουν πρώτα το πίσω κάθισμα, εάν οι πίσω πόρτες έχουν ανοίξει στο ξεκίνημα μιας διαδρομής.
Οι προηγμένες τεχνολογίες φωτισμού του νέου Ford Focus αυξάνουν τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και περιλαμβάνουν προβολείς full LED, οι οποίοι ενσωματώνουν τις λειτουργίες Automatic High Beam Control και Manoeuvring Light. Το τελευταίο ενεργοποιεί ένα μοτίβο ευρύτερης δέσμης για καλύτερη ορατότητα όταν το όχημα ανιχνεύει έναν ελιγμό με μικρή ταχύτητα.
Επιπλέον, οι προβολείς Dynamic Pixel LED των πλουσιότερων εκδόσεων ενσωματώνουν προηγμένα χαρακτηριστικά όπως το Glare-Free High Beam που φροντίζει να μην τυφλώνει τους άλλους οδηγούς όταν χρησιμοποιείται η μεγάλη σκάλα και το Based on Camera Dynamic Bending ο οποίο χρησιμοποιεί μία εμπρόσθια κάμερα για να παρακολουθεί το δρόμο μπροστά και να φωτίζει το εσωτερικό των στροφών, αυξάνοντας το πεδίο ορατότητας.
Στους προηγμένους Dynamic Pixel LED προβολείς ενσωματώνεται επίσης το σύστημα Bad-Weather Light, το οποίο μεταβάλλει το μοτίβο της δέσμης για καλύτερη ορατότητα όταν ενεργοποιούνται οι καθαριστήρες του παρμπρίζ και το Sign-based Light. Το τελευταίο χρησιμοποιεί μία εμπρόσθια κάμερα για την ανίχνευση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και βάσει αυτών προσαρμόζεται το μοτίβο της δέσμης, ώστε να φωτίζονται καλύτερα οι δικυκλιστές και οι πεζοί σε διασταυρώσεις και κυκλικούς κόμβους.