Το νέο Opel Astra είναι πλέον στην έκτη γενιά του και αν δεν το γνωρίζετε (οι νεότεροι σίγουρα όχι), ήταν το μοντέλο που πίσω στο 1991 αντικατέστησε το θρυλικό Kadett. Πλέον, ήρθε η ώρα να το δοκιμάσουμε και σας παρουσιάζουμε πιο κάτω τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του.
Εμφάνιση – Διαστάσεις
Το νέο Astra έχει στιβαρή εμφάνιση που μαγνητίζει. Το ανάγλυφο του αμαξώματος είναι έντονο και με αρκετά αιχμηρές επιφάνειες. Η σχεδιαστική ταυτότητα Opel Vizor, που είδαμε για πρώτη φορά στο Mokka, απαντάται και στο νέο Opel Astra με τη χαρακτηριστική μαύρη μάσκα εμπρός. Τα LED φώτα τόσο εμπρός όσο και πίσω έχουν χαρακτηριστική σχεδίαση, κάνοντας το αυτοκίνητο αναγνωρίσιμο και τη νύχτα. Μου άρεσε ιδιαίτερα το τρίτο φως φρένων στην οροφή. Το μήκος του είναι 4.374 χλστ. το πλάτος 1.860 χλστ. (με εξωτερικούς καθρέφτες ανοιγμένους 2.062 χλστ.) και το ύψος του 1.441-1.4470 χλστ. Το μεταξόνιό του είναι στα 2.675 χλστ. και ο κύκλος στροφής είναι 10,5 μ. από κράσπεδο σε κράσπεδο. Το βάρος του είναι στα 1.424 κιλά.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι προσεγμένο όσον αφορά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, αλλά και το φινίρισμά τους. Η συναρμογή σε πείθει για την ανθεκτικότητα στον χρόνο, ενώ απουσιάζουν οι τριγμοί. Πλέον, υπάρχει ένα ενιαίο πάνελ με δύο οθόνες στο ταμπλό με την κεντρική να είναι αφής, ενώ η άλλη έχει πάρει την θέση του πίνακα οργάνων. Μάλιστα υπάρχει και head up display και έτσι βλέπεις χρήσιμες πληροφορίες στο παρμπρίζ. Το αυτοκίνητο ακούει στο «Hey Opel» και περιμένει τις εντολές σας. Η εργονομία δεν απαιτεί ιδιαίτερη εξοικείωση ενώ, υπάρχουν τα απαραίτητα φυσικά πλήκτρα. Το αυτοκίνητο αναγνωρίζει το κλειδί όταν πλησιάζεις και ξεκλειδώνει, ενώ κλειδώνει όταν απομακρύνεσαι. Ο κινητήρας εκκινεί από το σχετικό μπουτόν. Οι ενθέσεις στο χρώμα του αμαξώματος, σπάνε την κυριαρχεία του μαύρου στην καμπίνα.
Εξάρι κιβώτιο με λογικές διαδρομές και θετικό κούμπωμα του επιλογέα σε κάθε σχέση. Ευρύχωρες θήκες μικροαντικειμένων εμπρός από αυτό και ποτηροθήκες ακριβώς πίσω του. Αυτές ενοχλούν όταν έχουν ποτήρι ή μπουκάλι (ίσως στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο η θέση τους μοιάζει πιο λογική). Το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό.
Πίσω θα βολευτούν άνετα δύο ενήλικες επιβάτες. Στη μέση του πίσω καθίσματος μπορεί να μεταφερθεί και τρίτο άτομο μεσαίου αναστήματος, με κάποιες παραχωρήσεις. Το πίσω υποβραχιώνιο έχει μία θήκη, όπου μπορείς να βάλεις το κινητό σου τηλέφωνο (π.χ.) και δύο ποτηροθήκες. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 422 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.339 λίτρα, ενώ έχει και δύο θέσεις ύψους για το δάπεδο.
Το σήμα της Opel είναι ταυτόχρονα και… χειρολαβή για το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ.
Πολύ όμορφη η ζάντα σχεδιαστικά και με τριχρωμία. Είναι οι 18άρες Red Black (300 ευρώ επιπλέον κόστος)
Διχρωμία στα χρώματα Kardio Red / Red Pepperoncino
Το βενζινοκίνητο τούρμπο μοτέρ 1.2 λτ. αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Για το 0-100 χλμ./ώρα το χειροκίνητο Opel Astra χρειάζεται 9,7 δλ. και η τελική του ταχύτητα είναι στα 210 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις μετρήσεις της Opel κατά WLTP είναι στα 5,4-5,7 λίτρα/100 χλμ. ενώ εμείς στην πράξη κινηθήκαμε με 6,7 λίτρα/100 χλμ. και με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο. Οι εκπομπές είναι 123-129 γρ. CO2/χλμ.
Στην πράξη, το τρικύλινδρο μοτέρ τραβάει από χαμηλά και έχει άμεση απόκριση στο στις εντολές του οδηγού, ενώ η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη. Η καμπίνα είναι καλά μονωμένη από τους εξωτερικούς θορύβους, ενώ η κύλιση είναι εξαιρετική και κάνει το αυτοκίνητο απολαυστικό στον αυτοκινητόδρομο. Σε γρήγορη διαδρομή με καμπές νιώθεις το σίγουρο πάτημά του, ενώ σημαδεύοντας την επόμενη στροφή, το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και με καλή για την κατηγορία αίσθηση. Οι όποιες αντιδράσεις του αμαξώματος έρχονται μόνο αν το παρακάνεις και πάντως προοδευτικά, δίνοντάς σου χρόνο να αντιδράσεις.
Ταμείο
Το νέο Opel Astra ξεκινά από τα 23.900 ευρώ στην έκδοση με τους 110 ίππους, ενώ το δικό μας μοντέλο με τους 130 ίππους ξεκινά από τα 25.900 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Edition. Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης καθώς διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης ασφάλειας/υποβοήθησης του οδηγού.