Το πρώτο sedan της Porsche ήταν της… Mercedes-Benz

Λύκος ντυμένος πρόβατο ήταν η Mercedes 500 E που παρουσιάστηκε το 1990 με την Porsche να έχει βάλει επίσης το χεράκι της στο γερμανικό sedan επιδόσεων.
Mercedes-Benz 500 E (W 124) 1990

Με τα ελαφρώς φουσκωμένα φτερά της έναντι των υπόλοιπων “E”, τα βελτιωμένα μηχανικά μέρη και φυσικά τον μεγάλο V8 των πέντε λίτρων κάτω από το καπό της η 500 E, ήταν η κορυφαία μεσαία Mercedes εκείνης της εποχής προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας, ανάλογη συμπεριφορά στο δρόμο και ποιότητα κατασκευής από άλλο πλανήτη. Ήταν επίσης και η απάντηση της Mercedes στην BMW M5 που είχε ήδη εγκαινιάσει την κατηγορία των μεσαίων σεντάν επιδόσεων για τους κατασκευαστές.

Lada 2103: Όταν η Porsche “έδωσε” τα φώτα της στους Σοβιετικούς

Η γοητεία που ασκεί αυτή η εργοστασιακά “φτιαγμένη” Ε κρατά μέχρι σήμερα, 30 χρόνια μετά την παρουσίαση της στο Σαλόνι του Παρισιού, με το γερμανικό sedan να απολαμβάνει cult status και να ανεβάζει διαρκώς τις μετοχές του μεταξύ των συλλεκτών. Είναι ένα από τα πιο διακριτικά saloon επιδόσεων όλων των εποχών, το οποίο “λειτουργεί” εξαιρετικά και ως καθημερινό αυτοκίνητο γι αυτό άλλωστε και ο ειδικός Τύπος της εποχής το βάφτισε “λύκο με προβιά προβάτου”.

Αυτό που ενισχύει ακόμη περισσότερο τη γοητεία της 500 E είναι ο ρόλος που έπαιξε η Porsche στην εξέλιξη και στην κατασκευή του σε μια πρωτόγνωρη συνεργασία μεταξύ δύο Γερμανών κατασκευαστών από την ίδια περιοχή, πολύ πριν την παρουσίαση της Panamera. Η παραγωγή διήρκησε από το 1990 έως και το 1995 και και έφτασε συνολικά στις 10.479 μονάδες, με τη Mercedes να περιλαμβάνει σε αυτόν τον αριθμό και την Ε 60 AMG.

Η Porsche είχε ενεργό ρόλο στην εξέλιξη της 500 E, την εποχή που η AMG, ως ανεξάρτητη εταιρία, παρουσίαζε τις δικές της βελτιωμένες Mercedes σαφώς ισχυρότερες από τις εργοστασιακές. H εταιρία από το το Zuffenhausen έφτασε σε συμφωνία με τη Mercedes για να ξεκινήσει την εξέλιξη και την μετατροπή της E σε super sedan. Οι μηχανικοί της Porsche προχώρησαν σε περαιτέρω ενισχύσεις στο αμάξωμα της 300 E (σε αυτό βασίστηκε η 500), ενώ μεγάλωσαν και το τούνελ της μετάδοσης για να μπορέσει να χωρέσει ο σαφώς μεγαλύτερος V8 που προερχόταν από την 500 SL (R129).

Από το γερμανικό coupe προέρχονταν επίσης τα φρένα και η ανάρτηση και τοποθετούνταν σε ένα 4πορτο αμάξωμα που ζύγιζε περί τα 130 κιλά λιγότερα σε σχέση με αυτό. Έτσι τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονταν σε 5,9 δευτερόλεπτα και η τελική περιοριζόταν ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα ή σχεδόν στα 290 χλμ./ώρα χωρίς αυτόν, σύμφωνα με αναφορές της εποχής. Στον βασικό εξοπλισμό βλέπουμε πέρα από το ABS και traction control που αποτελούσε κυριολεκτικά διαστημική για την εποχή τεχνολογία στον χώρο των τεσσάρων τροχών. H 500 E ήταν χαμηλότερη κατά 23 χλστ. έναντι των άλλων εκδόσεων της Ε ενώ διέφερε από εκείνες πέρα από στα φουσκωμένα φτερά, στους τροχούς των 16 ιντσών που έφεραν ελαστικά 225/55 και στους ελαφρώς διαφορετικούς προφυλακτήρες με τον εμπρός να φέρει νέο σπόιλερ και ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης. Επίσης η μπαταρία είχε τοποθετηθεί στο πίσω μέρος λόγω του μεγάλου κινητήρα αλλά και για την όποια βελτίωση της κατανομής του βάρους.

Με την ανάρτηση βελτιωμένη και τα μετατρόχια μεγαλύτερα από των υπόλοιπων “Ε” η 500 E ήταν απλά πολύ πλατιά για να χωρέσει στην γραμμή παραγωγής της Mercedes στη Στουτγκάρδη! Έτσι οι δυο κατασκευαστές αποφάσισαν η συναρμολόγηση να γίνεται στο Zuffenhausen. Η Mercedes κατασκεύαζε τα αμαξώματα και τα μηχανικά μέρη στο Sindelfingen, τα οποία έπειτα αποστέλλονταν στην Porsche για συναρμολόγηση που γινόταν με το χέρι. Μετά από αυτό η 500 Ε πήγαινε ξανά πίσω στη Mercedes για να βαφτεί το αμάξωμα και έπειτα… επιστρεφόταν ξανά στην Porsche για την τοποθέτηση του κινητήρα-κιβωτίου και την ολοκλήρωση της συναρμολόγησης. Ακολουθούσε το τελικό “ταξίδι” της 500 Ε στη Mercedes για τις τελευταίες πινελιές, τον απαραίτητο ποιοτικό έλεγχο και τη διανομή της στους εμπόρους της εταιρίας.

Με τιμή 134.500 γερμανικά μάρκα η 500 E των 326 ίππων (ή Ε 500 από το 1993 και μετά) κόστιζε δυο φορές όσο μια 300 Ε εκείνης της εποχής. Ο ειδικός Τύπος είχε μόνο καλά λόγια να πει για ένα αυτοκίνητο που δεν έδειχνε σε καμία περίπτωση τι πραγματικά είναι, ήταν ταχύτατο, είχε πολύ καλή συμπεριφορά και την ίδια στιγμή ήταν και άνετο. Αν τύχει ποτέ να βρείτε μία μπροστά σας ρίξτε της μια πιο προσεκτική ματιά. Το αξίζει.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαθέσιμη στην Ελλάδα είναι η νέα Mercedes GLC με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αρχικά σε τρεις εκδόσεις με κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας....
Ένα SUV που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα προσφέροντας 7θέσια διάταξη στο εσωτερικό! Δείτε τη νέα γενιά της Mercedes GLB......
Είναι ήδη διαθέσιμη ως ηλεκτρική και σύντομα θα προσφέρεται και ως "ανοιχτή"! Δείτε τις πρώτες εικόνες της Mercedes G-Class Cabriolet......
Η νέα γενιά της Mercedes CLA είναι πλέον διαθέσιμη και στο ελληνικό κοινό, σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Δείτε τις τιμές της....
Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου στις 14:10 στο Star....
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει