Tο… ροντάρισμα κινητήρα και τα πρώτα κρίσιμα 1.600 χλμ.

Γνωρίζετε τι είναι το "ροντάρισμα" κινητήρα; Πάμε να δούμε τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθούμε όταν το αυτοκίνητο είναι καινούριο...
ροντάρισμα

Ανατρέχοντας στο εγχειρίδιο χρήσης του νέου σας αυτοκινήτου, το πιθανότερο είναι να βρείτε μία παράγραφο που αναφέρεται στο λεγόμενο “ροντάρισμα” ή αλλιώς “στρώσιμο”. Αφορά στα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης, με τις περισσότερες εταιρείες να βάζουν ως όριο τα 1.600 χλμ. Πάμε να δούμε τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να εξασφαλίσουμε την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα.

Χρήσιμα: Τι σημαίνει το “RPM” στον πίνακα οργάνων; Η παρανόηση που γίνεται συχνά!

– Αρχικά, το πιο σημαντικό είναι να μην αυξάνονται πολύ οι στροφές λειτουργίας του μοτέρ. “Στα πρώτα 1.600 χλμ. προσπαθήστε να μην αυξήσετε τις στροφές του κινητήρα άνω των 4.000 σ.α.λ., εκτός από περιπτώσεις ανάγκης”, αναφέρει χαρακτηριστικά το manual ιαπωνικής εταιρείες, ενώ γίνεται αναφορά και στο φορτίο του κινητήρα. Δηλαδή πέρα από τις χαμηλές στροφές, θα πρέπει να κινούμαστε χωρίς να πατάμε τέρμα το γκάζι.

-Δεύτερη συμβουλή είναι να μην οδηγούμε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα με σταθερή ταχύτητα (σταθερές στροφές). Η εταιρεία προτείνει στα πρώτα ταξίδια να γίνονται κάποιες διακυμάνσεις στην ταχύτητα του οχήματος, ώστε να αλλάζει το εύρος λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

-Τέλος, η τρίτη συμβουλή είναι να αποφεύγονται οι απότομες εκκινήσεις/επιβραδύνσεις του οχήματος. Ξεκινάμε ομαλά, ώστε στα πρώτα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου να μην υπάρξουν καταπονήσεις σε μοτέρ, κιβώτιο, δίσκο και φρένα.

-Κλείνοντας, γίνεται ξεκάθαρο ότι η λεγόμενη διαδικασία του “ρονταρίσματος” πρέπει να ακολουθείται για τα πρώτα 1.600 χλμ. του αυτοκινήτου, αλλά και έπειτα από ανακατασκευή του μοτέρ. Συχνά, υπάρχουν εταιρείες που αναφέρουν ότι προτείνεται και μία αλλαγή λιπαντικού μόλις ολοκληρωθεί το “ροντάρισμα” κινητήρα, ενώ καλό είναι στους πρώτους μήνες λειτουργίας του οχήματος να γίνεται τακτικός έλεγχος της στάθμης του λιπαντικού.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......
Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε προκειμένου να δείτε αν σας ταιριάζουν τα χειμερινά ελαστικά ή αν ένα σετ αλυσίδων είναι αρκετό!...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Στην χώρα μας, το aircondition είναι συνώνυμο της δροσιάς και στο αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως τον χειμώνα; To χρησιμοποιούμε;...
Τα αυτοκίνητα εκτός από το να είναι πλέον φορτωμένα με τεχνολογία, έχουν και μερικές έξυπνες λύσεις στο εσωτερικό τους, όπως αυτή η εγκοπή....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Traction trailer 3

TractioN: Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν

τετρακίνηση

Έτσι θα κατανοήσεις τετρακίνηση και “αργά”! (+video)

Ζέσταμα κινητήρα

Μύθοι και αλήθειες για το ζέσταμα του κινητήρα