Το υδρογονοκίνητο φορτηγό της Hyundai πιάνει δουλειά στην Ευρώπη

2020 Hyundai XCIENT Fuel Cell

Συγκεκριμένα τα πρώτα δέκα υδρογονοκίνητα φορτηγά Hyundai XCIENT Fuel Cell, με προορισμό την Ευρώπη και την Ελβετία, βρίσκονται καθοδόν. Οι Κορεάτες σκοπεύουν να στείλουν στην Ελβετία 40 ακόμη XCIENT Fuel Cell, τα οποία θα ενταχθούν σε εταιρίες διαχείρισης εμπορικών στόλων και θα νοικιάζονται για χρήση με την ημέρα.

Η Hyundai δεν διάλεξε τυχαία την Ελβετία για να λειτουργήσει τα πρώτα υδρογονοκίνητα φορτηγά της επί ευρωπαϊκού εδάφους. Οι Κορεάτες πιστεύουν ότι το υδρογόνο που θα χρησιμοποιούν τα φορτηγά τους πρέπει να παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η Ελβετία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες της Γηραιάς Ηπείρου στην παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας. Ένας ακόμη λόγος είναι οι φοροαπαλλαγές στα βαρέα οχήματα μηδενικών ρύπων έναντι των συμβατικών με κινητήρες diesel.

Η Hyundai σκοπεύει παράλληλα να αξιοποποιήσει την τεχνογνωσία που θα αποκομίσει από την χρήση των φορτηγών της στην Ελβετία για να αναπτύξει τόσο το δίκτυο εφοδιασμού τους (και για υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα) όσο και ένα νέο σύστημα κυψελών το οποίο θα προσφέρει αυτονομία 1.000 χλμ. με ένα γέμισμα για το φορτηγό της. Με την εξέλιξη αυτών των δύο η Hyundai σκοπεύει να επεκταθεί μετά και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές και να περάσει και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού.

Η Hyundai, αλλά και η Toyota είναι οι δύο εταιρίες που πιστεύουν περισσότερο στην χρήση κυψελών υδρογόνου σε βαρέα ηλεκτρικά οχήματα. Οι λόγοι έχουν να κάνουν και με το σημαντικό βάρος που εξοικονομείται έναντι ενός αμιγώς ηλεκτρικού φορτηγού, με τις τεράστιες μπαταρίες που θα χρειάζονταν να “κλέβουν” ένα σημαντικότατο μέρος από το ωφέλιμο φορτίο και κατ’ επέκταση από το κέρδος ανά μεταφορά. Παράλληλα, με τη χρήση κυψελών υδρογόνου μειώνεται σημαντικά και ο χρόνος ανεφοδιασμού αφού το XCIENT Fuel Cell χρειάζεται 8-20 λεπτά για να γεμίσει τις δεξαμενές του και να βρίσκεται πάλι στο δρόμο.

Διαβάστε επίσης: Toyota-Hino φτιάξουν φορτηγό με κυψέλες υδρογόνου

To XCIENT Fuel Cell φέρει ηλεκτρικό κινητήρα της Siemens o οποίος αποδίδει 475 ίππους και 3.400 Nm ροπής. Οι μπαταρίες των 661 V της γερμανικής Akasol που φορτίζουν οι κυψέλες υδρογόνου των 190 kW έχει χωρητικότητα 73,2 kWh και η κίνηση φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων. Το τελευταίο προέρχεται από την αμερικάνικη Allison. Οι δεξαμενές υδρογόνου είναι των 350 bar και μπορούν να αποθηκεύσουν συνολικά 32.09 λίτρα, τα οποία προσφέρουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων.

Η Hyundai αναφέρει ενδεικτικά αυτή την αυτονομία με συγκεκριμένο set up διευκρινίζοντας ότι έχει υπολογιστεί με τη διαμόρφωση του φορτηγού ως ψυγείο συν ρυμουλκούμενο για συνολικό βάρος 34 τόνων.

Μέχρι το 2025 οι Κορεάτες επιθυμούν να έχουν διαθέσει στην παγκόσμια αγορά 1.600 υδρογονοκίνητα φορτηγά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Σύνοδος Κορυφής των Ηγετών της G20 πραγματοποιήθηκε στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής. Η εταιρεία που ανέλαβε τις μετακινήσεις......
Το Hyundai Group εγκαινίασε στη Γερμανία το Square Campus που αποτελεί την σημαντικότερη επένδυση στο τεχνικό κέντρο του ομίλου την τελευταία 20ετία....
Η Hyundai επιβεβαιώνει το υψηλού επιπέδου εργασιακό περιβάλλον που προσφέρει στους υπαλλήλους της λαμβάνοντας πιστοποίηση ως Κορυφαίος Εργοδότης....
Μία εταιρεία κατάφερε να ξεχωρίσει για έκτη συνεχόμενη φορά σε μελέτη στην άλλη μεριά του Ατλαντικού ως εκείνη που "ακούει" καλύτερα το κοινό....
Η Hyundai ανακοίνωσε αλλαγή και νέο πρόσωπο στη θέση του Διευθυντή Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας για την Ευρώπη....
Το μποτιλιάρισμα είναι το "τέρας" των πόλεων που τρώει ένα μεγάλο μέρος από τον πολύτιμο χρόνο μας. Μπορούμε να το μειώσουμε κάνοντας τα παρακάτω....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα