Συγκεκριμένα τα πρώτα δέκα υδρογονοκίνητα φορτηγά Hyundai XCIENT Fuel Cell, με προορισμό την Ευρώπη και την Ελβετία, βρίσκονται καθοδόν. Οι Κορεάτες σκοπεύουν να στείλουν στην Ελβετία 40 ακόμη XCIENT Fuel Cell, τα οποία θα ενταχθούν σε εταιρίες διαχείρισης εμπορικών στόλων και θα νοικιάζονται για χρήση με την ημέρα.
Η Hyundai δεν διάλεξε τυχαία την Ελβετία για να λειτουργήσει τα πρώτα υδρογονοκίνητα φορτηγά της επί ευρωπαϊκού εδάφους. Οι Κορεάτες πιστεύουν ότι το υδρογόνο που θα χρησιμοποιούν τα φορτηγά τους πρέπει να παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η Ελβετία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες της Γηραιάς Ηπείρου στην παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας. Ένας ακόμη λόγος είναι οι φοροαπαλλαγές στα βαρέα οχήματα μηδενικών ρύπων έναντι των συμβατικών με κινητήρες diesel.
Η Hyundai σκοπεύει παράλληλα να αξιοποποιήσει την τεχνογνωσία που θα αποκομίσει από την χρήση των φορτηγών της στην Ελβετία για να αναπτύξει τόσο το δίκτυο εφοδιασμού τους (και για υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα) όσο και ένα νέο σύστημα κυψελών το οποίο θα προσφέρει αυτονομία 1.000 χλμ. με ένα γέμισμα για το φορτηγό της. Με την εξέλιξη αυτών των δύο η Hyundai σκοπεύει να επεκταθεί μετά και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές και να περάσει και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού.
Η Hyundai, αλλά και η Toyota είναι οι δύο εταιρίες που πιστεύουν περισσότερο στην χρήση κυψελών υδρογόνου σε βαρέα ηλεκτρικά οχήματα. Οι λόγοι έχουν να κάνουν και με το σημαντικό βάρος που εξοικονομείται έναντι ενός αμιγώς ηλεκτρικού φορτηγού, με τις τεράστιες μπαταρίες που θα χρειάζονταν να “κλέβουν” ένα σημαντικότατο μέρος από το ωφέλιμο φορτίο και κατ’ επέκταση από το κέρδος ανά μεταφορά. Παράλληλα, με τη χρήση κυψελών υδρογόνου μειώνεται σημαντικά και ο χρόνος ανεφοδιασμού αφού το XCIENT Fuel Cell χρειάζεται 8-20 λεπτά για να γεμίσει τις δεξαμενές του και να βρίσκεται πάλι στο δρόμο.
Διαβάστε επίσης: Toyota-Hino φτιάξουν φορτηγό με κυψέλες υδρογόνου
To XCIENT Fuel Cell φέρει ηλεκτρικό κινητήρα της Siemens o οποίος αποδίδει 475 ίππους και 3.400 Nm ροπής. Οι μπαταρίες των 661 V της γερμανικής Akasol που φορτίζουν οι κυψέλες υδρογόνου των 190 kW έχει χωρητικότητα 73,2 kWh και η κίνηση φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων. Το τελευταίο προέρχεται από την αμερικάνικη Allison. Οι δεξαμενές υδρογόνου είναι των 350 bar και μπορούν να αποθηκεύσουν συνολικά 32.09 λίτρα, τα οποία προσφέρουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων.
Η Hyundai αναφέρει ενδεικτικά αυτή την αυτονομία με συγκεκριμένο set up διευκρινίζοντας ότι έχει υπολογιστεί με τη διαμόρφωση του φορτηγού ως ψυγείο συν ρυμουλκούμενο για συνολικό βάρος 34 τόνων.
Μέχρι το 2025 οι Κορεάτες επιθυμούν να έχουν διαθέσει στην παγκόσμια αγορά 1.600 υδρογονοκίνητα φορτηγά.