Αυτές είναι οι τρεις μάρκες που «αγγίζουν» τον στόχο ορίων CO2 της Ε.Ε.

Η E.E. έχει θέσει έναν πολύ δύσκολο στόχο στις εταιρείες. Όλες μάχονται για να μειώσουν τις εκπομπές CO2 και κάποιες τα καταφέρνουν πολύ καλά...

Βρείτε μας στο
co2 αύξηση ρύπων, 2020, Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται ότι απέχει πολύ από τον στόχο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CO2. Κάποιες εταιρείες, όμως, δείχνουν ότι ο στόχος είναι εφικτός.

Διαβάστε επίσης: E.E. – Αύξηση ρύπων και το 2019 από νέα αυτοκίνητα 

Υπενθυμίζω ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο ο μέσος όρος του νέου στόλου κάθε φίρμας όσον αφορά τις εκπομπές CO2 να μην ξεπερνά το όριο των 95 γραμ. ανά χιλιόμετρο. Ο JATO δημοσίευσε στατιστικές σχετικά με τις επιδόσεις των εταιρειών την τελευταία χρόνια, αλλά και τους παράγοντες που συντέλεσαν στην επιπλέον μείωση των ρύπων. Toyota, Citroen και Nissan βρίσκονται στην κορυφαία τριάδα!

Αναλυτικότερα, η Toyota πέτυχε αξιοσημείωτη πτώση του μέσου όρου εκπομπών CO2 μέσα στο 2019. Ο στόλος της από τα 99,9 γραμ./χλμ μειώθηκε στα 97,5. Η συγκεκριμένη επίδοση είναι αποτέλεσμα της αύξησης πωλήσεων ηλεκτρικών έναντι αυτοκινήτων με κινητήρα βενζίνης. Τα οχήματα με μοτέρ πετρελαίου παρέμειναν στο 3% των συνολικών πωλήσεων, όπως θα δείτε στην σχετική εικόνα.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Citroen, η οποία δείχνει επίσης ικανή να πιάσει τον στόχο της Ε.Ε. Οι εκπομπές CO2 περιορίστηκαν από τα 107,9 γραμ./χλμ το 2018 στα 106,5 εν έτει 2019. Σημαντικός παράγοντας της καλής επίδοσης είναι η εγκατάλειψη των μεγάλων sedan και η απουσία από την σπορ κατηγορία.

Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Nissan παρά την μικρή αύξηση που γνώρισε ο μέσος όρος του στόλου της. Από τα 110,6 γραμ./χλμ CO2, υπήρξε αύξηση στο 112,6 το 2019. Η πορεία της, όμως, παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα και βασικός παράγοντας που συμβαίνει κάτι τέτοιο είναι και η επιτυχία του αμιγώς ηλεκτρικού Nissan Leaf.

Πηγή: jato.com