Μετά τα αυτοκίνητα, η Toyota θέλει να δει τις κυψέλες υδρογόνου να εφαρμόζονται στα βαρέα οχήματα, σε πλοία και καράβια αλλά και μέσα σταθερής τροχιάς. Με μπαράζ ανακοινώσεων οι Ιάπωνες μας δίνουν μια ιδέα για το μέλλον των κυψελών υδρογόνου που εξελίσσουν αλλά και τις εφαρμογές τους.
Ειδικότερα και σε συνεργασία με τη θυγατρική της Hino, η Toyota ανακοίνωσε την έναρξη της από κοινού εξέλιξης ενός φορτηγού βαρέως τύπου για τις αγορές της Β. Αμερικής, το οποίο θα είναι ηλεκτρικό και θα χρησιμοποιεί κυψέλες υδρογόνου. Οι Ιάπωνες θα εφαρμόσουν την τεχνολογία τους στη νέα σειρά XL φορτηγών της Hino με στόχο να παρουσιάσουν τουλάχιστον ένα ακόμη φορτηγό έπειτα και από το μοντέλο των 25 τόνων που εξελίσσουν για την ιαπωνική αγορά. το πρώτο φορτηγό αυτής της συνεργασίας αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του ως μοντέλο επίδειξης μέσα στο πρώτο μισό του ερχόμενου έτους.
Από τα βαρέα οχήματα στα μέσα σταθερής τροχιάς μας πάει μετά η ιαπωνική εταιρία. Η Toyota, σε συνεργασία με την ιαπωνική εταιρία σιδηροδρόμων JR East και την Hitachi, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει με την εξέλιξη οχημάτων σταθερής τροχιάς που θα χρησιμοποιούν κυψέλες υδρογόνου. Στη συνεργασία αυτή θα αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία της JR East στην κατασκευή αμαξωμάτων και βαγονιών αλλά και τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης για τρένα της Hitachi με την Toyota να βάζε την τεχνογνωσία της στις κυψέλες υδρογόνου.
Οι στόχοι που έχουν τεθεί προς το παρόν για το ηλεκτρικό τρένο είναι να φέρει δύο συστοιχίες μπαταριών χωρητικότητας 120 kWh έκαστη, δεξαμενές υδρογόνου συνολικής χωρητικότητας 51 λίτρων με το κάθε βαγόνι να έχει επίσης τέσσερις κινητήρες 95 KW ο καθένας. Παράλληλα οι κυψέλες υδρογόνου θα είναι σε κάθε περίπτωση τέσσερις των 60 kW, με την τελική να φτάνει στα 100 χλμ./ώρα και την αυτονομία στα 140 χλμ. Η έναρξη των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2022.
Τελευταία ενημέρωση που έχουμε από τους Ιάπωνες αφορά στις δοκιμές των κυψελών υδρογόνου τους στη θάλασσα και συγκεκριμένα με το catamaran Energy Observer για το οποίο σας είχαμε μιλήσει εδώ. Οι άνθρωποι της Toyota αναφέρουν πως το σύστημα τους δοκιμάστηκε επιτυχώς σε ανοιχτή θάλασσα και πραγματικές συνθήκες για περισσότερα από 7.000 ναυτικά μίλια (σχεδόν 13.000 χλμ.).
Τώρα η Toyota παρουσιάζει την τοποθέτηση του συστήματος της σε ένα 12μετρο σκάφος της γαλλικής HYNOVA Yatchs, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως tender για superyatch. Σε αυτή την εφαρμογή απουσιάζουν τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας του Energy Observer με το HYNOVA 40 να αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγουν οι κυψέλες υδρογόνου σε συστοιχίες μπαταριών και έπειτα να τη χρησιμοποιεί για τους κινητήρες του. Αυτή είναι η πρώτη εφαρμογή fuel cells σε σκάφος που απευθύνεται σε ένα ευρύτερο “θαλάσσιο” κοινό σύμφωνα με την Toyota.