Βιαστικές ετυμηγορίες

Βρείτε μας στο

Η αντεπίθεση της Ferrari φαίνεται πως έχει βάθος και διάρκεια. Οι Κόκκινοι είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν τους φετινούς τίτλους να τους ξεφύγουν. Αλλά και η Mercedes δεν μπορεί να επιτρέψει στο «Πνεύμα του Μουντιάλ» να την παρασύρει στην ήττα.

Οι λέξεις «Götterdämmerung» και «Wirtschaftswunder» δεν είναι μόνο ένας εφιάλτης για όσους τυγχάνει να μην ομιλούν τη γερμανική. Είναι επίσης δύο όροι που σχετίζονται άμεσα με τη διαφαινόμενη εξέλιξη του φετινού πρωταθλήματος της F1. Ο πρώτος, το «Götterdämmerung», έχει ταυτιστεί κυρίως με έναν μέγιστο μουσουργό και μορφή τεράστιας επιρροής στη γερμανική κουλτούρα, τον Richard Wagner. Στα χρόνια του, βέβαια, τον 19ο αιώνα, δεν υπήρχε Formula 1, αλλά αυτό είναι επουσιώδες. Το ουσιώδες είναι ότι «Götterdämmerung» σημαίνει «Το λυκόφως των θεών» κατά κυριολεξία. Μεταφορικά παραπέμπει στην κατάρρευση ενός καθεστώτος, ενός κατεστημένου, ενός ολόκληρου κόσμου.

Το «Wirtschaftswunder», η άλλη κακοτράχαλη ως προς την προφορά της λέξη, συνδέεται με την ακριβώς αντίθετη έννοια: το θαύμα της ανάκαμψης. Επινοήθηκε για την οικονομική μεταμόρφωση της Γερμανίας μετά από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά χαρακτηρίζει γενικότερα το πώς αντιδρούν οι Γερμανοί στην ήττα, κάτι που θα φανεί τα επόμενα χρόνια για άλλη μια φορά και στο ποδόσφαιρο: το ότι η εθνική ομάδα της Γερμανίας έφυγε καταντροπιασμένη και ηττημένη από τη Ρωσία είναι μια ασήκωτη πανωλεθρία. Κατά έναν τρόπο, όμως, ήταν αυτό που χρειάζονταν οι Γερμανοί για να επανέλθουν ακόμη πιο ισχυροί από ό,τι ήταν πριν υποστούν την απροσδόκητη ήττα. Αυτό δεν είναι μια εκτίμηση που προκύπτει από κάποια συμπάθεια. Αντιθέτως, το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου θα ήταν απίθανα βαρετό εάν κέρδιζαν ξανά οι Γερμανοί. Όπως και στα Γκραν Πρι: πόσο πιο συναρπαστικό είναι το πρωτάθλημα εφέτος, καθώς φαίνεται ότι η Ferrari θα διεκδικήσει τον τίτλο έως το τέλος; Το ερώτημα είναι, προφανώς, ρητορικό.

Όταν ο Christian Horner, ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, είπε φωναχτά αυτό που όλοι σκέφτονται το τελευταίο διάστημα, δηλαδή ότι «τώρα πλέον το μέτρο αναφοράς είναι η μονάδα ισχύος της Ferrari και όχι της Mercedes», πιθανόν έπαιζε το δικό του παιχνίδι. Πάντα ο αποσυντονισμός των αντιπάλων είναι μια τέχνη στην οποίαν διαπρέπουν οι επιτυχημένοι επικεφαλής των ομάδων.

Πέρα από την πολιτική, όμως, η αλήθεια είναι αυτή που επισημαίνει ο Horner – και είναι κάτι που όλοι το νιώθουν, είτε τους συμφέρει είτε όχι. Η Ferrari έχει καταφέρει να προσφέρει στους Vettel και Räikkönen ένα μονοθέσιο που είναι ταυτόχρονα πιο ισχυρό, πιο γρήγορο αλλά και καταπονεί λιγότερο τα ελαστικά. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι Κόκκινοι κερδίζουν σε πίστες που θεωρούνται εξ ορισμού «έδρες» της Mercedes, με πιο χαρακτηριστική αυτή του Silverstone. Από την άλλη, οι Γερμανοί φαίνεται πως, όσο και εάν βελτιώνουν το φετινό τους μονοθέσιο (και το βελτιώνουν πολύ και διαρκώς), είναι πάντα μερικά βήματα πίσω από τη Ferrari. Το γιατί συμβαίνει αυτό μόνο οι ίδιοι το γνωρίζουν, ο Lewis Hamilton όμως δεν είναι καθόλου ικανοποιημένος από την κατάσταση, έστω και εάν συνήθως η κακοτυχία χτυπά κυρίως τον Valtteri Bottas και λιγότερο τον ίδιον. Όχι όμως ότι η γκίνια έχει εξαντλήσει το έλεός της στον Βρετανό τετράκις πρωταθλητή – π.χ., στην Αυστρία, ο Lewis εγκατέλειψε εξαιτίας απώλειας πίεσης στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Επιπλέον, στη Mercedes γίνονται σοβαρές εσωτερικές ανακατατάξεις, καθώς αποχωρούν δύο πολύ σημαντικά στελέχη, ο Aldo Costa και ο Mark Ellis, αμφότεροι από τον τομέα του «κινητήρα».

Παρ’ όλα αυτά, όποιος βιαστεί να ξεγράψει τη Mercedes για τους φετινούς τίτλους οδηγών και κατασκευαστών, πιθανώς θα τιμωρηθεί ως τον τελευταίο αγώνα, στο Άμπου Ντάμπι. Οι «θεοί» δεν είναι ακόμη έτοιμοι να παραδοθούν στο βαγκνερικό τους λυκόφως. Ευτυχώς για το σπορ και τους φιλάθλους που θα απολαύσουμε τη μάχη των δύο κορυφαίων ομάδων της σύγχρονης Formula 1, αλλά και δύο σπουδαίων μονομάχων, του Sebastian Vettel και του Lewis Hamilton έως την τελευταία στροφή του 2018.