Με τα περιοριστικά μέτρα που έχουν πάρει οι περισσότερες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού, η μεγαλύτερη μερίδα του κοινού εξακολουθεί να πληρώνει ή έχει πληρώσει ολόκληρο το αντίτιμο της ασφάλισης των οχημάτων του παρόλο που το χρησιμοποιεί μόνο για ανάγκη ή ακόμη και καθόλου. Το ίδιο ισχύει και για τα τέλη κυκλοφορίας, πόσο μάλλον στην Ελλάδα που τα μέτρα είναι υποχρεωτικά.
Στην Αυστραλία χιλιάδες είναι οι πολίτες της χώρας που ζητούν από το κράτος αλλά και τις ασφαλιστικές να τους επιστρέψουν ασφάλιστρα αλλά και τέλη κυκλοφορίας καθώς θεωρούν ότι είναι άδικο να πληρώσουν όλο το ποσό από τη στιγμή που δεν χρησιμοποιούν τα οχήματα τους.
Οι λόγοι που εξετάζεται η επιστροφή των ασφαλίστρων είναι προφανείς: αφού επιτρέπονται μόνο οι απαραίτητες μετακινήσεις, η “δραστηριότητα” ενός οχήματος έχει μειωθεί σε τεράστιο βαθμό και το ίδιο ισχύει και για την πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα, ειδικά από τη στιγμή που το μέτρο αφορά σχεδόν το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Στη Μ.Βρετανία το θέμα έφτασε και στη βουλή τις προηγούμενες ημέρες με μερίδα βουλευτών από όλα τα κόμματα να προτείνουν ακριβώς το ίδιο για την ασφάλιση ενός οχήματος.
“Δεν χρειάζεται να τονίσουμε ξανά όλες τις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς”, αναφέρεται σε σχετική επιστολή που υπογράφεται από 27 Βρετανούς βουλευτές -μεταξύ των οποίων και βουλευτές της κυβέρνησης- με αποδέκτη τον υπουργό οικονομικών της Βρετανίας Rishi Sunak, σύμφωνα με το Reuters.
“Γι αυτό το λόγο, εμείς, βουλευτές από όλα τα κόμματα, θα συνιστούσαμε τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων από το Υπουργείο Οικονομικών ώστε οι βρετανικές εταιρίες ασφάλισης να επιστρέψουν μέρος, ή όπου θεωρηθεί σωστό, ολόκληρο το αντίτιμο του ασφάλιστρου.”, προσθέτουν.
Οι βουλευτές στηρίζουν το αίτημα τους σε στοιχεία που δίνουν οι ίδιες οι ασφαλιστικές, οι οποίες κάνουν λόγω για μείωση στις αιτήσεις αποζημίωσης που φτάνει σχεδόν στο 50% κατά τη διάρκεια της αποστασιοποίησης και των μέτρων, τη στιγμή που η βρετανική κυβέρνηση αναφέρει ότι η κίνηση στους δρόμους έχει μειωθεί σχεδόν 75%. Από τη μείωση στις αιτήσεις αποζημίωσης οι ασφαλιστικές εταιρίες στη Βρετανία υπολογίζουν ότι το κέρδος γι αυτές ξεπερνά το ένα δισ. ευρώ, κάτι που έμμεσα θα μπορούσε να θεωρηθεί ακόμη και αισχροκέρδεια.
Από τη μεριά του το Υπουργείο Οικονομιών απάντησε ότι βρίσκεται σε επικοινωνία με τις εταιρίες και τις ενθαρρύνει να κάνουν ό,τι μπορούν για να υποστηρίξουν τους πελάτες τους, ενώ βρίσκεται σε διαρκή επαφή με τον κλάδο για το τι μπορεί να γίνει περαιτέρω.
Οι τρόποι στήριξης των ασφαλιζόμενων που εξετάζονται δεν αφορούν μόνο την επιστροφή χρημάτων στο υπάρχον συμβόλαιο αλλά και έκπτωση στο επόμενο ως αντιστάθμισμα.
Ήδη στις Η.Π.Α. ασφαλιστικές εταιρίες προσφέρουν εκπτώσεις στα συμβόλαια τους ενώ και κάποιες από τις βρετανικές ασφαλιστικές κάνουν παρόμοιες κινήσεις χωρίς να έχουν υποχρεωθεί από την κυβέρνηση. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα εκείνο της Admiral η οποία, σύμφωνα με το Reuters, θα επιστρέψει περί τα 130 εκατ. ευρώ στους πελάτες της, ήτοι σχεδόν 29 ευρώ ανά όχημα.
Να σημειωθεί ότι η ασφάλιση ενός “ενεργού” οχήματος είναι υποχρεωτική από το νόμο στην Ελλάδα, ακόμη και αν το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιείται καθόλου. Ο μόνος τρόπος για να μην πληρώσει κάποιος είναι να καταθέσει τις πινακίδες του οχήματος, οπότε και δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει πλέον για να μετακινηθεί.
Φωτογραφία: Kelly Lacy