Είναι μεγάλο ζήτημα στην χώρα μας για τους οδηγούς το “ποιος έχει προτεραιότητα σε κυκλικό κόμβο” και όχι άδικα.
Δείτε επίσης: Η Lamborghini Miura S του Κόκοτα και η άγνωστη ιστορία της
Δείτε εδώ περισσότερα “θεωρητικά μαθήματα” οδήγησης
Στην χώρα μας σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. και συγκεκριμένα, στο άρθρο 26 “Ισόπεδοι οδικοί κόμβοι και υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας” αναφέρεται χαρακτηριστικά:
Παράγραφος 4 “Στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση”.
Παράγραφος 5 “Στους κόμβους χωρίς τέτοια σήμανση η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά”.
Επομένως φίλοι μας και εφόσον δεν υπάρχει ειδική παράγραφος για το τι ισχύει σχετικά με την προτεραιότητα σε ισόπεδο κυκλικό κόμβο, ισχύει ότι και στους υπόλοιπους ισόπεδους οδικούς κόμβους στην χώρα μας. Η προτεραιότητα από δεξιά, εκτός άλλης σήμανσης. Να το πω πιο απλά ακόμη. Προτεραιότητα έχει αυτός που εισέρχεται στον κυκλικό κόμβο, εκτός αν έχει STOP ή πινακίδα παραχώρησης προτεραιότητας.
Η συμβουλή μου είναι, όπως πάντα, να οδηγείτε αμυντικά και προληπτικά. Αν είστε εντός κυκλικού κόμβου και δεν γνωρίζετε με σιγουριά τι ισχύει, να αναζητάτε τη σήμανση ακόμη και για τους εισερχόμενους στον κόμβο οδηγούς. Προσέξτε αν υπάρχει 8γωνη πινακίδα “STOP” ή την τριγωνική πινακίδα με την κορυφή προς τα κάτω για αυτούς. Για αυτό τον λόγο έχουν το ιδιαίτερο αυτό σχήμα. Για να τις ξεχωρίζουν και οι οδηγοί που δεν τις έχουν εμπρός τους.
Αν πάλι πλησιάζετε με το αυτοκίνητό σας σε πλατεία με υποχρεωτική κυκλική πορεία, τότε ελέγξτε καλά την σήμανση. Αν δεν υπάρχει κάποια πινακίδα που να υποδηλώνει παραχώρηση προτεραιότητας, τότε έχετε προτεραιότητα εσείς.