Η αντίστροφη μέτρηση για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έχει ήδη ξεκινήσει μιας και ο σχετικός νόμος είναι ήδη έτοιμος και έχει τεθεί προς ψήφιση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναφέρει ρητά ότι από το 2035 παύουν να πωλούνται στην Ευρώπη αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Γερμανία είναι μια χώρα που έχει εκφράσει την ανησυχία της σχετικά με αυτή την εξέλιξη και είναι υπεύθυνη για την καθυστέρηση της ψηφοφορίας. Στόχος της είναι να εξασφαλιστεί μία πιο ομαλή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, όπως για παράδειγμα η νόμιμη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης που θα καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα.
Αυτό το διάστημα, αξιωματούχοι της Ε.Ε. βρίσκονται σε συνομιλίες με υψηλά ιστάμενα πρόσωπα της γερμανικής κυβέρνησης. Στόχος των δεύτερων είναι να υπάρξει ένας συμβιβασμός ώστε από το 2035 και μετά να συνεχίσουν να πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα. Μάλιστα, υπάρχουν ενδείξεις από το Βερολίνο ότι κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί.
“Είναι αντιφατικό η Ε.Ε. να ζητά υψηλούς στόχους προστασίας του κλίματος και ταυτόχρονα να ψηφίζει υπερβολικά φιλόδοξες ρυθμίσεις”, αναφέρει ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Volker Wissing. Η εν λόγω νομοθετική ρύθμιση είχε προγραμματιστεί να τεθεί προς ψήφιση σήμερα Τρίτη 7/3, ωστόσο Daniel Holmberg, Σουηδός που έχει αναλάβει την προεδρία της Ε.Ε., ξεκαθάρισε πως η ψηφοφορία θα γίνει “εν ευθέτω χρόνω”, όταν θα επανέλθουν οι διπλωμάτες.