Ειδικότερα και σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της Ford κατά τη διάρκεια της τριετούς έρευνας, η οποία θα πραγματοποιηθεί με βάση το Ηνωμένο Βασίλειο, θα διαπιστωθεί εάν η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (fuel cells) μπορεί να συμβάλει στην εξασφάλιση μεγαλύτερης αυτονομίας για τους πελάτες των E-Transit σε συνθήκες οδήγησης μηδενικών εκπομπών ρύπων με αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το απόλυτο best seller της Ευρώπης στα plug-in υβριδικά
Η κοινοπραξία της Ford, η οποία αποτελείται από έξι εταίρους στην τεχνολογία οχημάτων και συνεργάτες που ασχολούνται με τη διαχείριση στόλων, χρηματοδοτείται εν μέρει από το Advanced Propulsion Centre (APC) και αναμένεται να βοηθήσει στον προσδιορισμό της απαιτούμενης υποδομής υποστήριξης ανεφοδιασμού υδρογόνου.
Η Ford Pro, ο επιχειρηματικός βραχίονας της Ford για τα επαγγελματικά οχήματα και τις αντίστοιχες υπηρεσίες, θα χρησιμοποιήσει το πιλοτικό πρόγραμμα για να επεκτείνει την τεχνογνωσία της στις μετατροπές, υποστηριζόμενη από μηχανικούς και ειδικούς σε θέματα που αφορούν το E-Transit, οι οποίοι εργάζονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Dagenham και το τεχνικό κέντρο στο Dunton του Essex, στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Διαβάστε επίσης: Αναζητώντας τα όρια του νέου Ford Ranger Raptor στο “Iaveris Park”
Το συγκεκριμένο project της Ford με το APC θα επικυρώσει την επιχειρηματική βιωσιμότητα της όλης προσπάθειας, συνδέοντας την τεχνογνωσία της πρώτης ως ηγέτη της βρετανικής αγοράς van οχημάτων επί 57 χρόνια με ειδικούς σε συστήματα μετάδοσης κίνησης κυψελών καυσίμου και διαχειριστές στόλων, συμπεριλαμβανομένης της Ocado Retail.
Άλλοι συνεργάτες του project είναι η bp, η οποία εστιάζει στη χρήση του υδρογόνου και στις απαιτήσεις που σχετίζονται με τις υποδομές, η Cambustion, η οποία δοκιμάζει το σύστημα κυψελών καυσίμου, η Viritech, η οποία σχεδιάζει τα συστήματα αποθήκευσης του υδρογόνου και η Cygnet Texkimp, η οποία παρέχει εργαλεία από ανθρακονήματα για τα δοχεία πίεσης.
Η Ford διερευνά την τεχνολογία κυψελών καυσίμου από τη δεκαετία του 1990, αναπτύσσοντας πολλά πρωτότυπα και βελτιώνοντας το στόλο των οχημάτων δοκιμών σε συνεργασία με τους πελάτες της. Το 2021 παρουσίασε ένα όχημα κυψελών καυσίμου E-Transit στην έκθεση CENEX Low Carbon Vehicle Show.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Ford εξακολουθεί να συμμετέχει σε ορισμένα δημόσια χρηματοδοτούμενα project που επίσης διερευνούν τη χρήση τεχνολογιών υδρογόνου, τόσο για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και με κυψέλες καυσίμου.
Ένας δοκιμαστικός στόλος που θα αποτελείται από οκτώ Ford E-Transit με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα λειτουργεί για χρονικά διαστήματα διάρκειας 6 μηνών κατά τη διάρκεια του τριετούς project, έως το 2025.
Τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν θα παρέχουν πληροφορίες για το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και λειτουργίας ενός μεγάλου van, που θα διαθέτει βελτιωμένη αυτονομία κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων αλλά και χρόνο λειτουργίας που αντιστοιχεί σε ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο μοντέλο.
Τα πρωτότυπα Ford E-Transit θα εφοδιάζονται με μια συστοιχία κυψελών καυσίμου υψηλής ισχύος, καθώς και με δεξαμενές αποθήκευσης του υδρογόνου βελτιστοποιημένες με γνώμονα την ασφάλεια, την υψηλή χωρητικότητα και το περιορισμένο κόστος και βάρος. Το όλο project θα αξιολογήσει επίσης την αποτελεσματική και βιώσιμη ανακύκλωση των εξαρτημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους.