Ο λόγος λοιπόν για το ολοκαίνουργιο Peugeot 408, ένα μοντέλο που ήρθε για να προκαλέσει αίσθηση με την εμφάνισή του πρώτα από όλα και μετά με τις τεχνολογίες του, το οποίο ωστόσο παραμένει “παραδοσιακό” όσον αφορά την επιλογή του μοτέρ του. Τουλάχιστον στην έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ, που δεν είναι άλλη από αυτήν με τον γνωστό πλέον 1.2 PureTecho ο οποίος αποδίδει 130 ίππους. Πρόκειται για μία… αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση (ναι εδώ που φτάσαμε οφείλω να το γράψω και αυτό, καθώς πλέον δεν βρίσκεις αυτοκίνητο εύκολα με θερμικό μοτέρ χωρίς κάποιου είδους ηλεκτρική υποβοήθηση που θα το χαρακτηρίσει υβριδικό). Πάμε λοιπόν να το γνωρίσουμε το γαλλικό μοντέλο με το “ημίαιμο” αμάξωμα και το καθαρόαιμο μοτέρ!
Εξωτερικά, είτε σου αρέσει είτε όχι, το νέο Peugeot 408, σίγουρα θα τραβήξει το βλέμμα σου. Ο σχεδιασμός του είναι εντυπωσιακός, καθώς το αμάξωμά του είναι ένα… αμάλγαμα από χαρακτηριστικά Coupe, hatchback, station wagon και SUV αμαξώματα. Θα έλεγα πως βλέποντάς το βλέπουμε ένα υπερυψωμένο fast back μοντέλο, το οποίο έχει υιοθετήσει όλα τα χαρακτηριστικά της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας της Peugeot (βλέπε προβολείς εμπρός, πίσω και μάσκα). Το 408 βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 V3 (Efficient Modular Platform) της Peugeot. Με ύψος 1,48 μέτρα, μήκος 4,69 μέτρα και μακρύ μεταξόνιο 2,79 μέτρα, το νέο Peugeot 408 παρέχει ευρύχωρα καθίσματα δεύτερης σειράς με χώρο για τα γόνατα 188 χιλιοστά. Το πορτμπαγκάζ έχει επίσης γενναιόδωρο μέγεθος, με μέγιστο όγκο 536 λίτρων, ο οποίος μπορεί να αυξηθεί στα 1.611 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Και μιας και μιλήσαμε για καμπίνα, να πούμε πως εδώ έχουμε το τελευταίας γενιάς i-Cockpit με σύγχρονες ψηφιακές οθόνες και οθόνη και πάνελ αφής κεντρικά στο ταμπλό. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας και με συναρμογή που σε πείθει, ενώ η εργονομία απαιτεί κάποια εξοικείωση με τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων και των υπομενού. Θήκες υπάρχουν αρκετές στο εσωτερικό και είναι ευρύχωρες, ενώ τα καθίσματα είναι αναπαυτικά.
Στον τομέα της τεχνολογίας, το νέο Peugeot 408 έχει να επιδείξει ότι πιο σύγχρονο κυκλοφορεί και σε… αφθονία. Συγκεκριμένα διαθέτει έξι κάμερες και εννέα ραντάρ και μια γκάμα 30 προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού παρέχει ηρεμία και ασφάλεια σε όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι του. Αυτή περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
- Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go
- Νυχτερινή όραση, η οποία προειδοποιεί για ζώα, πεζούς ή ποδηλάτες στη λωρίδα πριν εμφανιστούν στη μεγάλη σκάλα
- Παρακολούθηση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας (75 μέτρα)
- Rear Traffic Alert, που προειδοποιεί για πιθανούς κινδύνους κατά την όπισθεν
Το Peugeot 408 είναι διαθέσιμο με μια σειρά κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων δύο επαναφορτιζόμενων Plug-in Hybrid με 180 και 225 ίππους αντίστοιχα, καθώς και με μια έκδοση βενζίνης PureTech 130 ίππων. Και τα τρία συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8 οκτώ σχέσεων. Αυτή με τους 130 ίππους είναι και τις δοκιμής μας. Ο τρικύλινδρος 1,2 λίτρων βενζινοκινητήρας PureTech, αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής. Τιμές που χαρίζουν στο γαλλικό μοντέλο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Η μέση επίσημη κατανάλωση είναι στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. ενώ εμείς κινηθήκαμε με 8,0 λίτρα/100 χλμ. κατά την διάρκεια της δοκιμής μας.
Οδηγικά, το Peugeot 408 δεν ξεφεύγει από την συμπεριφορά στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Στιβαρό πάτημα, κοφτερές και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και καλή ποιότητα κύλησης είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του. Οι 19άρηδες τροχοί με το 55άρι προφίλ σίγουρα βάζουν δύσκολα στην ανάρτηση, σε συνδυασμό με την κακή ποιότητα των δρόμων της Αττικής. Από την άλλη όμως δεν θα μπορούσε να είναι και πιο μαλακή καθώς ο ενάμισης τόνος που ζυγίζει το αυτοκίνητο (1.468 κιλά) και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 189 χλστ. έκανα επιβλητική την επιλογή ενός πιο… σφικτού set up από τους Γάλλους μηχανικούς.
Σε γενικές γραμμές, το Peugeot 408 παίζει μπάλα σε δική του κατηγορία, καθώς είναι μοναδικό σε σχέδιο και συνδυάζει χαρακτηριστικά από πολλές άλλες κατηγορίας αυτοκινήτων. Η τιμή αφετηρίας των 39.900 ευρώ για την έκδοσή μας είναι υψηλή, όμως το κοινό στο οποίο απευθύνεται προφανώς και δεν θα διστάσει στο άκουσμά της. Εξάλλου ο εξοπλισμός της είναι τέτοιος που ακόμη και ο πιο απαιτητικός δεν θα βρει κάτι να του προσάψει.