Όσοι έχετε βρεθεί πίσω από το τιμόνι αυτοκινήτων που προορίζονται για off-road εξορμήσεις θα έχετε εξοικειωθεί με τα “αργά”. Πρόκειται για το σύστημα υποπολλαπλασιασμού σχέσεων μετάδοσης προκειμένου το όχημα να μπορεί να κινηθεί αργά και να προσπεράσει δύσκολα εμπόδια. Συνήθως το συναντάμε σε τετρακίνητα επαγγελματικά και σε “off-road” οχήματα.
Δείτε επίσης: Ο πιο εύκολος τρόπος να κατανοήσεις τετρακίνηση και “αργά”! (+video)
Ωστόσο, στην περίπτωση της Subaru, έχουμε δει τα “αργά” ακόμα και σε κιβώτια επιβατικών αυτοκινήτων, όπως το πολυαγαπημένο Impreza (από αυτό προέρχεται και η κεντρική εικόνα). Σε αυτό το μοντέλο, τα “αργά” χρησιμοποιούνταν για μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη σε κακοτράχαλες διαδρομές και όχι απλά για την αποφυγή εμποδίων. Έτσι, μπορούσαν να κινούνται με αργά, αλλά η ταχύτητα ήταν εφικτό αν αυξηθεί πολύ επιλέγοντας την πέμπτη και τελευταία σχέση.
Σύμφωνα με το εγχειρίδιο χρήσης του “κοφτού” Subaru Impreza, το οποίο παρουσιάστηκε στην Ελλάδα το 2008, ο οδηγός είναι σε θέση να κινηθεί με “αργά” ακόμα και με ταχύτητα που αγγίζει τα 146 χλμ./ώρα. Το συγκεκριμένο κιβώτιο με την ονομασία “Dual Range” (χειροκίνητο 5άρι) τοποθετήθηκε στις τετρακίνητες εκδόσεις του ιαπωνικού μοντέλου που έφεραν ατμοσφαιρικούς κινητήρες (1,5 λτ. ή 2,0 λτ.).
Η αλλαγή από High σε Low και αντίστροφα, είναι εφικτό να γίνει και εν κινήσει. Ο οδηγός πατάει τον συμπλέκτη και μπορεί προχωρά σε αλλαγή σπρώχνοντας τον μοχλό. Αν λοιπόν νομίζατε ότι τα “αργά” είναι μόνο για ταχύτητες 10-20 χλμ./ώρα, τώρα γνωρίζετε ότι ένα Subaru μπορεί να πιάσει ακόμα και τα 146 χλμ./ώρα!