Έχει ύψος περίπου 1,5 μέτρο, ζυγίζει 49 κιλά και στα ανδρείκελα της νεότερης γενιάς, διαθέτει δεκάδες αισθητήρες σε διάφορα σημεία του σώματος, φτάνοντας έως και τα 150 σημεία μέτρησης. Πρόκεται για την Hybrid III 5 της Mercedes, τη λεγόμενη και “μικροκαμωμένη κούκλα” που έχει καθίσει στη θέση του οδηγού, του συνοδηγού και στα πίσω καθίσματα σε μετωπικές δοκιμές πρόσκρουσης της γερμανικής εταιρείας όπως και το παραδοσιακό “αρσενικό” ανδρείκελο, το Hybrid III 50.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το υβριδικό, γερμανικό coupe SUV με μπαταρία και πετρέλαιο
Το παραπάνω σημαίνει, ότι η Mercedes ξεκίνησε τη χρήση του θηλυκού ανδρείκελου πολύ πριν αυτό απαιτηθεί επίσημα από το νόμο. Το ανδρείκελο αυτό αναπαράγει τη γυναικεία ανθρωπομετρία, με το ανάλογο στήθος και οστά της λεκάνης.
Σύμφωνα με τις στατιστικές, μόνο το 5% των Αμερικανίδων είναι πιο κοντές ή πιο αδύνατες από το ανδρείκελο της Mercedes. Σήμερα, αξιολογήσεις από οργανώσεις προστασίας του καταναλωτή και διάφοροι νόμοι σε όλο τον κόσμο περιλαμβάνουν προδιαγραφές για δοκιμές με “θηλυκά” ανδρείκελα αυτού του μεγέθους.
Διαβάστε επίσης: Στο “σφυρί” σπάνια Mercedes του ’90 – Οι εξαψήφιες προβλέψεις της τελικής τιμής
Ένας άλλος τύπος ανδρείκελου που η Mercedes χρησιμοποιεί σε δοκιμές πρόσκρουσης εδώ και δύο δεκαετίες είναι το SID-II female dummy. Με ανατομία παρόμοια με εκείνη του Hybrid III 5, το εν λόγω ανδείκελο σχεδιαστεί ειδικά για πλευρικές συγκρούσεις. Αντίθετα με τις ΗΠΑ ωστόσο, η χρήση της δεν απαιτείται ακόμα από το νόμο στην Ευρώπη.
Η ασφάλεια αποτελεί βασικό συστατικό του DNA της Mercedes, που θεωρείται μια από τις εταιρείες πρωτοπόρους στον τομέα της ασφάλειας και οδηγεί τις εξελίξεις ακόμη και σήμερα.
Η βάση για τη δέσμευση της εταιρείας είναι η στρατηγική της ασφάλειας στην πραγματική ζωή: για περισσότερα από 50 χρόνια, το ιδιόκτητο κέντρο διερεύνησης ατυχημάτων των Γερμανών ερευνά ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται οχήματα τους.
Στόχος του κέντρου είναι να γίνει κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο συμβαίνουν τα ατυχήματα και ποια προηγμένα συστήματα ασφαλείας θα μπορούσαν να τα αποτρέψουν. Επιπλέον, τα ευρήματα από πραγματικά ατυχήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να οριστούν οι προδιαγραφές για δοκιμές πρόσκρουσης.
Το Κέντρο Τεχνολογίας για την Ασφάλεια Οχημάτων της Mercedes στο Sindelfingen διενεργεί έως και 900 δοκιμές πρόσκρουσης και 1.700 δοκιμές ολίσθησης (sled tests) κάθε χρόνο. Οι δοκιμές αυτές περιλαμβάνουν 120 ανδρείκελα σε 21 διαφορετικές εκδόσεις – από βρέφη, παιδιά όλων των ηλικιών, “μικροκαμωμένες” γυναίκες έως τον μέσο όρο μεγέθους και βάρους ενός άνδρα, καθώς και ανδρείκελα μεγαλόσωμων, βαριών ανδρών. Τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης και της έρευνας ατυχημάτων χρησιμοποιούνται για να εξελίξουν νέες τεχνολογίες ασφαλείας και να βελτιώσουν τα υπάρχοντα συστήματα.
Οι προσομοιώσεις επιβατών υπολογίζουν κυρίως πώς ένα ανδρείκελο θα συμπεριφερόταν σε ένα όχημα. Η Mercedes-Benz εργάζεται συστηματικά στα λεγόμενα “Μοντέλα Ανθρώπινου Σώματος” (Human Body Models (HBMs), τα οποία είναι σχεδιασμένα για να αντιπροσωπεύουν την ανθρώπινη ανατομία – οστά, μυς και όργανα – με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια.
Σε σύγκριση με τα ανδρείκελα, με τη χρήση των HBMs στις δοκιμές πρόσκρουσης οι ερευνητές έχουν την ευκαιρία να αξιολογούν τον πραγματικό τύπο τραυματισμού ενός συγκεκριμένου μέρους του σώματος και όχι μόνο την πιθανότητα σοβαρότητας του τραυματισμού του.
Μεταξύ άλλων χρήσεων, η Mercedes χρησιμοποιεί τα HBMs για να αξιολογήσει τα καινοτόμα συστήματα συγκράτησης της μάρκας, όπως το Pre-Safe Impulse Side.