ΙΑΒΕΡΗΣ: Το μεγάλο πειραχτήρι

O Κώστας Στεφανής αφηγείται με τον ιδιαίτερο τρόπο του μία μοναδική ιστορία με πρωταγωνιστές τον ίδιο, τον Ιαβέρη και έναν... απρόσμενο επιβάτη, κατά την διάρκεια των δοκιμών για το Ράλι Χαλκιδικής του 1977.

Ράλι Χαλκιδικής 1977, είναι Αύγουστος και κάνουμε δοκιμές με ένα δίπορτο Escort MK I του Δημήτρη Παντελεημονίτη. Ο αγώνας είχε για έδρα του το ξενοδοχείο Σερμίλη στα Ψακούδια.

Είναι μεσημέρι και ανεβαίνουμε την απλή διαδρομή από παραλία Γερακινής προς Πολύγυρο και από εκεί Βραστά για να κατεβούμε Ορμύλια και να κάνουμε την ειδική διαδρομή Πλανά. Στην έξοδο του Πολύγυρου ξαπλωμένος στην πλαγιά ένας μπάρμπας περιμένει το λεωφορείο για να τον πάει στα Βραστά. Μόλις βλέπει το αυτοκίνητο πετάγεται με μοναδική ευλυγισία και ταχύτητα και κουνώντας τα χέρια του ζητά να τον πάρουμε μαζί μας. Ο Τάσος φρενάρει λίγα μέτρα πιο κάτω και με εκείνο το γνωστό πειρακτικό του χαμόγελο βάζει όπισθεν και γυρίζει πίσω.

Του ζητώ να μην το κάνει και μου απαντά ότι θα τον ενημερώσει.

Ανοίγω το παράθυρο μου πλησιάζει ο μπάρμπας και μας ζητά να τον πάρουμε μαζί μας μέχρι τα Βραστά.

“Κάνουμε δοκιμές για το Ράλι Χαλκιδικής” του λέει ο Τάσος.

“Δεν πειράζει ρε καλόπαιδο” απαντά ο μπάρμπας, “αργεί το λεωφορείο”.

“Έμπα” τον προσκαλεί ο Τάσος με θριαμβευτικό ύφος και ήδη μέσα του έχει βγάλει πρόγραμμα τρομοκράτησης του.

Περνά πίσω ο μπάρμπας, όπου δεν υπάρχουν φυσικά καθίσματα, μαζί με ένα χάρτινο κιβώτιο γάλα εβαπορέ, κάθεται διαγώνια βάζοντας κόντρα τα πόδια του στα δικά μας καθίσματα και πιάνεται από την διαγώνιο του ρολ μπαρ.

“Διάβαζε” μου λέει ο Τάσος. Σημειωτέον ότι ο δρόμος ήταν χωμάτινος και απλή διαδρομή συνεπώς δεν υπήρχαν σημειώσεις.

Μπαίνω κι εγώ στο ρόλο και αρχίζω: “Πάτα 200”, κι εννοώ μέτρα και όχι ταχύτητα.

“Όχι 200” φωνάζει τρομοκρατημένος ο μπάρμπας έχοντας γίνει ένα με το πάτωμα του Escort από τον φόβο του. “Φοβάσαι” ρωτά o Τάσος; “Όχι” απαντά με ουρλιαχτό ο μπάρμπας.

Σημειωτέον ο θόρυβος του μοτέρ και οι ριπές των χαλικιών που χτυπούσαν πάτωμα και θόλους δημιουργούσαν εφιαλτικές συνθήκες θορύβου για κάποιον αδαή. Ο Τάσος συνεχίζει σαφώς σε ασφαλή ρυθμό και ταχύτητα αλλά πλαγιολισθαίνοντας, κάτι που ανησυχεί τον δυστυχή του πίσω καθίσματος.

Σε κάποια στιγμή βλέπουμε στο βάθος ένα μικρό βουναλάκι από άμμο που δημιουργούσε ράμπα. Μόλις πηδήξουμε μου λέει ο Τάσος θα ανοίξουμε τις πόρτες και θα τις κλείσουμε με δύναμη μόλις προσγειωθούμε. Με το μπαμ στο κλείσιμο των θυρών αλλά και το κοπάνημα των αναρτήσεων ο Τάσος φωνάζει το έχασα βγαίνουμε από το δρόμο. Όχι ουρλιάζει πάλι ο μπάρμπας από το πίσω κάθισμα.

Μην τα πολυλογούμε κάποια στιγμή φτάσαμε στα Βραστά όπου λίγο πριν την είσοδο του χωριού, ο Τάσος τράβηξε χειρόφρενο κάναμε δυο τετ α κε και σταματήσαμε μέσα σε ένα τεράστιο σύννεφο σκόνης.

Βγαίνω σηκώνω το κάθισμα μου για να βγει ο επιβάτης. Δυστυχώς το κουτί έχει σκιστεί, τα γάλατα έχουν χυθεί παντού κι αρχίζει να τα βάζει στις τσέπες του, στην τραγιάσκα του και σε όποιο αποθηκευτικό χώρο έβρισκε.

Μας ευχαρίστησε θερμά και έφυγε πάλι προς τον Πολύγυρο!

Του κορνάρει ο Τάσος, γυρίζει πίσω ο μπάρμπας και του λέει ότι πάει λάθος, το χωριό είναι μπροστά μας…

“Έχεις δίκιο ρε παιδί μ’, αλλά ντραλίστκα. Δεξιά η στροφή αριστερά ου κώλους, χάθκα”.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Κώστας Στεφανής ταξίδεψε στην Ιταλία, για μια μοναδική αποστολή. Βρέθηκε στην πίστα δοκιμών της Pirelli, στη Vitsola του Μιλάνου, όπου δοκίμασε τα νέα Pirelli...
Ο θρυλικός Rauno Aaltonen παραχώρησε συνέντευξη στον Κώστα Στεφανή κατά την διάρκεια του εορταστικού event που διοργάνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία της MINI στο αυτοκινητοδρόμιο των...
Το νέο Peugeot 208 τάραξε την κατηγορία των supermini με την εντυπωσιακή του σχεδίαση. Το ήδη βραβευμένο αυτοκίνητο φιλοξενεί τον Κώστα και την Τζώρτζια Γεωργίου,...
Ο Κώστας βρίσκεται στα άδυτα της M-Sport του Malcolm Wilson, που είναι η υπεύθυνη ομάδα για την συμμετοχή της Ford, στο WRC. Συνοδηγεί στο εργοστασιακό...
Σε αυτό το video, ο Κώστας Στεφανής έχει τη μεγάλη τιμή να φιλοξενεί τον Κώστα Βουτσά. Έναν ηθοποιό με τον οποίο μεγάλωσαν γενιές και γενιές,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής