Τόσο η EQA όσο και η EQB που ανανεώθηκαν από τη Mercedes αποτελούν τα εισαγωγικά μοντέλα στον αμιγώς ηλεκτρικό SUV κόσμο της γερμανικής εταιρείας και έπειτα από τις αλλαγές των Γερμανών αναβαθμίστηκαν στον αισθητικό αλλά και τον τεχνολογικό τομέα.
Διαβάστε επίσης: Euro NCAP- Νέες δοκιμές για 8 μικρά επαγγελματικά Van
Τα δύο μοντέλα της Mercedes έχουν αποκτήσει νέους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, ενώ στο εμπρός μέρος βλέπουμε ότι έχει υιοθετηθεί η νέα μάσκα της γερμανικής εταιρείας, όπου κυριαρχεί το μαύρο χρώμα, το οποίο τονίζει τα μικροσκοπικά αστέρια. Επιπλέον και στα δύο μοντέλα είναι ανασχεδιασμένα τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Στο εσωτερικό και στις δύο περιπτώσεις η πιο χαρακτηριστική ίσως αλλαγή είναι το σχεδίασης τιμόνι, το οποίο φέρει και πάλι κουμπιά αφής. Στο κέντρο υπάρχει μία οθόνη αφής μεγέθους 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία ανήκει πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως και η οθόνη πληροφοριών του οδηγού επίσης στις 10,25 ίντσες, ενώ αναβαθμισμένα είναι και τα γραφικά τους.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμές ασφάλειας με “θηλυκά” crash dummies
Το multimedia σύστημα είναι η τελευταία γενιά του MBUX, ενώ αναβαθμισμένη είναι και η κάμερα οπισθοπορείας των δύο μοντέλων. Τρία στιλ προβολής (διακριτικό/σπορ/κλασικό) και τρεις τρόποι λειτουργίας πλοήγηση, υποβοήθηση, service) επιτρέπουν την προσαρμογή της εμφάνισης των ενδείξεων. Σε συνδυασμό με τους 10 χρωματικούς συνδυασμούς του ατμοσφαιρικού φωτισμού, οι επιλογές εξατομίκευσης είναι πολλές.
Όλες οι προηγούμενες λειτουργίες, όπως πολυμέσα, τηλέφωνο, όχημα κ.λπ. εξακολουθούν να διατίθενται, ενώ ο χειρισμός τους γίνεται εύκολα από την οθόνη αφής ή με τα πλήκτρα ελέγχου αφής του τιμονιού.
Παράλληλα, με την ενεργοποίηση των online υπηρεσιών στην εφαρμογή Mercedes me App, η έξυπνη φωνητική υποβοήθηση αποκτά ακόμα περισσότερες δυνατότητες διαλόγου και μάθησης. Το σύστημα μαθαίνει σιγά-σιγά τον οδηγό και “θυμάται” τις ρυθμίσεις ή τις διαδρομές που κάνει συνήθως. Στη συνέχεια, μπορεί να του προτείνει λειτουργίες infotainment, άνεσης και οχήματος που είναι προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του και τις συνθήκες οδήγησης.
Στον τομέα των κινητήρων δεν υπάρχει κάποια αλλαγή, αλλά έχει δοθεί έμφαση στην βελτίωση της αυτονομίας, με την τελευταία να φτάνει πλέον έως και τα 560 χλμ. κατά το πρότυπο WLTP. Αυτή η τιμή είναι αποτέλεσμα της βελτιωμένης αεροδυναμικής συμπεριφοράς του μοντέλου, αλλά και των νέων ελαστικών με τη βελτισοποιημένη αντίσταση κύλισης.
Η απόδοση των συστημάτων κίνησης ξεκινά από τους 190 ίππους για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις με την μπαταρία των 70,5 kWh και φτάνει έως και τους 292 για τις 4κίνητες με τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και την μπαταρία με την ωφέλιμη χωρητικότητα των 66,5 kWh.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης να αναφέρουμε πως στην περίπτωση της πενταθέσιας Mercedes EQB, για πρώτη φορά υπάρχει σύστημα ρυμούλκησης στον προαιρετικό εξοπλισμό μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης 1.400 κιλά στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και 1.700 κιλά στις τετρακίνητες.
Οι τιμές των ανανεωμένων EQA και EQB στην Ελλάδα έχουν ως εξής:
Μοντέλο/Έκδοση – Τιμή (ευρώ)
EQA 250+: 54.500
EQA 250+ Style Edition: 51.950
EQA 300 4MATIC: 57.550
EQA 350 4MATIC: 60.400
ΕQB 250+: 58.450
ΕQB 300 4MATIC: 60.800
ΕQB 350 4MATIC: 63.550