Για πρώτη φορά στην ιστορία η Κομισιόν δημοσίευσε τα δεδομένα που προέκυψαν από μετρήσεις εκπομπών CO2 νέων αυτοκινήτων και βαν σε πραγματικές συνθήκες.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το Strong Hybrid Suzuki S-Cross με τετρακίνηση
Οι μετρήσεις έγιναν με τη χρήση των ηλεκτρονικών μετρητών που ενσωματώνονται υποχρεωτικά στα καινούργια αυτοκίνητα και van που πωλούνται στην ΕΕ από το 2021. Στόχος της έκθεσης είναι να συγκριθούν τα δεδομένα με τις μετρήσεις που πραγματοποιούνται από τους κατασκευαστές βάσει του προτύπου κατανάλωσης και ρύπων WLTP, ενώ τα δεδομένα συλλέχθηκαν το 2021.
Να σημειωθεί ότι οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να συλλέγουν αυτά τα δεδομένα και να τα μοιράζονται με τις αρμόδιες αρχές, είτε απομακρυσμένα (Over The Air) εφόσον έχει ενσωματωθεί η συγκεκριμένη τεχνολογία σε ένα αυτοκίνητο, είτε όταν το όχημα επισκέπτεται επίσημο συνεργείο για την προγραμματισμένη συντήρησή του ή για κάποια επισκευή.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το Vitara με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ
Αυτά τα πρώτα δεδομένα που αφορούν συνολικά ένα δείγμα 600.000 αυτοκινήτων και βαν έδειξαν ότι τα καινούργια συμβατικά μοντέλα με κινητήρες βενζίνης και diesel εκπέμπουν σε πραγματικές συνθήκες περίπου 20% περισσότερο CO2 σε σχέση με τις επίσημες τιμές που προκύπτουν από τις μετρήσεις κατά το πρότυπο WLTP.
Από την άλλη τα plug-in υβριδικά οχήματα εκπέμπουν κατά μέσο όρο 3,5 φορές (350%) περισσότερο CO2 σε σχέση με τα αποτελέσματα του WLTP για κάθε μοντέλο, με την Κομισιόν να αναφέρει στη σχετική έκθεση ότι γι’ αυτό ευθύνονται κυρίως οι οδηγοί τους, οι οποίοι δεν εκμεταλλεύονται στην πράξη και όσο συχνά θα έπρεπε τη δυνατότητα επαναφόρτισης της μπαταρίας ώστε να κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Με την απόκλιση στον μέσο όρο εκπομπών CO2 για όλα τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης να βρίσκεται στο +23,7%, σε σχέση με τις τιμές του WLTP, η Suzuki Motor Corporation είχε τη μικρότερη απόκλιση από τους κατασκευαστές μαζικής παραγωγής, η οποία ήταν της τάξης του 9,43%.
Μα σημειωθεί ότι η Suzuki Motor Corporation εκλαμβάνεται από την Κομισιόν ως ξεχωριστή οντότητα από την Magyar Suzuki, το εργοστάσιο της εταιρείας που βρίσκεται στην Ουγγαρία και κατασκευάζει μοντέλα της επί ευρωπαϊκού εδάφους. Σε αυτή την περίπτωση η απόκλιση είναι της τάξης του 19,49%, ξανά χαμηλότερα από τον μέσο όρο όλων των κατασκευαστών.