125 χρόνια από τον θάνατο του Gottlieb Daimler – Η Mercedes θυμάται τον ιδρυτή της

Ο πρωτοπόρος του αυτοκινήτου και ιδρυτής της εταιρείας, Gottlieb Daimler, απεβίωσε στο Cannstatt πριν από 125 χρόνια και η Mercedes μας θυμίζει τα επιτεύγματά του.
Gottlieb Daimler Mercedes-Benz 2025

Ο Gottlieb Daimler απεβίωσε στις 6 Μαρτίου 1900, σε ηλικία μόλις 65 ετών, πριν από 125 χρόνια, ωστόσο κανένας φίλος του αυτοκινήτου δεν μπορεί να ξεχάσει τον Γερμανό μηχανικό, σχεδιαστή και βιομήχανο και το το “λιθαράκι” που έβαλε στην ιστορία των τεσσάρων τροχών.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το entry level υβριδικό SUV της Mercedes που μπαίνει στην πρίζα

Ο Όμιλος Mercedes-Benz Group τιμά τα επιτεύγματα του Daimler και μας θυμίζει σύντομα τη ζωή του αλλά και σημεία σταθμούς για την ιστορία του αυτοκινήτου.

Από οπλουργός σε πρωτοπόρο του αυτοκινήτου
Ο Gottlieb Daimler γεννήθηκε στο Schorndorf στις 17 Μαρτίου 1834 σε μια οικογένεια αρτοποιών και, αφού ολοκλήρωσε το σχολείο, εκπαιδεύτηκε ως οπλουργός. Ο ταλαντούχος νεαρός τεχνίτης τράβηξε την προσοχή του Ferdinand Steinbeis, του κύριου υποστηρικτή της εκβιομηχάνισης της Βυρτεμβέργης, ο οποίος χρηματοδότησε τις σπουδές του Daimler με υποτροφίες, καθώς και την παραμονή του στο εξωτερικό. Ο Daimler εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και επέδειξε μεγάλο ζήλο: έγινε μηχανικός και μετέτρεψε τις καινοτόμες ιδέες του σε νέα προϊόντα. “Η επιτυχία έρχεται μόνο όταν τα οράματα γίνονται πράξεις”, έλεγε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Διαβάστε επίσης: Αλλάζει ο όμιλος Emil Frey στην Ελλάδα

Μετά από αρκετές διοικητικές θέσεις στη βιομηχανία ως μηχανολόγος, ο Gottlieb Daimler εγκαταστάθηκε στο Cannstatt το 1882 και αγόρασε μια βίλα στην οδό Taubenheimstrasse. Πρόσθεσε μια πλινθόκτιστη προέκταση στο θερμοκήπιο του μεγάλου κήπου του, δημιουργώντας ένα εργαστήριο – τον πυρήνα της δικής του start-up εταιρείας – έχοντας στόχο την “ανατροπή”, με τη σύγχρονη έννοια του όρου.

Εκεί, μαζί με τον επί χρόνια συνεργάτη και συνάδελφό του Wilhelm Maybach, ανέπτυξε τον υψηλόστροφο τετράχρονο κινητήρα ως ένα καθολικό σύστημα κίνησης. Η μονοκύλινδρη μονάδα αντικατέστησε τα παραδοσιακά συστήματα κίνησης και χρησιμοποιήθηκε σε οχήματα δρόμου και σιδηροδρόμου, σε σκάφη και αερόπλοια. Συμπαγής και ισχυρός, ο κινητήρας αυτός έδωσε μια εντελώς νέα διάσταση στην κινητικότητα.

Η επιστροφή του πρώτου “μοτοποδηλάτου” στην ιστορία στους δημόσιους δρόμους
Το 1885, ο Daimler και ο Maybach κατόρθωσαν ένα ορόσημο: δοκίμασαν δημόσια τον υψηλόστροφο τετράχρονο κινητήρα τους με το δίτροχο Reitwagen (σε ακριβή μετάφραση “όχημα ιππασίας”. Ήταν το πρώτο όχημα στον κόσμο με αυτό το σύστημα κίνησης και, ταυτόχρονα, η πρώτη μοτοσυκλέτα στην ιστορία. Ο Daimler κατέθεσε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την εφεύρεσή του (DRP 36423, 29 Αυγούστου 1885).

Για τον εορτασμό των “140 Χρόνων του Reitwagen”, η Mercedes-Benz Classic θα θέσει σε λειτουργία μία αυθεντική ρέπλικα του μοτοποδηλάτου με ξύλινο πλαίσιο και μονοκύλινδρο κινητήρα Daimler: στις 31 Αυγούστου 2025, στο πλαίσιο του open-brand classic car meet Classics & Coffee στο Μουσείο Mercedes-Benz, σε μια ειδική εκδήλωση αφιερωμένη στις “Μοτοσυκλέτες”.

Το όραμα του Daimler γίνεται πραγματικότητα
Μετά το μοτοποδήλατο, η πρόοδος ήταν ραγδαία: η αυτοκινούμενη άμαξα Daimler, το πρώτο τετράτροχο αυτοκίνητο στην ιστορία, έκανε το ντεμπούτο της στα μέσα του 1886. Λίγο νωρίτερα, τον Ιανουάριο, ο Carl Benz είχε κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το τρίτροχο αυτοκίνητό του. Οι δύο πρωτοπόροι του αυτοκινήτου, Benz και Daimler, εργάζονταν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον και δεν συναντήθηκαν ποτέ προσωπικά.

Το 1886, ο Gottlieb Daimler παρουσίασε επίσης τη μηχανοκίνητη βάρκα του και, το 1888, το πρώτο μηχανοκίνητο αερόπλοιο στον κόσμο με τον Δρ. Friedrich Hermann Wölfert – κινούμενο από κινητήρα Daimler. Έτσι, το όραμα του Daimler για κινητικότητα στη στεριά, τη θάλασσα και τον αέρα έγινε πραγματικότητα.

Η Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) ιδρύθηκε το 1890 και αποτέλεσε μία από τις αρχικές εταιρείες του σημερινού Mercedes-Benz Group. Το 1893, ο κοσμοπολίτης Daimler παρουσίασε στο Παγκόσμιο Εκθεσιακό Κέντρο του Σικάγο μια τροποποιημένη έκδοση του “αυτοκινήτου με χαλύβδινους τροχούς”, το πρώτο λειτουργικό αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε δημόσια στη Βόρεια Αμερική.

Στα επόμενα χρόνια, προώθησε τη χρήση της εφεύρεσής του και την ατομική κινητικότητα σε χώρες όπως η Γαλλία και η Αγγλία, αλλά και στη Γερμανία. Ο Daimler έπρεπε να ξεπεράσει πολλές αντιστάσεις – από τον αρχικό σκεπτικισμό για τα αυτοκίνητα στη Γερμανία μέχρι τις σκληρές αντιπαραθέσεις με τους μετόχους της DMG. Τελικά, επικράτησε χάρη στο όραμα και το ελεύθερό του πνεύμα, όμως αυτές οι προκλήσεις επιβάρυναν την υγεία του. Από τη δεκαετία του 1880 υπέφερε από καρδιακά προβλήματα, από τα οποία απεβίωσε σχετικά νέος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Mercedes-Benz κάνει πιο προσιτή από ποτέ την απόκτηση της κορυφαίας GLA, προσφέροντας ειδική έκπτωση και ευέλικτο πρόγραμμα χρηματοδότησης με δόσεις από 299 ευρώ....
Σημαντική ήταν η διάκριση στελεχών της Nικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. στην Πανευρωπαϊκή Εκπαίδευση Συμβούλων Πωλήσεων της Nissan που έγινε στην Αγγλία....
Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε νέο κύκλο δοκιμών και αυτό είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο! Δείτε το video με συγκρούσεις......
Το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρείας προϊδεάζει για την επιστροφή των MPVs προσφέροντας χώρους δυσανάλογα μεγάλους για τα μόλις 4,10 μ. μήκους του....
Η Mercedes δημιουργεί την ψηφιακή εμπειρία αγοράς, προσφέροντας διαφάνεια, ταχύτητα και πραγματικό οικονομικό όφελος σε όσους κάνουν το επόμενο βήμα με ένα κλικ!...
Η Volkswagen ανακοίνωσε Smart Deals και για plug-in hybrid (eHybrid) μοντέλα της, προσφέροντας και για αυτά ειδικές τιμές με σημαντικό όφελος....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Toyota C-HR+

Το SUV της Toyota με 11ετή εγγύηση και έως 343 ίππους – Που θα το δείτε από κοντά

Honda

Ελληνική αγορά μοτοσικλέτας: Άνοδος στο 11μηνο του 2025 – Οι εταιρείες που “σάρωσαν”

smart #2 δοκιμές εξέλιξης 2025

Ξεκίνησαν οι δοκιμές για το εμβληματικό διθέσιο πόλης – Πότε παρουσιάζεται