Οι ρίζες αυτής της συνεργασίας μπορούν να εντοπιστούν στην ιστορία των Lancia και Eberhard, οι οποίες άρχισαν να εδραιώνονται γύρω στις αρχές του 1900. Με έτος ίδρυσης το 1906, η Lancia έκανε ένα αποφασιστικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό με το πρωτότυπο Lambda (1921), μια επίδειξη του μηχανικού οράματος του Vincenzo Lancia, ενώ η ελβετική Eberhard & Co., που ιδρύθηκε το 1887, μετρά σχεδόν 140 χρόνια ιστορίας και παρουσίασε τον πρώτο χρονογράφο της χειρός το 1919.
Διαβάστε επίσης: Αλέκος Τζανετάκος – Ο άνθρωπος που ερωτεύτηκε δυο Lancia!
Η ανάπτυξη και των δύο εταιρειών συνεχίστηκε τη δεκαετία του 1930, με την Lancia να παρουσιάζει τα Augusta και Aprilia. Την ίδια περίοδο, η Eberhard & Co. ενίσχυσε τη σύνδεσή της με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και εισήγαγε καινοτόμους χρονογράφους, όπως το μοντέλο κλασμάτων δευτερολέπτων που επιτρέπει τον διπλό χρονισμό. Ενώ ο πόλεμος δεν σταμάτησε την προσπάθεια για καινοτομία και επιτυχία – η επαναστατική ιδέα Ardea γεννήθηκε το 1939 από τον Vincenzo Lancia και η συλλογή Extra-fort της Eberhard & Co. κυκλοφόρησε το 1940 – ήταν η μεταπολεμική άνθηση που σηματοδότησε μια φάση πραγματικών ορόσημων και για τις δύο μάρκες, όταν δημιουργήθηκαν οι εμβληματικές Aurelia και Flaminia για τη Lancia και οι συλλογές Scafograf, Contograf και Scientigraf για την Eberhard & Co.
Μεταξύ της δεκαετίας του 1970 και του 1990, το κοινό αθλητικό DNA που καλλιεργήθηκε από την αρχή ενισχύθηκε: η Lancia, με το Fulvia HF και στη συνέχεια με τα Delta, HF 4WD και Delta Integrale, έγινε το απόλυτο σύμβολο των διεθνών αγώνων ράλι με 10 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλι για Κατασκευαστές, τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Αντοχής για Κατασκευαστές, ένα 1000 Miglia, δύο νίκες στο Targa Florio και μία Carrera Panamericana. Η Eberhard & Co., έχοντας ξεπεράσει την quartz ρολογιών συνέχισε στον δρόμο της παραδοσιακής ωρολογοποιίας με ειδικές συλλογές (όπως Chrono Marine, Chronomaster “Frecce Tricolori” ή Navymaster) και το 1992 τίμησε τη σύνδεσή της με τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού λανσάροντας την επιτυχημένη συλλογή Tazio Nuvolari, η οποία θα οδηγούσε σε αφιερωμένες συλλογές και ειδικές εκδόσεις.
Διαβάστε επίσης: Η πιο προσιτή Lancia HF έτοιμη για αγώνες – Πόσο κοστίζει
Στη νέα χιλιετία, και οι δύο οντότητες εξελίχθηκαν, αποδεικνύοντας πώς η καινοτομία μπορεί να προκύψει από την ικανότητα να επαναπροσδιορίζει κανείς την ιστορία του σε ένα σύγχρονο στυλ. Η Eberhard & Co., με το επαναστατικό Chrono 4, εγκαινίασε μια φάση στην οποία οι νέες συλλογές εναλλάσσονταν διαφορετικά στυλ και τεχνικές λύσεις, καταφέρνοντας να προτείνουν το νέο διατηρώντας ζωντανές τις εμπνεύσεις του παρελθόντος, οι οποίες ενισχύονται με έναν πρωτότυπο τρόπο. Μια προσέγγιση που βρίσκει πλήρη έκφραση στις πιο πρόσφατες συλλογές, όπως το Chronographe 1887 και το Contodat. Ομοίως, η Lancia χτίζει μια σταθερή γέφυρα μεταξύ της ιστορίας της και των προκλήσεων του σύγχρονου μηχανοκίνητου αθλητισμού, η οποία παίρνει συγκεκριμένη μορφή με την επιστροφή της θρυλικής ονομασίας HF και το νέο Ypsilon Rally2 HF Integrale, έτοιμο να αγωνιστεί στην κατηγορία WRC2 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι FIA 2026.
Συγκεκριμένα, το ρολόι Lancia HF ενσαρκώνει αυτό το κοινό όραμα κληρονομιάς των δύο εταιρειών φέρνοντας το θρυλικό λογότυπο στον καρπό σας. Το καντράν φέρει το λογότυπο HF με λοξά γράμματα και τον κόκκινο ελέφαντα με υπερυψωμένο κορμό – ένα σύμβολο που εισήγαγε ο Gianni Lancia το 1953. Ο μηχανισμός του είναι αυτόματος μηχανικός και η κάσα από ανοξείδωτο ατσάλι έχει διάμετρο 41 mm, ενώ το ρολόι είναι διαθέσιμο με μπλε, λευκό ή μαύρο καντράν με δείκτες με φωσφορίζουζα επίστρωση και κόκκινες λεπτομέρειες στον δείκτη των δευτερολέπτων και στο “60” του δείκτη των λεπτών. Στο πίσω μέρος της κάσας εμφανίζεται επίσης το λογότυπο και ο σειριακός αριθμός. Το ρολόι είναι διαθέσιμο με vintage δερμάτινο λουράκι με κόκκινη ραφή ή μπρασελέ από ανοξείδωτο ατσάλι Chablis με κούμπωμα 2CLICK, ενώ θα κατασκευαστεί στον πολύ περιορισμένο αριθμό των 120 τεμαχίων για καθεμία από τις τρεις παραλλαγές καντράν.




