4+1 κακές συνήθειες κατά την “καλοκαιρινή” οδήγηση

Το καλοκαίρι έχει μπει πλέον για τα καλά, καθώς σε λίγες ημέρες θα είμαστε στον Ιούλιο. Καλό είναι λοιπόν να ξέρουμε κάποια πράγματα πριν κάτσουμε στη θέση του οδηγού.

Το καλοκαίρι ευνοεί τα ταξίδια και τις εκδρομές με αυτοκίνητο, ενώ σε όλη την Ευρώπη παρατηρείται αύξηση των ωρών οδήγησης. Φυσικά το ίδιο ισχύει και στην Ελλάδα, όπου όλοι μας λίγο πολύ, πάμε μια βόλτα μέχρι την παραλία για ένα μπάνιο. Παρόλα αυτά, οι ειδικοί οδικής ασφάλειας προειδοποιούν πως μαζί με τις μετακινήσεις αυξάνεται και ο κίνδυνος ατυχήματος, κυρίως λόγω κακών καλοκαιρινών (και όχι μόνο) οδηγικών συνηθειών, που θα πρέπει να αποφεύγουμε. Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι κακές συνήθειες πίσω από το τιμόνι, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

1. Όχι σε παντόφλες και σαγιονάρες:
Ο τυπικός τρόπος ένδυσης με τον οποίο πάμε σε μία παραλία όχι μόνο δεν είναι κατάλληλος για οδήγηση αλλά είναι και άκρως επικίνδυνος. Για παράδειγμα, οι παντόφλες και οι σαγιονάρες δεν είναι καλές για την οδήγηση. Μειώνουν την ικανότητα του οδηγού να ελέγξει τα πεντάλ, ενώ μπορεί να κολλήσει και κάποιο πεντάλ ανάμεσα σε πατούσα και σόλα. Ο οδηγός πρέπει πάντοτε να φοράει κατάλληλα υποδήματα που θα του προσφέρουν εργονομία και έλεγχο των πεντάλ. Καλό είναι λοιπόν να έχετε μαζί σας και ένα ζευγάρι παπούτσια στο αυτοκίνητο.

2. Οδήγηση χωρίς μπλούζα:
Το 25% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται πως έχει οδηγήσει χωρίς μπλούζα. Εκτός του ότι θα λερώσουμε το αυτοκίνητό μας από τον ιδρώτα μας και θα μείνουν άλατα σε κάθισμα και ζώνη ασφάλειας, κινδυνεύουμε να τραυματιστούμε από την ζώνη ασφάλειας, καθώς σε ένα απότομο φρενάρισμα ή ακόμη χειρότερα σε ένα τρακάρισμα, θα κάψει το δέρμα μας λόγω της τριβής.

3. Αφυδάτωση:
Αν και το να πίνουμε και να τρώμε κατά την διάρκεια της οδήγησης δεν είναι ότι καλύτερο, καθώς μπορεί να αποσπάσει την προσοχή μας, θα πρέπει να φροντίσουμε ώστε να μην αφυδατωθούμε. Μελέτη του πανεπιστημίου του Loughborough έδειξε πως ένας αφυδατωμένος οδηγός μπορεί να υποπέσει σε λάθη ίδια με κάποιον που έχει πιει οκτώ ποτήρια κρασί… Καλό είναι λοιπόν να πίνουμε νερό πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας και φυσικά, να ξεδιψάμε ανά τακτά χρονιά διαστήματα.

4. Κακή θέση οδήγησης:
Είναι τυπικό φαινόμενο τους καλοκαιρινούς μήνες να βλέπουμε οδηγούς με το ένα χέρι κρεμασμένο από την πόρτα του οδηγού. Μεγάλο λάθος. Εκτός του ότι περιορίζει την ικανότητα του οδηγού να ελέγξει το αυτοκίνητό του σε μία κατάσταση ανάγκης, εγκυμονεί και επιπλέον κίνδυνο τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος.

4+1. Πόδια στο ταμπλό:
Ακόμη μία κακή συνήθεια, του συνοδηγού αυτή τη φορά και σίγουρα όχι απαραίτητα καλοκαιρινή, είναι αυτή του συνοδηγού που βάζει τα πόδια στο ταμπλό του αυτοκινήτου ή ακόμη χειρότερα τα βγάζει έξω από το παράθυρο και ακουμπά τις πατούσες στον εξωτερικό καθρέφτη… Εξαιρετικά επικίνδυνη συνήθεια καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, το άνοιγμα του αερόσακου θα διαλύσει κυριολεκτικά τα πόδια του συνοδηγού, ενώ περιορίζει και την ορατότητα του οδηγού από τον δεξί, εξωτερικό καθρέφτη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε προκειμένου να δείτε αν σας ταιριάζουν τα χειμερινά ελαστικά ή αν ένα σετ αλυσίδων είναι αρκετό!...
Φθαρμένα ελαστικά, υπέρβαση ανώτατου ορίου φόρτωσης και άλλες παραβάσεις! Δείτε τον απολογισμό από τους ελέγχους σε φορτηγά......
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...
Περισσότερη ασφάλεια στο δρόμο και αποφυγή πρόστιμων υπέρβασης του ορίου ταχύτητας με σύμμαχο το σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας......
Η διαγράμμιση των δρόμων μοιάζει αυτονόητη στις μέρες μας, δεν ήταν όμως έτσι ανέκαθεν. Ας δούμε λοιπόν πως προέκυψε, ποιος την σκέφτηκε και με ποια...
Ποια είναι η σωστή χρήση των φώτων ομίχλης και γιατί δεν πρέπει να τα ανάβουμε άσκοπα; Δείτε όσα πρέπει να γνωρίζετε για την χρήση των...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής