Η Hyundai προχώρησε στην αποκάλυψη του νέου κινητήρα της, ο οποίος διαθέτει τεχνολογία Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας βύθισης Βαλβίδων (Continuously Variable Valve Duration – CVVD), που θα εξοπλίζει τα μελλοντικά μοντέλα της.
Η καινοτομία αυτή αποκαλύφθηκε στο Hyundai Motorstudio Goyang παράλληλα με τον Smartstream G1.6 T-GDi, τον πρώτο κινητήρα που διαθέτει την τεχνολογία CVVD.
H τεχνολογία Smartstream βελτιστοποιεί τόσο την απόδοση του κινητήρα όσο και την οικονομία καυσίμου μέσω του ελέγχου των βαλβίδων, καθώς ρυθμίζει τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Έτσι, σύμφωνα πάντοτε με την ίδια τη μάρκα, επιτυγχάνει αύξηση της απόδοσης κατά 4% και βελτίωση της οικονομίας καυσίμου κατά 5%, μειώνοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές ρύπων κατά 12%.
Μέχρι στιγμής, η απόδοση και η αποτελεσματικότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης διέπονται από την τεχνολογία μεταβαλλόμενης ρύθμισης βαλβίδων που ρυθμίζει τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος της βαλβίδας καθώς και τη βύθιση της βαλβίδας, με την ισχύ του κινητήρα που παράγεται μέσω του κύκλου καυσίμου εισαγωγή, συμπίεση, καύση/εκτόνωση-εξαγωγή.
Οι τυπικές τεχνολογίες μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων ρυθμίζουν τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος της βαλβίδας (όπως στη Continuously Variable Valve Timing – CVVT) ή ελέγχουν τον όγκο αέρα που εισάγεται προσαρμόζοντας το βάθος ανοίγματος (Continuously Variable Valve Lift – CVVL). Οι προηγούμενες τεχνολογίες ελέγχου μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων δεν μπορούσαν να ρυθμίσουν τη διάρκεια βύθισης της βαλβίδας, καθώς ο χρονισμός κλεισίματος των βαλβίδων εξαρτιόνταν από τον χρονισμό ανοίγματος και δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες. Η CVVD φέρνει την τεχνολογία σε μια νέα κατεύθυνση ρυθμίζοντας πόσο χρόνο μια βαλβίδα παραμένει ανοιχτή.
Όταν το όχημα διατηρεί σταθερή ταχύτητα και ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, η τεχνολογία CVVD ρυθμίζει τις βαλβίδες εισαγωγής να παραμένουν ανοικτές μέχρι τη μέση του χρόνου συμπίεσης και από αυτό το σημείο τις κρατάει κλειστές έως σχεδόν το τέλος του χρόνου συμπίεσης βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου καθώς μειώνει τις αντιστάσεις που προκαλούνται κατά τη διάρκεια της συμπίεσης. Από την άλλη πλευρά, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές, δηλαδή το όχημα κινείται με μεγάλη ταχύτητα ή επιταχύνει γρήγορα, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν στην αρχή του χρόνου συμπίεσης για να μεγιστοποιηθεί ο όγκος αέρα που χρησιμοποιείται κατά τη διαδικασία της καύσης βελτιώνοντας τη ροπή και την επιτάχυνση.
Η νέα αυτή τεχνολογία CVVD παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον κινητήρα Smartstream G1.6 T-GDi. Πρόκειται για έναν turbo βενζινοκινητήρας, τετρακύλινδρο σε σειρά με ισχύ 180 ίππων και ροπή 265 Nm, που αρχικά θα εξοπλίζει το Hyundai Sonata Turbo.
Στο video που ακολουθεί πιο κάτω μπορείτε να δείτε πως ακριβώς λειτουργεί η νέα τεχνολογία της Hyundai.