Διαπρεπείς Έλληνες: Γιώργος Καλογερόπουλος

Οι συμπατριώτες μας αφήνουν το στίγμα τους σε κάθε τομέα της αυτοκίνησης. Ένας εξ αυτών είναι ο Γιώργος Καλογερόπουλος, μηχανικός στην αγωνιστική ομάδα της Andretti, που συμμετέχει στο Πρωτάθλημα της Formula E.

Έχοντας σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο Ξάνθης και εξειδικευθεί στο Motorsport Engineering μέσω δύο μεταπτυχιακών, ο Γιώργος είναι σήμερα από τους πιο έμπειρους μηχανικούς σε ένα από τα πιο προηγμένα, σε τεχνολογικό επίπεδο, πρωταθλήματα. Καθώς η Formula E αποτελεί θεσμό παγκόσμιας εμβέλειας με ραγδαία ανάπτυξη, η παρουσία ενός Έλληνα εκεί, αποτέλεσε ιδανική ευκαιρία να τον “ανακρίνουμε”!

Η αγάπη μου για το μηχανοκίνητο αθλητισμό με βοήθησε να καταλάβω τις προκλήσεις στην εξέλιξη ενός αυτοκινήτου, την κοινή προσπάθεια που απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους και τις απαιτήσεις για συνεχή εξέλιξη σε όλα τα μέρη του.

Οι σπουδές με βοήθησαν ώστε να μην αντιμετωπίσω περιορισμούς στο ξεκίνημα της καριέρας μου, καθώς είχα τα απαραίτητα εφόδια να αντεπεξέλθω σε κάθε πρόκληση. Ειδικά οι προπτυχιακές μου σπουδές ήταν ιδανικές για ένα πρωτάθλημα όπως η Formula E, καθώς σε μία ομάδα χωρίς μεγάλο budget όπως η Andretti, οι ευθύνες και τα καθήκοντα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα του μονοθεσίου. Φυσικά αυτό μετατρέπεται σε πλεονέκτημα, καθώς προσφέρει  μεγάλη εμπειρία σε  μικρό χρονικό διάστημα.

Στην Andretti εργάζομαι ως Software & Controls Engineer. Στα καθήκοντά μου είναι η ανάπτυξη στρατηγικών και συστημάτων ελέγχου των μονοθεσίων, η μετατροπή τους σε κώδικα λογισμικού και ο τελικός έλεγχος της λειτουργικότητας των εφαρμογών. Παράλληλα, φροντίζω για την σωστή ενσωμάτωση όλων των υποσυστημάτων του οχήματος και την αντιμετώπιση σφαλμάτων. Κατά την διάρκεια των αγώνων ασχολούμαι κυρίως με την  παραμετροποίηση των συστημάτων ελέγχου για μέγιστη απόδοση, και με τη σωστή λειτουργία ηλεκτρικών κινητήρων και μπαταριών.

H μεγαλύτερη πρόκληση για τους μηχανικούς στην Formula E είναι η ανάγκη της ανάμιξης του ταχύτερου γύρου με όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Σε ηλεκτροκίνητα οχήματα που η αποδοτικότητα ξεπερνάει το 90%, οι διαφορές κρίνονται στις λεπτομέρειες.  Οι ημέρες που αυτοσκοπός ενός αγωνιστικού οχήματος ήταν η απόλυτη ταχύτητα νομίζω πως έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και αυτό αποδεικνύεται από τους περιορισμούς σε καύσιμο (ή ενέργεια σε μία ευρύτερη απόδοση του όρου) που τίθενται σε όλα τα μεγάλα πρωταθλήματα όπως Formula 1, Formula E κλπ.

Η αυτοκίνηση κινείται προς την ηλεκτροκίνηση λόγω των διαρκώς αυξανόμενων δυνατοτήτων των ηλεκτρικών κινητήρων, της αυξανόμενης χωρητικότητας των μέσων αποθήκευσης ενέργειας και της ευρύτερης αντικατάστασης των ορυκτών καυσίμων από εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Όσο προχωράει η ανάπτυξη της χωρητικότητας των μπαταριών και η μείωση του βάρους τους, οι δυνατότητες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα ξεπεράσουν κάθε προσδοκία. Η Formula E νομίζω πως θα είναι καταλυτική σε αυτό, επιταχύνοντας πολύ την εξέλιξη τους

Η αυτοκίνηση και οι αγώνες το 2030 θα περιλαμβάνουν κάποια μορφή υβριδικών ή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων και πιθανώς να υπάρχουν αγώνες με αυτόνομα, ή μία μίξη αυτόνομων και κατευθυνόμενων από ανθρώπους, οχήματα, όπως το Roborace. Τέλος, αναμένω ο μηχανοκίνητος αθλητισμός να εισέλθει πιο δυναμικά σε ένα ευρύτερο κοινό με πρωταθλήματα εικονικής πραγματικότητας και, πιθανώς, πρωταθλήματα όπου οι καλύτεροι εικονικοί οδηγοί θα ανταγωνίζονται επαγγελματίες οδηγούς με τηλεκατευθυνόμενα οχήματα.

Team: MS & AD Andretti| Car: ATEC-03| | Photographer: Dan Bathie| Event: Santiago ePrix| Circuit: Parque Forestal Ciudad De Santiago| Location: Santiago| Series: FIA Formula E| Season: 2017-2018| Country: Chile|

Who is who: Ο Γιώργος Καλογερόπουλος γεννήθηκε το 1987 στην Αθήνα. Αρχικά, σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Ξάνθης. Έπειτα, έκανε δύο μεταπτυχιακά με αντικείμενο τους αγώνες αυτοκινήτου, σπουδάζοντας Automotive & Motorsport Engineering στο Πανεπιστήμιο Brunel του Λονδίνου και Advanced Motorsport Engineering στο Πανεπιστήμιο του Cranfield, επίσης στην Αγγλία. Ξεκίνησε την εργασιακή του σταδιοδρομία στο νεότευκτο, τότε, Πρωτάθλημα της Formula E με ηλεκτρικά μονοθέσια, από την ομάδα του παλιού Ιταλού οδηγού Jarno Trulli, προτού μεταπηδήσει το 2015 στην ομάδα της Andretti για τον ίδιο θεσμό. Από τότε, ακολουθεί όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος, έχοντας μέχρι το 2015 τον ρόλο του data engineer, ενώ από το 2016 έως και σήμερα είναι Software & Controls Engineer.

Η σειρά συνεντεύξεων “Διαπρεπείς Έλληνες” είναι αφιερωμένη σε συμπατριώτες μας οι οποίοι διακρίνονται στον τομέα τους στο εξωτερικό, τιμώντας με αυτό τον τρόπο και τη χώρα μας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε μια διαφορετική συνέντευξη, ο Παραολυμπιονίκης στο άθλημα της κολύμβησης Γιάννης Κωστάκης, μιλάει στην Ινώ Στεφανή για τον αθλητισμό, την αυτοκίνηση και όχι μόνο....
Ο θρύλος της Mazda, Tom Matano (MX-5, RX-7) και ο διευθυντής Σχεδιασμού Ευρώπης Jo Stenuit συζητούν για τα σχεδιαστικά κοινά αλλά και τις διαφορές των...
Την πρόθεσή της Toyota να συνεχίσει να προσφέρει όλες τις δυνατές επιλογές αναφορικά με τα συστήματα κίνησης, προς ένα βιώσιμο μέλλον, επιβεβαίωσε το αφεντικό της...
Ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα! Γνωρίστε τον Έλληνα που βρίσκεται πίσω από την σχεδίαση της Alfa Romeo Tonale και δείτε την σχετική του ανάρτηση......
Όταν έχεις την ευκαιρία να ανακρίνεις έναν καταξιωμένο οδηγό αγώνων όπως ο βετεράνος Γερμανός Christian Danner, δεν την αφήνεις να πάει χαμένη... Πολλώ δε μάλλον,...
Όταν το ταλέντο συνδυάζεται με σκληρή δουλειά, η δυναμική που διαμορφώνεται ξεπερνά τα σύνορα της χώρας μας. Τρανταχτό παράδειγμα είναι ο Αλέξανδρος Αθανασιάδης, ο οποίος...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής