Ο λόγος για την Peugeot! Η γαλλική μάρκα μπορεί να μην ξεκίνησε ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, ήταν αδύνατο κάτι τέτοιο εξάλλου πριν από 200 και πλέον χρόνια, σήμερα όμως είναι ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ας διαβάσουμε λοιπόν την ιστορία της Peugeot, μέλους πλέον του ομίλου PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) και ας δούμε την παράδοσή της, που τηρείται ακόμη και στα σημερινά μοντέλα της.
Όλα ξεκίνησαν από τον Jean-Pierre Peugeot, ο οποίος γεννήθηκε το 1734 και είναι γνωστός και ως πατέρας και ιδρυτής της Peugeot. Κατά τη διάρκεια της ζωής του ο Jean-Pierre Peugeot, έκανε πολλές βιομηχανικές απόπειρες, με μια επιχείρηση ύφανσης, ένα εργοστάσιο βαφής, ένα ελαιοτριβείο και έναν αλευρόμυλο.
Το 1810, οι δύο γιοι του Jean-Pierre, Jean-Pierre II και Jean-Frédéric, ίδρυσαν την Peugeot Frères. Μεταμόρφωσαν το παλιό ελαιοτριβείο του πατέρα τους σε ένα χυτήριο χάλυβα και μεταμόρφωσαν τις τεχνικές δεξιότητές τους σε μια ευρεία γκάμα χαλυβουργικών προϊόντων, κατασκευάζοντας τα πάντα! Από τους μύλους καφέ, αλατιού και πιπεριού (οι οποίοι είναι διάσημοι ακόμη και σήμερα) έως και πριόνια, ομπρέλες και ποδήλατα. Μέχρι το 1840, η επιχείρηση των αδελφών Peugeot είχε εξελιχθεί σε βασικό παραγωγό οικιακού εξοπλισμού.
Το πρώτο ποδήλατο
Η Peugeot κατασκευάζει το πρώτο της ποδήλατο, το Grand-Bi υπό την καθοδήγηση του Armand Peugeot (1849-1915), ο οποίος κατά τη διάρκεια των σπουδών του στην Αγγλία διέκρινε το μέλλον που θα είχε το νέο αυτό μεταφορικό μέσο. Το Grand-Bi είχε βάρος 26 κιλών, ήταν κατασκευασμένο από ατσάλι και ο μπροστινός τροχός είχε διάμετρο 1,35 μέτρα. Η κατασκευή ποδηλάτων από την Peugeot συνεχίζεται ως τις μέρες μας.
Το πρώτο ατμοκίνητο Peugeot
Ο Armand Peugeot σύντομα κατάλαβε ότι το μέλλον βρίσκονταν στην μηχανοκίνηση των δίτροχων και τρίτροχων ποδηλάτων. Στην παγκόσμια έκθεση αυτοκινήτων του 1889, γίνεται η παρουσίαση του πρώτου ατμοκίνητου τρίκυκλου της Peugeot, που ουσιαστικά ήταν ο προάγγελος για την παραγωγή μηχανοκίνητων αυτοκινήτων. Δέκα χρόνια αργότερα θα αρχίσει η μαζική παραγωγή μηχανοκίνητων τρικύκλων, εφοδιασμένων με τετράχρονους κινητήρες πετρελαίου. Μέχρι το επόμενο έτος, ο Armand είχε εγκαταλείψει τον ατμό για χάρη της βενζίνης και είχε κατασκευάσει το πρώτο τετράτροχο βενζινοκίνητο όχημα της Peugeot.
Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής και η παράδοση που κρατά μέχρι σήμερα
Το 1929 η Peugeot αποκάλυψε το πρώτο της μαζικής παραγωγής αυτοκίνητο, το 201. Αυτό ήταν το πρώτο Peugeot που χρησιμοποίησε το σημερινό σύστημα αρίθμησης τριών ψηφίων με μηδέν στη μέση και σηματοδότησε τη μετάβαση της Peugeot από μικρού μεγέθους εταιρεία σε μαζικό παραγωγό. Το 201 σημείωσε μεγάλη επιτυχία και ήταν ο καταλύτης για την πρώτη σειρά Peugeot, με το 301 που ξεκίνησε το 1932 και το 401 και το 601 το 1934. Αυτή η παράδοση αριθμοδότησης συνεχίζεται και σήμερα στα νέα Peugeot όπως τα 208, 308 και 508, ενώ εδώ και χρόνια έχουμε και μοντέλα με τέσσερα ψηφία στην κωδική ονομασία τους.
Το λιοντάρι της Peugeot
Το 1847, ένας αργυροχαράκτης, ο Justin Blazer, από το Montbeliard της Γαλλίας, σχεδίασε για τους αδελφούς Peugeot ένα λιοντάρι, προκειμένου να αποτελέσει το σήμα για τα πριόνια και τα ατσαλένια αντικείμενα που κατασκεύαζαν. Το λιοντάρι αυτό συμβόλιζε τις ιδιότητες των πριονιών Peugeot, δηλαδή την αντοχή των «δοντιών» τους, την ευελιξία της λάμας και την ταχύτητα του κοψίματος. Από το 1858 το λιοντάρι εμφανίζεται σε όλα τα προϊόντα της Peugeot μεταδίδοντάς τους όλες τις παραπάνω συμβολικές του αξίες. Στα πάνω από 150 χρόνια της ιστορίας του πήρε διάφορα σχήματα και κατάφερε να γίνει ένα από τα πλέον επιτυχημένα και αναγνωρίσιμα σύμβολα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.