Ήταν το 1999 όταν η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν στα καλύτερά της, τουλάχιστον όσον αφορά στα καθαρόαιμα σπορ αυτοκίνητα. Ένα από αυτά ήταν και το Mitsubishi Lancer Evo Tommi Makinen Edition (συχνά αναφέρεται και ως TME) ή για τους… φίλους, Evo 6.5.
Ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν είχε ποτέ στην κατοχή του ο Tommi Makinen (ίσως να του θύμιζε τον χώρο εργασίας του…), το οποίο όμως πολλοί ήθελαν να το έχουν στο γκαράζ τους και λίγοι τελικά τα κατάφεραν. Και αυτό γιατί το ιαπωνικό μοντέλο παράχθηκε σε μόλις 2.500 μονάδες, προερχόμενες από το Evo 6, προκειμένου να εορταστεί το τέταρτο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι του Makinen.
Γιατί το αποκαλούσαν και Evo 6.5; Με τα σημερινά δεδομένα θα λέγαμε πως αυτή η ονομασία επικράτησε γιατί ήταν ένα… update της έκτης έκδοσης του αυτοκινήτου. Οι αλλαγές του ήταν τέτοιες, οι οποίες δικαιολογούσαν τον όρο 6.5 αφού δεν ήταν μεν νέα γενιά, διέφερε όμως ουσιαστικά από την έκτη στην οποία και βασιζόταν.
Συγκεκριμένα διέθετε πιο γρήγορο σύστημα διεύθυνσης, πιο πυκνή κλιμάκωση στο κιβώτιο πέντε σχέσεων, εξελιγμένο διπλό Active Yaw Control, ψεκασμό νερού στο intercooler, τουρμπίνα τιτανίου (η πρώτη σε μοντέλο παραγωγής) με ανασχεδιασμένα πτερύγια και μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 10 χλστ. Το μοτέρ του ήταν φυσικά το 2.0 λτ. 4G63, τετρακύλινδρο εν σειρά το οποίο απέδιδε 280 ίππους, ενώ υπήρξαν και ειδικές εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής, που έφταναν τους 330 εργοστασιακούς ίππους.
Δείτε εδώ όλα τα σχετικά θέματα με το Mitsubishi Lancer Evo
Επομένως εύκολα γίνεται κατανοητό πως το Mitsubishi Lancer Evo Tommi Makinen Edition δεν ήταν απλώς… αυτοκόλλητα, αλλά ουσία. Σε άλλες αλλαγές του, πρέπει να αναφέρουμε πως διέθετε ζάντες αλουμινίου Enkei 17 ιντσών, ενώ στο εσωτερικό του είχε να επιδείξει μπάκετ καθίσματα Recaro με το όνομα του παγκόσμιου πρωταθλητή, κόκκινες λεπτομέρειες και κόκκινες ραφές, δερμάτινο τιμόνι Momo και μαύρο πίνακα οργάνων με κόκκινη γραμματοσειρά και ταχύμετρο στα 260 χλμ./ώρα.
Το Mitsubishi Lancer Evo Tommi Makinen Edition ήταν βαμμένο σε Pyrenees Black Pearl, Scotia White, Canal Blue, Satellite Silver και Passsion Red και κυκλοφόρησε σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις. Αυτές ήταν οι RS, RS2 και GSR, με την πρώτη να είναι η… σπαρτιάτικη και να απευθύνεται σε αγωνιστικές ομάδες. Το GSR ήταν αποκλειστικά δεξιοτίμονο και το πιο… πολιτικό από όλα, ενώ το RS2 ήταν μια μίξη των RS και GSR. Το RS ζύγιζε 1.260 κιλά, το RS2 1.280 κιλά και το GSR 1.365 κιλά.
Για την ιστορία να πούμε πως το Mitsubishi EVO VI Tommi Makinen Edition, όπως είναι η κανονική και πλήρης ονομασία του, έμεινε στην παραγωγή από το Ιανουάριο του 1999 έως και τον Αύγουστο του 2001.