Αδιαμφισβήτητα η BMW είναι από τους κατασκευαστές που έχουν ταυτίσει το όνομα τους με μερικούς από τους κορυφαίους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ιστορία των τεσσάρων τροχών και μερικοί από αυτούς βρίσκονται ακόμη στην παραγωγή. Αλλά όχι για πολύ.
Οι αλλαγές που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία, σε συνδυασμό με την έλευση της ηλεκτροκίνησης, προμηνύουν το τέλος κάποιων εντυπωσιακών μηχανικών συνόλων.
Διαβάστε επίσης το άρθρο του Κώστα Στεφανή για την τραγική νίκη της Αθήνας επί του Όσλο
Σύμφωνα με δηλώσεις του Klaus Froehlich, του επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της BMW, στο χρονοντούλαπο της ιστορίας αναμένεται να μπει ο πανίσχυρος εν σειρά εξακύλινδρος B57, των τριών λίτρων και τεσσάρων υπερσυμπιεστών που κινεί κορυφαία μοντέλα των Γερμανών όπως οι 750d, M550d και X5 M50d.
Σε συνέντευξη του στο ευρωπαϊκό Automotive News, ο Froehlich ανέφερε πως οι προδιαγραφές για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αποκτούν όλο και μεγαλύτερη ποικιλία σε όλο τον κόσμο και έρχονται με μεγαλύτερη συχνότητα.
Δείτε επίσης το πρώτο αυτοκίνητο της SONY
“Πρέπει να αναβαθμίζουμε του κινητήρες μας κάθε χρόνο, ειδικά για την Κίνα. Επειδή αυτό έχει μεγάλο κόστος αυτά που προσφέρουν πρέπει να περάσουν από εξορθολογισμό. Για τους diesel η παραγωγή του τρικύλινδρου μοτέρ των 1,5 λίτρων θα λάβει τέλος και ο 6κύλινδρος των 400 ίππων δεν θα αντικατασταθεί…”. Ειδικά για τον τελευταίο ο Froehlich επικαλείται το υψηλός κόστος παραγωγής αλλά και την πολυπλοκότητα του μοτέρ με τα τέσσερα turbo. Ο Froehlich ωστόσο αναφέρει ότι τα 4κύλινδρα και τα 6κύλινδρα μηχανικά σύνολα πετρελαίου θα παραμείνουν κοντά μας για τουλάχιστον 20 χρόνια ακόμη.
BMW-Daimler: Οι αιώνιοι αντίπαλοι με την επιτυχημένη κοινοπραξία
Αναφορικά με τους κινητήρες βενζίνης αυτή η χρονική περίοδος μπορεί να φτάσει και τα 30 χρόνια. Φυσικά όμως όχι για όλους τους κινητήρες των Γερμανών. Για τους V των οχτώ και 12 κυλίνδρων της BMW ο Froehlich αναφέρει ότι το μέλλον τους δεν είναι και τόσο βέβαιο. Το κόστος εξέλιξης αλλά και η μικρή παραγωγή είναι οι λόγοι που μπορεί να οδηγήσουν τον V12 στη σύνταξη. Για τον V8 υπάρχει… εσωτερικός ανταγωνισμός αφού η BMW έχει ήδη έτοιμη 6κύλινδρη plug-in υβριδική μονάδα που παράγει 600 ίππους.