Το αμιγώς ηλεκτρικό Vision-S της Sony, είναι το αυτοκίνητο με το οποίο ο ιαπωνικός κολοσσός κάνει τεχνολογική επίδειξη ισχύος καθώς το μοντέλο συγκεντρώνει την αιχμή της τεχνολογίας του πολυδιάστατου ομίλου σε διαφορετικά επίπεδα. Είναι παράλληλα το όραμα της Sony για την μελλοντική κινητικότητα.
Στα highlights του Vision-S συγκαταλέγονται οι 33 διαφορετικοί αισθητήρες που φέρει για την αναγνώριση, προσώπων ανθρώπων και αντικειμένων που προσφέρουν κάλυψη 360 μοιρών. Δείτε τις τρεις αναλυτικές εικόνες στην gallery στο τέλος του άρθρου και θα καταλάβετε. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνεται και ένα νέας γενιάς Lidar, τεχνολογίας Solid State (χωρίς κινούμενα μέρη). Το εν λόγω radar προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των “συμβατικών” συστημάτων ως προς την ακρίβεια αλλά και την ταχύτητα σάρωσης μιας περιοχής, για την 3D απεικόνιση της, και ακόλουθα για αναγνώριση αντικειμένων και κινδύνων.
Το “παρών” στο Vision-S δίνουν και αισθητήρες CMOS, παρόμοιοι με αυτούς που χρησιμοποιούνται σε φωτογραφικές μηχανές, αλλά και ενσωματωμένο radar στο εξωτερικό του αυτοκινήτου που εντοπίζει και αναγνωρίζει πρόσωπα και ανθρώπους. Εντός αυτό το έργο το αναλαμβάνουν αισθητήρες Time of FLight (ΤοF) που μπορούν να εντοπίζουν ανθρώπους με ακρίβεια ως προς την απόσταση τους από διάφορα σημεία της καμπίνας.
Το Vision-S φέρει επίσης λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που έχουν εξελίξει οι Ιάπωνες, είναι πάντα συνδεδεμένο με το διαδίκτυο και μπορεί να αναβαθμίζει διαρκώς τις λειτουργίες του. Αναφορικά με τις οθόνες πληροφοριών στο εσωτερικό αλλά και το σύστημα ήχου του Vision-S, η εμπειρία και η τεχνογνωσία της Sony στο συγκεκριμένο κομμάτι μάλλον μιλάει από μόνη της. Η εταιρία παρουσιάζει την τεχνολογία 360 Reality Audio που αξιοποιεί τα ενσωματωμένα στα καθίσματα ηχεία για ακόμη πιο πλούσια τρισδιάστατη ακουστική. Στο ταμπλό βλέπουμε μια πανοραμική οθόνη από άκρη σε άκρη. Μία ακόμη μεγάλη οθόνη βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, ενώ οθόνες αφής έχουν προβλεφθεί και για τους δύο επιβαίνοντες πίσω. Πώς θα έπαιζαν άλλωστε διαφορετικά… Gran Tourismo για να περάσει ο χρόνος τους;
Ένα ακόμη από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η… φροντίδα που παρέχει η τεχνητή νοημοσύνη στους επιβαίνοντες του Sony Vision-S. Σας πήρε, για παράδειγμα, ο ύπνος στο πίσω κάθισμα; Το αυτοκίνητο σας εντοπίζει μέσω των καμερών και των αισθητήρων που φέρει και αφού αναγνωρίσει πως κοιμάστε προσαρμόζει ανάλογα την θερμοκρασία του καθίσματος. Γενικά η AI προσαρμόζεται διαρκώς στις συνήθειες και τη συμπεριφορά οδηγού και επιβαινόντων ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού είναι επιπέδου 2+ και με την αναβάθμιση του λογισμικού τους μπορούν να φτάσουν τουλάχιστον έως και επίπεδο 4 αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Το Vision-S, αν και πρωτότυπο, βρίσκεται σαφώς σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο εξέλιξης με την Sony να ανακοινώνει αρκετές λεπτομέρειες σχετικά με τις προδιαγραφές του. Άλλωστε πίσω από το project “κρύβεται” και η καναδική Magna. Θυγατρική της αποτελεί η Magna Steyr με έδρα το Graz της Αυστρίας που συναρμολογεί την BMW Z4 και την Toyota Supra. Είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων για λογαριασμό τρίτων στο κόσμο και ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές ηλεκτρονικών συστημάτων και εξαρτημάτων για αυτοκίνητα. Συνεργάζεται με κατασκευαστές όπως είναι οι General Motors, Ford FCA, BMW, Mercedes, Volkswagen και Tesla. Μεταξύ των επίσημων συνεργατών της Sony στο πρώτο της αυτοκίνητο είναι και οι Bosch, Continental, NVIDIA, and Qualcomm.
Το πρωτότυπο sedan της ιαπωνικής εταιρίας έχει μήκος 4.895 χλστ. με το πλάτος και το ύχος του να ανέρχονται στα 1.900 και 1.450 χλστ. αντίστοιχα. Με μεταξόνιο 3.000 χλστ. το Vision-S φέρει ανεξάρτητη αερανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός πίσω και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν για κάθε άξονα. Η συνολική απόδοση ανέρχεται στους 543 ίππους και για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 4,8 δευτερόλεπτα, ενώ το βάρος ανέρχεται στα 2.350 κιλά.
Η πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται το Vision-S είναι ιδιαίτερα ευέλικτη αναφορικά με την αξιοποίηση της αφού οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση και για coupe, SUV αλλά και MPV αμαξώματα. Για να γίνει βέβαια αυτό εφικτό θα πρέπει να δούμε και τις μπαταρίες που προτείνει η Sony με το πολύ χαμηλό ύψος, για τις οποίες δεν μας λέει περισσότερα, ούτε για την χωρητικότητα τους αλλά ούτε και για την αυτονομία του μοντέλου της.
Το μόνο που μένει τώρα να δούμε είναι αν τελικά η Sony προχωρήσει και στην παραγωγή του πρωτότυπου Vision-S ή αν θα το χρησιμοποιήσει μόνο για να επιδεικνύει και να προμοτάρει τις τεχνολογίες της αναφορικά με τα συστήματα ασφάλειας και πολυμέσων που εξελίσσει για αυτοκίνητα. Θα έχει επίσης ενδιαφέρον να δούμε αν το Vision-S θα υπάρχει σαν επιλογή και στο Gran Tourismo!