Η Kia έχει δώσει εδώ και χρόνια ιδιαίτερη έμφαση στην ευρωπαϊκή αγορά και στις απαιτήσεις της και αυτό έχει αποδώσει καρπούς. Πλέον ακολουθεί τις τάσεις της συγκεκριμένης αγοράς και με το παραπάνω, παρουσιάζοντας το νέο της crossover μοντέλο, (CUV – Crossover Utility Vehicle), όπως η ίδια το αποκαλεί για να αναδείξει περαιτέρω τον χαρακτήρα του. Ο λόγος για το XCeed, με το οποίο οι Κορεάτες της Kia έχουν ως στόχο να προσφέρουν ακόμη μια πρόταση με δυναμικό χαρακτήρα σε αυτή την άκρως απαιτητική, από πλευράς κοινού και πωλήσεων, κατηγορία. Εμείς το πήραμε στην έκδοση με το μοτέρ βενζίνης 1.4 T-GDi το οποίο αποδίδει 140 ίππους και σας μεταφέρουμε πιο κάτω τις εντυπώσεις μας.
Σχεδίαση… ευρωπαϊκών προδιαγραφών
Το νέο Kia XCeed έχει σαφώς ευρωπαϊκό προσανατολισμό σχεδιαστικά. Εξάλλου έχει δημιουργηθεί στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδιασμού της Kia στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας, με την καθοδήγηση του αντιπροέδρου σχεδιασμού της Kia Motors Europe, Gregory Guillaume. Αν και το μεταξόνιό του είναι ίδιο με άλλων μοντέλων της σειράς Ceed (2,65 μέτρα), οι εμφανισιακές διαφορές είναι μεγάλες. Για την ακρίβεια, το μοναδικό κοινό του αμαξώματος του XCeed και του Ceed, είναι οι εμπρός πόρτες. Επιπλέον, οι πρόβολοι του XCeed είναι μεγαλύτεροι κατά 25 χιλιοστά εμπρός (905 χλστ.) και κατά 60 mm πίσω (840 χλστ.), σε σύγκριση με το Ceed. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει χάρη στη μάσκα και τα φώτα με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό, ενώ πίσω η κλίση της οροφής και το έντονο ανάγλυφο δημιουργούν ένα δυναμικό αποτέλεσμα. Η απόστασή του από το έδαφος είναι 174 – 184 χιλιοστά αναλόγως ζαντών. Τέλος, όσων αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις του, το μήκος του XCeed είναι στα 4.395 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.826 χλστ. και 1.483 χλστ. αντίστοιχα.
Φαντασμαγορικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά υλικά στο άνω μέρος και έως τη μέση της καμπίνας, ενώ το φινίρισμα του ταμπλό με χρώμιο δίνει τον απαραίτητο τόνο πολυτέλειας. Η συναρμογή είναι πολύ καλή, ενώ το ίδιο ισχύει και για το φινίρισμα των υλικών. Η οθόνη αφής του συστήματος infotainment 8,0 ιντσών (έκδοση Platinum 10,25 ιντσών) είναι στο άνω μέρος του ταμπλό και τραβά το βλέμμα. Η ευκρίνειά της είναι εξαιρετική ενώ το ίδιο ισχύει και για την απόκρισή της στο κάθε άγγιγμα. Μάλιστα το Kia XCeed είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάζεται και με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αυτός είναι 12,3 ιντσών και η σχεδίασή του είναι τέτοια ώστε να εξασφαλίζει τη μέγιστη ευκρίνεια χάρη και στην ανάλυση 1920×720 pixel. Φυσικά στην έκδοση της δοκιμής μας δεν μπορούμε παρά να μην αναφερθούμε στον κρυφό φωτισμό της καμπίνας και στους προτζέκτορες που προβάλλουν στην άσφαλτο το σήμα της Kia. Οι χώροι για έως και πέντε επιβάτες μετρίου αναστήματος είναι ικανοποιητικοί, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν και αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του Kia XCeed είναι 426 λίτρα (31 περισσότερα από του Ceed) και αν πέσουν τα καθίσματα, μπορεί να φτάσει στα 1.378 λίτρα. Τα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι πολλά και προηγμένα. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζει το σύστημα υποβοήθησης LFA Assist (LFA), που εντάσσεται στην αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης “Επιπέδου 2” της Kia. Το σύστημα αναγνωρίζει οχήματα και σήματα οδικής κυκλοφορίας και φροντίζει μόνο του ώστε να διατηρήσει το αυτοκίνητο στη λωρίδα του, σε σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο.
O Έλληνας της Kia Ευρώπης μας αποκαλύπτει τα μυστικά του! (+video)
Άρτιο οδηγικά και με καλές επιδόσεις
Οι Κορεάτες δούλεψαν πολύ το θέμα της ανάρτησης προκειμένου να επιτύχουν μία δυναμική οδική συμπεριφορά και το κατάφεραν. Η ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση από γόνατα McPherson με τα stops στα έμβολα των αμορτισέρ που έχουν ειδικό σχεδιασμό αλλά και οι νέες ρυθμίσεις στους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχουν επιφέρει μία ισορροπία στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Η ουδετερότητα ακόμη και στο όριο το χαρακτηρίζει με το αίσθημα ασφάλειας να είναι στο ζενίθ. Μέσω του συστήματος Drive Mode Select, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στη “Normal” και “Sport” παραμετροποίησης. Στην πρώτη περίπτωση δίνεται έμφαση στη μείωση κατανάλωσης και στη δεύτερη, το τιμόνι βαραίνει και η απόκριση του πεντάλ γίνεται πιο άμεση. Η ηχομόνωση είναι σε καλό επίπεδο, ενώ η περιμετρική ορατότητα δεν βάζει εμπόδια (υπάρχει και κάμερα οπισθοπορείας). Η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος και θα βολέψει τους περισσότερους σωματότυπους, ενώ το κάθισμα έχει καλή πλευρική στήριξη. Σε καθημερινό ρυθμό και σε μετακινήσεις ρουτίνας, το Kia XCeed αποδείχθηκε άνετο και ευκολοδήγητο και σίγουρα μου άφησε μία ευχάριστη αίσθηση. Η τελευταία σε μεγάλο βαθμό πηγάζει και από το μοτέρ του XCeed. O 1.400άρης αφανής ήρωας, αποδίδει 140 ίππους χάρη στην βοήθεια του τούρμπο και του άμεσου ψεκασμού. Η μέγιστη ιπποδύναμη έρχεται στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 242 Nm αποδίδεται από τις 1.500 έως και τις 3.200 σ.α.λ. Τιμές που εξασφαλίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του, η μέση κατανάλωσή του σύμφωνα με τον νέο κύκλο μετρήσεων WLTP είναι στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι στα 151 γρ./χλμ.
Το Kia XCeed με το μοτέρ 1.4 λτ. των 140 ίππων ξεκινά στην χώρα μας από τα 25.690 ευρώ) 25.190 ευρώ με έκπτωση) στην εξοπλιστική έκδοση Premium. Η πλουσιότερη Platinum κοστίζει 26.490 ευρώ (25.990 με την έκπτωση). Τέλος, θα πρέπει να τονίσουμε πως ο εξοπλισμός και στις δύο περιπτώσεις είναι πλούσιος σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, ενώ το Kia XCeed συνοδεύεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση καθώς και από 7ετή δωρεάν ανανέωση χαρτών (σύστημα πλοήγησης διατίθεται στην έκδοση Platinum).
Πιο κάτω μπορείτε να δείτε το video που ετοίμασε ο Κώστας Στεφανής για το τηλεοπτικό TractioN, με πρωταγωνιστή το Kia XCeed!