Πολλοί ίσως έχετε αναρωτηθεί πόσο έχουν βελτιωθεί τα αυτοκίνητα, όσον αφορά στον θόρυβο που φτάνει στην καμπίνα τους. Σίγουρα η βελτίωση είναι μεγάλη, αλλά για τι βελτίωση μιλάμε;
Δείτε επίσης: Θλίψη προκαλεί η εγκαταλελειμμένη Ferrari F40 του γιου του Saddam Hussein
Την απάντηση έρχεται να μας την δώσει η Ford μέσα από το video που ετοίμασε και στο οποίο με την βοήθεια ενός ντεσιμπελόμετρου μετρά τον θόρυβο που φτάνει στα αυτιά των επιβατών στο εσωτερικό διάφορων μοντέλων του χθες και το νέου Ford Kuga στην υβριδική του έκδοση.
Διαβάστε ακόμη: Σενάρια επιστροφής του ελληνικού αυτοκινήτου Pony!
Κάποτε οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου έπρεπε να φωνάζουν για να ακούγονται στις υψηλές ταχύτητες. Σήμερα αυτό δεν είναι απαραίτητο καθώς η καμπίνα των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι καλύτερα ηχομονωμένη, ενώ έχει μειωθεί ο θόρυβος κύλισης από τα ελαστικά, ο θόρυβος τροχασμού και φυσικά ο θόρυβος του μοτέρ.
Ας δούμε όμως τα νούμερα, για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα. Σύμφωνα λοιπόν με τις μετρήσεις της Ford στην καμπίνα ενός Anglia του 1966 στα 50 χλμ./ώρα ο θόρυβος είναι στα 89,4 dB. Σε ένα Cortina του 1970 η στάθμη θορύβου φτάνει στα 80,9 dB. Στο Granada του 1977 στα 82,5 dB και στο Cortina του 1982 στα 78,5 dB. Στο Mondeo του 2000 πέφτουμε για πρώτη φορά κάτω από τα 80 dB, πάντοτε με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, με την στάθμη θορύβου να είναι στα 75,7 dB. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο σημερινό, Ford Kuga, το οποίο στην υβριδική έκδοσή του στην καμπίνα του έχει θόρυβο μόλις 69,2 dB.
Η δοκιμή που πραγματοποίησε η Ford έδειξε ότι οι επιβάτες του νέου Ford Kuga Plug-In Hybrid βιώνουν επίπεδα εσωτερικού θορύβου που αντιστοιχούν στο 25% εκείνων που βίωναν οι “παππούδες” μας στο εσωτερικό ενός Ford Anglia του 1966.
Οι περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται ότι ένας ήχος είναι διπλάσιος από κάποιον άλλο όταν είναι περίπου 10 decibel υψηλότερος. Στο video που θα δείτε πιο κάτω, έχει καταγραφεί ο μέγιστος θόρυβος στο εσωτερικό των αυτοκινήτων στα 50 χλμ./ώρα με 3η σχέση στο κιβώτιο (για μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων).