Υπό διαφορετικές συνθήκες, αυτές τις ημέρες θα βρισκόμασταν στην εκκίνηση του Ράλι Αργεντινής 2020. Η Skoda Motorsport, μπορεί να μην βρίσκεται με το πλήρωμά της στις ειδικές διαδρομές λόγω της ματαίωσης του αγώνα, ωστόσο αποφάσισε να μας αποκαλύψει μερικά μυστικά των αγώνων.
Σε αυτό το κείμενο μας αναλύει τι συμβαίνει όταν το πλήρωμα διαπιστώσει όταν έχει χαθεί αέρας από κάποιο λάστιχο του αγωνιστικού. Στους αγώνες του WRC τίποτα δεν είναι τυχαίο. Όλα γίνονται με συγκεκριμένο προγραμματισμό διότι ακόμα και ένα δευτερόλεπτο είναι σημαντικό. Ας δούμε λοιπόν τα στάδια ενός κλαταρίσματος, όπως μας τα παρουσιάζει η Skoda Motorsport.
Διαβάστε επίσης: Ο Έλληνας που διαπρέπει στο virtual WRC!
Η πρώτη διαδικασία είναι η αξιολόγηση της κατάστασης, με το πλήρωμα να ελέγχει τη ζημιά και να εξετάζει αν είναι απαραίτητο να αλλαχθεί το ελαστικό. Πολλές φορές, αρκεί να μειώσουν ταχύτητα και να ολοκληρώσουν την ειδική διαδρομή χωρίς αντικατάσταση. Για τη λήψη αυτής της απόφασης, οι μηχανικοί αξιολογούν πόσα χιλιόμετρα απομένουν. Έχει υπολογιστεί ότι αν είναι λιγότερα από 7-8 δε συμφέρει να προχωρήσουν σε επισκευή.
Άλλος ένας παράγοντας είναι το είδος του οδοστρώματος. Στην άσφαλτο το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί. Αντίθετα, σε χωμάτινες ειδικές διαδρομές η επίδραση του ελαστικού επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ταχύτητα. Στη δεύτερη περίπτωση, η αλλαγή κρίνεται απαραίτητη ακόμα κι αν απομένουν μόλις πέντε χιλιόμετρα.
Περνάμε στη φάση της αντικατάστασης του ελαστικού. Πρόκειται για μία «χορογραφία», όπου οδηγός και συνοδηγός συνεργάζονται για να ολοκληρωθεί η διαδικασία ταχύτητα. Περίπου ένα, το πολύ ενάμιση λεπτό αρκεί ώστε να γίνει η αντικατάσταση σε ασφαλές σημείο της πίστα. Κάπου εδώ αξίζει να τονίσουμε ότι το πλήρωμα απαγορεύεται να ξεκινήσει χωρίς να δεθούν οι ζώνες και να συνδεθεί το βύσμα επικοινωνίας στο κράνος. Τα πληρώματα της Skoda Motorsport κάνουν δοκιμές για την αλλαγή των ελαστικών πριν από κάθε ράλι.
Διαβάστε επίσης: Η Lancia Delta HF Integrale “Deltona” του Kankkunen στο TractioN (+Official Video)
Τρίτο και τελευταίο στάδιο είναι η επιλογή του εξοπλισμού. Οι κανονισμοί αναφέρουν ότι το κάθε αυτοκίνητο πρέπει να έχει τουλάχιστον έναν εφεδρικό τροχό. Ωστόσο, σε χωμάτινες διαδρομές τα πληρώματα επιλέγουν συχνά και δεύτερο. Η τελική απόφαση είναι κρίσιμη, μιας και τα ελάχιστα κιλά έχουν τη σημασία τους. Ενδεικτικά, ο εφεδρικός τροχός για άσφαλτο ζυγίζει περίπου 19 κιλά και για το χώμα 23.
«Υπολογίσαμε ότι σε ένα σκέλος μήκους 70 χιλιομέτρων, αυτό το επιπλέον βάρος μπορεί να σημαίνει χάσιμο έως και επτά δευτερολέπτων», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Miroslav Slambora, συντονιστής του τμήματος service της Skoda Motorsport.
Για το τέλος αφήσαμε ένα video που δείχνει τη συντονισμένη προσπάθεια αλλαγής ελαστικού. Μην ξεχνάτε, έστω και ένα δευτερόλεπτα κάνει τη διαφορά στο WRC…