Η BMW R 18 είναι το νέο μεγάλο στοίχημα των Βαυαρών στην κατηγορία των cruisers και ποιος καλύτερος τρόπος για να διαφημιστεί στην άλλη όχθη του Ατλαντικού από τη δημιουργία μιας custom έκδοσης με σαφείς dragster επιρροές.
H μοτοσυκλέτα με τον μεγαλύτερο σε χωρητικότητα δικύλινδρο boxer κινητήρα στην ιστορία της BMW Motorrad δέχθηκε τις περιποιήσεις της αμερικάνικης Ronald Sands Design (RSD), με τον ιδιοκτήτη της εταιρίας, Ronald Sands, να δηλώνει πως το πρώτο πράγμα που ήρθε στο μυαλό του ως έμπνευση, βλέποντας το εκτεθειμένο σε κοινή θέα μοτέρ, ήταν τα muscle cars. Με τον πατέρα του Sands να είναι πρώην οδηγός αγώνων dragster, η τροποποίηση του R 18 προς αυτή την κατεύθυνση αποτέλεσε μονόδρομο.
Η R 18 της RSD δέχτηκε εκτεταμένες αλλαγές στο αισθητικό αλλά και το μηχανολογικό κομμάτι. Το εργοστασιακό σύστημα εξαγωγής αφαιρέθηκε και τη θέση του πήραν δύο ξεχωριστές και χειροποίητες ελεύθερες εξατμίσεις “χωνιά” που φέρουν την υπογραφή της αμερικάνικης εταιρίας. Εκτεταμένες είναι και οι αλλαγές στην εισαγωγή που έγιναν για να λειτουργεί σωστά και το highlight σε αυτόν τον τομέα, η προσθήκη μπουκάλας νίτρου.
Αλλαγές βλέπουμε και στο πλαίσιο με την πίσω ανάρτηση να έχει αφαιρεθεί εντελώς, ενώ μπροστά αν και δεν άλλαξαν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του λαιμού, το στάνταρ πιρούνι έδωσε τη θέση του σε ένα ανεστραμμένο που προέρχεται από το R nineT. Στα καλάμια του πιρουνιού βλέπουμε κλιπόν έναντι του τιμονιού αλλά και τοποθέτηση σταμπιλιζατέρ. Επίσης όλο το εμπρός σύστημα πέδησης (δίσκοι και δαγκάνες) προέρχεται από την superbike της BMW, S 1000 RR.
Εργονομικά η μοτοσυκλέτα έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της ευθείας των 400 μέτρων, με custom σέλα της Saddlemen που τοποθετεί τον αναβάτη στη σωστή θέση, ενώ πολύ πιο πίσω έχουν μεταφερθεί και τα μαρσπιέ. Τα μαρσπιέ προέρχονται από τα αξεσουάρ που έχει σχεδιάσει η RSD για την R 18, από εκεί όπου προέρχονται και οι μανέτες και οι τρόμπες των φρένων αλλά και του συμπλέκτη.
Η RSD άλλαξε το σχήμα των εργοστασιακών φτερών κάνοντας τα πιο μικρά, μεταφέροντας όμως το ρεζερβουάρ αυτούσιο από την εργοστασιακή μοτοσυκλέτα, ενώ custom είναι και η μπλε μπογιά που καλύπτει τόσο αυτό όσο και τα φτερά.
Δεν νομίζω να δούμε το μοναδικό R 18 Dragster να μπαίνει επίσημα στην παραγωγή αλλά αν αφαιρέσει κανείς από την εξίσωση το νίτρο και το κοινό αρχίσει να… πιέζει κατάφορα του Βαυαρούς, ποτέ μην λες ποτέ.
Δείτε το custom BMW R 18 της Ronald Sands Design σε δράση όπου θα ακούσετε και τον μεγάλο δικύλινδρο boxer στο ακόλουθο video.