Το Honda Civic διανύει ήδη την 10η γενιά του και η ιαπωνική φίρμα αποφάσισε να προχωρήσει σε μία ήπια ανανέωση στο αισθητικό επίπεδο, η οποία εννοείται πως παραμένει πιστό στον «sportive» χαρακτήρα του.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Honda CR-V 2.0 4WD Hybrid
Στα χέρια μας βρέθηκε η πιο «πλούσια» έκδοση Elegance του μικρού τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 VTEC Turbo. Μάλιστα, στο παρελθόν είχαμε ξανά δοκιμάσει το ισχυρό Honda Civic με τον 1.5 VTEC Turbo κινητήρα. Συνεπώς, αυτή τη φορά θα εστιάσουμε στις μικρές αισθητικές διαφοροποιήσεις και κυρίως στο πως κινείται το ιαπωνικό hatchback με τον τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα. Πάμε να δούμε τι εντυπώσεις μας άφησε.
Παραμένει sportive, παραμένει Civic
Το ανανεωμένο Honda Civic διατηρεί σχεδιαστικά τον γνώριμο χαρακτήρα του προσθέτοντας παράλληλα μερικές πινελιές. Αρκετοί θα δυσκολευτούν να εντοπίσουν τις αλλαγές στο αμάξωμα. Η σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα παραμένει ως έχει. Ωστόσο, έχει προστεθεί από ένα «φιλέτο» σε κάθε πλευρά, το οποίο είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος. Κατά τα άλλα, στη μάσκα επικρατεί το μαύρο χρώμα και οι έντονες γωνίες, ενώ σε συνδυασμό με τα λεπτά φωτιστικά σώματα τύπου Led δημιουργείται ένα άκρως επιβλητικό αποτέλεσμα. Στο πλαϊνό τμήμα της συγκεκριμένης έκδοσης υπάρχουν φιμέ κρύσταλλα και, σε συνδυασμό με τις σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, δημιουργείται μία όμορφη αντίθεση. Το πίσω μέρος μέρος παραπέμπει περισσότερο σε ένα liftback αμάξωμα, παρά στη συνηθισμένη σχεδίαση των hatchback της αγοράς. Υπάρχουν δύο διακριτικές αεροτομές, ενώ όπως συνέβη και στον εμπρός προφυλακτήρα, έχουν τοποθετηθεί άλλα δύο παρόμοια «φιλέτα» και στον πίσω προφυλακτήρα. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής, με τον 1.0 VTEC Turbo, η διπλή απόληξη της εξάτμισης δεν είναι εμφανής, όπως συμβαίνει στην μεγαλύτερη έκδοση.
Άπλετοι χώροι για μικροαντικείμενα και όχι μόνο
Το εσωτερικό του Honda Civic είναι ικανό να καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες μίας οικογένειας. Οι χώροι κρίνονται ικανοποιητικοί για την κατηγορία και ο χώρος αποσκευών είναι στα 478 λίτρα. Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα (60/40) και, με αναδιπλωμένη την πλάτη τους, δημιουργείται χώρος 1.267 λίτρων. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι αρκετές. Βέβαια, ο πιο εντυπωσιακός χώρος αποθήκευσης είναι αυτός στην κεντρική κονσόλα, με συρόμενες θήκες και ικανοποιητικό όγκο για κάθε λογής αντικείμενα.
Πέρα, όμως, από τους χώρους, το εσωτερικό του Honda Civic είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες. Η οθόνη αφής είναι μεγέθους 7 ιντσών και, μπορεί σε πρώτη φάση να φαίνεται πολύπλοκη, αλλά η εξοικείωση έρχεται γρήγορα. Μάλιστα, στην ανανεωμένη έκδοση προστέθηκαν κάποια φυσικά κουμπιά, όπως αυτό της ρύθμισης έντασης ήχου. Στην έκδοση της δοκιμής υπάρχει ενσωματωμένο GPS, κάμερα οπισθοπορείας, περιμετρικοί αισθητήρες παρκαρίσματος, ψηφιακό ραδιόφωνο, bluetooth, σύστημα συνδεσιμότητας Apple CarPlay – Android Auto και πολλά ακόμη συστήματα τεχνολογίας που διευκολύνουν την καθημερινότητα. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων. Είναι ευανάγνωστος και προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Η ρύθμιση του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού γίνεται τόσο με φυσικά κουμπιά, όσο και μέσω της οθόνης. Επιπλέον, στην έκδοση δοκιμής «Elegance», τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα, οι καθρέφτες ηλεκτρικά ανακλινόμενοι και το cruise control είναι ενεργό προσαρμόζοντας την ταχύτητα σε αυτή του προπορευόμενου οχήματος. Θετική εντύπωση αφήνει και η ποιότητα των υλικών στο σύνολο τους. Στα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνονται, εκτός των άλλων, ειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης και υποβοήθηση πέδησης (brake assist).
1.0 VTEC Turbo: Οικονομικός και ικανός για σβέλτες μετακινήσεις
Κάτω από το καπό του Honda Civic της δοκιμής, όπως ήδη αναφέραμε, βρίσκεται ένας τρικύλινδρος κινητήρα. Η χωρητικότητά του αγγίζει τα μόλις 988 κ.εκ., ενώ συνοδεύεται από σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης και μεταβλητό χρονισμό των τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο. Η ισχύς αγγίζει τους 126 ίππους και η ροπή φτάνει τα 200 Nm από τις 2.250 σ.α.λ. Έτσι, το 0-100 χλμ./ώρα για το αμάξωμα των περίπου 1.300 κιλών, σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, είναι υπόθεση 10,9 δευτερολέπτων. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Η κίνηση περνά ασφαλώς στον εμπρός άξονα μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων. Επίσης, υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου σασμάν συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).
Στην πράξη
Το Honda Civic είναι ένα αυτοκίνητο που θα εντυπωσιάσει όσους αναζητούν έναν πιο «sportive» χαρακτήρα. Θα καλύψει και το κοινό που δεν θεωρεί ότι το αυτοκίνητο είναι ένα απλό μέσο που μας μεταφέρει από το σημείο Α στο σημείο Β. Αρχή όλων είναι η υποδειγματική θέση οδήγησης. Το κάθισμα με το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων τοποθετείται αρκετά χαμηλά δίνοντας την εμπειρία ενός πραγματικού σπορ αυτοκινήτου, ενώ στην έκδοση Elegance φέρει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη. Είναι γεγονός, βέβαια, ότι θα προτιμούσαμε πιο “ενισχυμένη” την πλευρική στήριξη. Το τιμόνι αφήνει κορυφαία αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ η θέση του ρυθμίζεται πλήρως. Παρόμοια εντύπωση αφήνει και ο επιλογέας ταχυτήτων, με μικρές διαδρομές κατά την αλλαγή σχέσης και θετικό κούμπωμα στις γρήγορες αλλαγές. Τα φρένα παραμένουν ακούραστα σε απαιτητική χρήση, ωστόσο υπάρχει μία αισθητή “νεκρή” διαδρομή στο αρχικό πάτημα του πεντάλ. Η ιδανικά ρυθμισμένη ανάρτηση εξαλείφει τις κλίσεις του αμαξώματος χωρίς να κουράζει στις αστικές μετακινήσεις, ενώ δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητη η υλοποίηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Ο ελαφρώς θορυβώδης κινητήρας θα «σταθεί» στο ύψος του σε σβέλτους ρυθμούς οδήγησης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αρκεί για τους πιο… «σκληροπυρηνικούς». Άλλωστε γι’ αυτό το κοινό υπάρχει και ο μεγαλύτερος με τους 182 ίππους. Το κέντρο της πόλης δεν είναι και το ιδανικό περιβάλλον για το Honda Civic, μην ξεχνάμε άλλωστε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με μήκος που ξεπερνά οριακά τα 4,5 μέτρα σε μήκος και τα 2 μέτρα σε πλάτος (μαζί με τους καθρέπτες). Την κατάσταση έρχεται να επιδεινώσει και η ορατότητα προς τα πίσω, η οποία δεν είναι επαρκής λόγω της σχεδίασης του πίσω μέρους. Σε επίπεδο οικονομίας οι εντυπώσεις που άφησε ήταν λίγο πολύ αναμενόμενες. Μπορεί η Honda να δηλώνει 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ. (πρότυπα WLTP), αλλά είναι γεγονός πως κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση δεν έπεσε κάτω από τα 7,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Η τιμή του Honda Civic 1.0 VTEC Turbo με τους 126 ίππους ξεκινά από τα 20.650 ευρώ στην βασική έκδοση «Comfort». Το αυτοκίνητο της δοκιμής ανήκει στην έκδοση «Elegance» και η τιμή του ξεκινά από τα 22.500 ευρώ.