Δοκιμή Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Sport 182 PS

Με σπορ συμπεριφορά, επιθετική σχεδίαση και έναν δυνατό και ευχάριστο turbo κινητήρα 1.5 λίτρων το νέο Civic απευθύνεται στους “ανήσυχους” οικογενειάρχες που θέλουν να τα συνδυάζουν όλα.

Βρείτε μας στο
Δοκιμή Honda Civic 1.5 VTEC Sport 182 PS

Το νέο Civic, στη 10η γενιά του, είναι ένα μοντέλο που ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό λόγω της επιθετικής του σχεδίασης, ενώ τα κοινά του σημεία σε σχέση με το προηγούμενο περιορίζονται αποκλειστικά στο όνομα! Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση με τον δυνατό turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων στην έκδοση Sport και σας αναφέρουμε!

Είναι σπορ και το δείχνει
Για εκείνους που ψάχνουν ένα επιθετικό σε σχεδίαση hatchback και δεν θέλουν να προβούν σε αλλαγές στην εμφάνιση του κατόπιν αγοράς, το νέο Civic ίσως και να είναι η ιδανική πρόταση. H Honda, χωρίς περιστολές, έδωσε στη 10η γενιά του μοντέλου της ένα δυναμικό σχήμα με λεπτομέρειες που συνήθως συναντάμε σε μοντέλα που έχουν δεχτεί την περιποίηση από κάποιο βελτιωτή ή σε κορυφαίες “καυτές” εκδόσεις. Η μαύρη μάσκα έρχεται σε όμορφη αντίθεση στο μοντέλο της δοκιμής με την προσεγμένη μεταλλική περλέ βαφή και τονίζει ακόμη περισσότερο την εξωστρεφή σχεδίαση του αμαξώματος με τους τονισμένους θόλους των τροχών και τις έντονες ακμές που παρατηρούνται στα εμπρός φτερά και το καπό του. Το πίσω μέρος είναι μάλλον εκείνο που συγκεντρώνει ακόμη περισσότερα περισσότερα βλέμματα λόγω της σχεδίασης του προφυλακτήρα με τις κεντρικά τοποθετημένες και μεγάλες στρογγυλές διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Εδώ βλέπουμε και δύο αεροτομές με την πάνω να αποτελεί ουσιαστικά σχεδιαστική προέκταση του αμαξώματος με τις “γραμμές” της να ξεκινούν ήδη από το ανάγλυφο τελείωμα της κεκλιμένης οροφής, σε στιλ coupe.

Δοκιμή Honda Civic 1.5 VTEC Sport 182 PS

Σωστή διαρρύθμιση και πολύ καλοί χώροι
Το στιβαρό εσωτερικό του Civic δεν μοιράζεται τον ίδιο ενθουσιασμό με την επιθετική εξωτερική σχεδίαση χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι δείχνει παράταιρο. Οι γραμμές του είναι καθαρές και σύγχρονες και τα επίπεδα χρηστικότητας βρίσκονται ψηλά, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του είναι ποιοτικά και ανθεκτικά με την συναρμογή τους να μην επιδέχεται κριτικής. Ο αριθμός των φυσικών κουμπιών στην κεντρική κονσόλα έχει κρατηθεί χαμηλά, σύμφωνα και με τις τάσεις τις εποχής, συμβάλλοντας στην σωστή εργονομία και άνεση του οδηγού. Ο τελευταίος κάθεται σε ένα χαμηλά τοποθετημένο και άνετο σπορ κάθισμα που προσφέρει καλή πλευρική στήριξη αλλά και ηλεκτρική ρύθμιση για την υποστήριξη της μέσης του. Τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα και φέρουν “δυνατές” αντιστάσεις που ήταν ότι έπρεπε για τις κρύες ημέρες που είχαμε το Civic στα χέρια μας και περιόριζαν σημαντικά τη χρήση του καλοριφέρ.

Το τριάκτινο τιμόνι προσαρμόζεται χωρίς κόπο στα μέτρα του οδηγού και φέρει παράλληλα σωστά οργανωμένα κουμπιά που δίνουν εύκολη πρόσβαση στον έγχρωμο TFT πίνακα πληροφοριών, στο ενεργό cruise control αλλά και στο εύχρηστο σύστημα πολυμέσων της Honda. Για το τελευταίο υπάρχει και φυσικό κουμπί ακριβώς κάτω από την εύχρηστη και με καλή απόκριση 7ιντση οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων της Honda, για να έχετε άμεση και γρήγορη πρόσβαση στις ρυθμίζεις του διζωνικού κλιματισμού που ελέγχονται από αυτή. Τέλος ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί και η διαρρύθμιση της δύο επιπέδων κεντρικής κονσόλας με τις συρόμενες και αποσπώμενες ποτηροθήκες και τον μεγάλο ωφέλιμο αποθηκευτικό χώρο, αλλά και τις πολλές θύρες και θέσεις για να τοποθετήσετε το κινητό και άλλα μικροαντικείμενα.

Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων το hatchback της Honda εκμεταλλεύεται σωστά τις αξιόλογες διαστάσεις του -4.518 χλστ. μήκος, 1.799 χλστ πλάτος χωρίς τους καθρέπτες και 1.434 χλστ. ύψος. Με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.697 χλστ., τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν με άνεση στην ευρύχωρη καμπίνα με διαθέσιμο χώρο και για πέμπτο άτομο στο πίσω κάθισμα. Παράλληλα, ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 420 λίτρα (μέχρι το παράθυρο και 492 μέχρι την οροφή) και επαρκεί για τις ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας. Με την αναδίπλωση δε των διαιρούμενων (60:40) πίσω καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος εκτοξεύεται στα 1.209 λίτρα -επίσης μέχρι την οροφή.

Δυναμικές επιδόσεις και γραμμική απόδοση
Το ισχυρότερο εκ των δύο διαθέσιμων Civic φέρει τον υπερτροφοδοτούμενο VTEC κινητήρα της Honda των 1,5 λίτρων. Το Euro 6 τετρακύλινδρο μοτέρ των Ιαπώνων αποδίδει 182 ίππους και 240 Nm. Με την ισχύ να κορυφώνεται στις 5.500 σ.α.λ. Η μέγιστη τιμή της ροπής κάνει την εμφάνιση της στις μόλις 1.900 σ.α.λ. και παραμένει σταθερή έως και τις 5.000 σ.α.λ. προσφέροντας δυναμικές επιδόσεις, ενώ περιορίζει την χρήση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.
Η Honda ανακοινώνει 0-100 σε 8,2 δευτερόλεπτα με την τελική να ανέρχεται στα 220 χλμ./ώρα.

Στην πράξη ο κινητήρας παρουσιάζει ραφιναρισμένη και ήσυχη λειτουργία με την γραμμική απόδοση να συγκαταλέγεται στα δυνατά χαρτιά του. Ο οδηγός νιώθει έντονη την αίσθηση της επιτάχυνσης από τις 2.000 σ.α.λ. μέχρι και το όριο περιστροφής με το Civic να “πετάγεται” δυναμικά προς τον ορίζοντα και το μοτέρ να νιώθει πολύ άνετα, είτε το στροφάρεις μέχρι τα κόκκινα είτε επιλέξεις μια μεγαλύτερη σχέση και απλά βυθίσεις το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα. Το τελευταίο φέρνει στην επιφάνεια και την πολύ καλή ελαστικότητα που τον χαρακτηρίζει, ενώ και στον τομέα της απόκρισης ο VTEC κινείται σε καλά επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Στην εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα συνεισφέρει και το 6άρι κιβώτιο με την σχετικά σφιχτή κλιμάκωση των σχέσεων και τις κοντές διαδρομές που συμβάλει με τα χαρακτηριστικά του στην ενίσχυση των θετικών εντυπώσεων. Κατά το πρότυπο WLTP η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 6,1 λίτρα ανά 100 χλμ.

Με σπορ διαθέσεις
Στο δρόμο το δυνατό τουρμπάτο Civic ακολουθεί πιστά την επιθετική σχεδίαση του αμαξώματος παρουσιάζοντας έναν χαρακτήρα εξίσου ελκυστικό σε όσους αρέσκονται στη γρήγορη σπορ οδήγηση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ιδιαίτερα ψηλά, το τιμόνι, πέρα από γρήγορο, προσφέρει και καλή πληροφόρηση και το κιβώτιο παραμένει θετικό και στις γρήγορες αλλαγές. To Civic μπορεί και αλλάζει γρήγορα κατεύθυνση χωρίς να χάνει τον μπούσουλα με τα ηλεκτρονικά συστήματα να δουλεύουν σωστά και να προσθέτουν στην σπορ εμπειρία. Το ίδιο κάνουν και τα φρένα που αποδίδουν τη δύναμη τους γραμμικά και δεν δείχνουν να κουράζονται εύκολα στην παρατεταμένη χρήση. Ο σπορ χαρακτήρας του Civic δεν οδηγεί σε μεγάλες παραχωρήσεις αναφορικά με την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, οι περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται ικανοποιητικά και μόνο οι κοφτές ανωμαλίες θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους, περισσότερο ακουστικά και λιγότερο ως αίσθηση. Αυτό το τελευταίο δείχνει και την προσοχή που έδωσαν οι Ιάπωνες στη ρύθμιση της ανάρτησης του Civic.

Ο αυτοκινητόδρομος είναι επίσης μια ευχάριστη εμπειρία στο τιμόνι του hatchback των Ιαπώνων με την σταθερότητα και την ευθυβολία του να δημιουργούν θετικές εντυπώσεις από την αρχή. Η δύναμη του μοτέρ είναι πάντα παρούσα, για γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις, και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου που επικρατούν στην καμπίνα, σε συνδυασμό με την καλή απορροφητικότητα της ανάρτησης, φροντίζουν για την άνεση των επιβατών ακόμη και στα πολύωρα ταξίδια.

Σοβαρή πρόταση με σπορ προεκτάσεις
Το 5θυρο Civic με το μοτέρ των 182 ίππων έχει όλα τα στοιχεία για να πρωταγωνιστήσει στη ζωή του “ανήσυχου” οικογενειάρχη φέρνοντας στο προσκήνιο τις δυναμικές επιδόσεις και ανάλογη συμπεριφορά. Το μοντέλο των Ιαπώνων, διαθέσιμο στην έκδοση Sport, φέρει ιδιαίτερα πλούσια επίπεδα εξοπλισμού και με την τιμή του να ανέρχεται στα 26.250 είναι σίγουρα μια πρόταση που πρέπει να συμπεριληφθεί στη λίστα σας, ειδικά αν η σπορ και επιθετική εξωτερική σχεδίαση βρίσκεται ψηλά στα “θέλω” σας.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr